Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Hvis dattera di ikke vil til far, hva gjør dere da? Hun sier hun kjeder seg og at det er ikke kjekt der. Han bor ett stykke vekke og de viser sterkt at de ikke vil dit. har snakket med far om dette men han sier ikke så mye om dette. Bare at de skal komme inn til han osv. Det er ingenting kriminelt eller noe som foregår bare for å si det slikt. hva ville dere gjort i denne situasjonen. Anonymkode: 71cbf...9a2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 La barnet ta med en venn? Anonymkode: 02678...df1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 Det er ikke farlig å kjede seg, altså. Hvor ofte og hvor lange er samværene med far? Alder har noe å si ift å la barnet bestemme selv. Anonymkode: f3872...06f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: La barnet ta med en venn? Anonymkode: 02678...df1 Det får hun ikke lov til Anonymkode: 71cbf...9a2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke farlig å kjede seg, altså. Hvor ofte og hvor lange er samværene med far? Alder har noe å si ift å la barnet bestemme selv. Anonymkode: f3872...06f Nei det er helt sant, men han gjør ikke noe med det heller. De er hos han annen hver helg. Hun er 13 Anonymkode: 71cbf...9a2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #6 Skrevet 13. september 2019 Bor han langt unna vennene hennes? I så fall forstår jeg, og husker, hvor forferdelig det var å dra til pappa og isoleres fra hele livet annenhver helg. Jeg ville snakket med både pappaen og 13åringen om det, kanskje kan pappahelgene gå ned til en gang i måneden, og så kan pappaen bli flinkere til å finne på ting med datteren sin ellers, invitere med på kino, bowling, tur i skogen sammen osv når hun er hos deg. Å tvinges til samvær er ingen god løsning. Anonymkode: 5bd71...2f8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #7 Skrevet 13. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor han langt unna vennene hennes? I så fall forstår jeg, og husker, hvor forferdelig det var å dra til pappa og isoleres fra hele livet annenhver helg. Jeg ville snakket med både pappaen og 13åringen om det, kanskje kan pappahelgene gå ned til en gang i måneden, og så kan pappaen bli flinkere til å finne på ting med datteren sin ellers, invitere med på kino, bowling, tur i skogen sammen osv når hun er hos deg. Å tvinges til samvær er ingen god løsning. Anonymkode: 5bd71...2f8 Ja hun har heller ikke noen venner der ute. Så det blir til at hun sitter der ute å kjeder seg hele helga og bare vil hjem. kjenner på det hver gang hun skal ut dit, hun er lei seg og det er aldri en positiv overgang fra meg til han. Det er så slitsomt å ha det slikt, selv om jeg synes at det er viktig å ha samvær med far også Anonymkode: 71cbf...9a2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #8 Skrevet 13. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja hun har heller ikke noen venner der ute. Så det blir til at hun sitter der ute å kjeder seg hele helga og bare vil hjem. kjenner på det hver gang hun skal ut dit, hun er lei seg og det er aldri en positiv overgang fra meg til han. Det er så slitsomt å ha det slikt, selv om jeg synes at det er viktig å ha samvær med far også Anonymkode: 71cbf...9a2 Det er viktig å tilbringe tid med far, men samvær trenger ikke å være overnatting. Om far ikke vil diskutere dette med deg, så hadde jeg bedt om en time på familievernkontoret. Datteren deres er så stor at hun skal høres. Anonymkode: 5bd71...2f8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #9 Skrevet 13. september 2019 Jeg er stemor og vi har snakket hjemme at denne dagen muligens vil komme da vi bor 40 minutter unna mor. Min mann har sagt at om den dagen kommer at hun ikke vil fordi hun har mindre nettverk hos oss så må HAN snu på flisa og finne løsninger. Det kommer en tid der barna løsriver seg litt og venner er viktigst. Min mann har tenkt å la henne styre samvær, hyppighet osv, det synes jeg også er en selvfølge og det er viktig å se barnet. Selvsagt skal ikke et barn styre en hel familie, men i perioden ditt barn er i nå så synes jeg at man må respektere viktigheten av det sosiale livet. Sånn er det bare. Jeg tenker at her må du og far snakke sammen, rolig og voksent og finne løsninger. Ved å slippe barna litt fri og heller bare vise man er tilgjengelig så tror jeg barna på et tidspunkt vil vende hjem. Om de stadig blir tvunget vekk fra venner vil det bare bli negativt. Når det er sagt, å kjede seg har ingen barn vondt av. Anonymkode: a1c68...efa
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #10 Skrevet 13. september 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei det er helt sant, men han gjør ikke noe med det heller. De er hos han annen hver helg. Hun er 13 Anonymkode: 71cbf...9a2 Er det bare det ene barnet som kjeder seg? Jeg tenker at man ikke kan forvente «sirkus» hos pappa annenhver helg (type svømme, kino, teater - kostbare aktiviteter), men en dialog er jo greit å begynne på. Er det for langt til å sykle til/fra venner? Hva sier hun, bortsett fra at det er kjedelig? Hva skal til for at det endres? Hvis det eneste hun vil er så slutte å dra til pappa, syns jeg dere skal legge føringer for noe samvær, men kanskje kutte ned hyppigheten. Er det rom for pappa å ta henne med på f.eks kafé en «mammalørdag» (om jenta vil da) eller er det «din» tid? Endres det vanlige samværet, kan det jo være pappa ønsker mer samvær i ferietider. Er det rom for det? I slike situasjoner må alle gi og få. Anonymkode: f3872...06f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #11 Skrevet 13. september 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er stemor og vi har snakket hjemme at denne dagen muligens vil komme da vi bor 40 minutter unna mor. Min mann har sagt at om den dagen kommer at hun ikke vil fordi hun har mindre nettverk hos oss så må HAN snu på flisa og finne løsninger. Det kommer en tid der barna løsriver seg litt og venner er viktigst. Min mann har tenkt å la henne styre samvær, hyppighet osv, det synes jeg også er en selvfølge og det er viktig å se barnet. Selvsagt skal ikke et barn styre en hel familie, men i perioden ditt barn er i nå så synes jeg at man må respektere viktigheten av det sosiale livet. Sånn er det bare. Jeg tenker at her må du og far snakke sammen, rolig og voksent og finne løsninger. Ved å slippe barna litt fri og heller bare vise man er tilgjengelig så tror jeg barna på et tidspunkt vil vende hjem. Om de stadig blir tvunget vekk fra venner vil det bare bli negativt. Når det er sagt, å kjede seg har ingen barn vondt av. Anonymkode: a1c68...efa Ja det er så sant. Jeg kjenner det å tvinge noen fungere ikke i det hele tatt, og leveringen blir så negativ med gråting og fortvilelse av henne. Har prøvdt å snakke med far om dette men kommer ikke langt med dette.han står på sitt, og de finner lite og ingenting på i sammen Anonymkode: 71cbf...9a2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #12 Skrevet 13. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det bare det ene barnet som kjeder seg? Jeg tenker at man ikke kan forvente «sirkus» hos pappa annenhver helg (type svømme, kino, teater - kostbare aktiviteter), men en dialog er jo greit å begynne på. Er det for langt til å sykle til/fra venner? Hva sier hun, bortsett fra at det er kjedelig? Hva skal til for at det endres? Hvis det eneste hun vil er så slutte å dra til pappa, syns jeg dere skal legge føringer for noe samvær, men kanskje kutte ned hyppigheten. Er det rom for pappa å ta henne med på f.eks kafé en «mammalørdag» (om jenta vil da) eller er det «din» tid? Endres det vanlige samværet, kan det jo være pappa ønsker mer samvær i ferietider. Er det rom for det? I slike situasjoner må alle gi og få. Anonymkode: f3872...06f Selfølgelig kan ikke det forventes hver helg, men dette er noe som aldri skjer. De blir sittende hjemme hver gang hun er der. Har nevnt dette før om men han gjør ingenting med dette. Hun står å gråter foran han og sier at hun vil ikke ut til han. Han kommer aldri til å ha henne utenom dette heller så er liksom derfor jeg har hatt de faste helgene Anonymkode: 71cbf...9a2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #13 Skrevet 13. september 2019 Det er helt normalt at samværet endres når ungene blir tenåringer når den ene parten bor såpass langt unna. Da må rett og slett samværsforelderen legge seg litt i selen for å gjøre det attraktivt å være sammen, men også komme litt selv. Har to slike tilfeller i nær omgangskrets, ene er svogeren min som har sønnen sin 2 timer unna. Han har måttet si at sønnen styrer samværet etter hva som skjer ellers i livet, han kan komme når han vil og bli så lenge han vil, men pappa skjønner at det kan skje sosiale ting i samværshelgene som gjør at gutten prioriterer å bli hjemme. Så der kommer sønnen når han vil ha litt "fri" fra alt som skjer hjemme, de snakker på telefon flere ganger i uken og far reiser jevnlig til sønnens hjemsted og ser en fotballkamp og tar han med ut og spise etterpå e.l. bare for å få litt tid sammen. Så er det sønnen min i 10.klasse, bestekameraten hans har pappaen sin en drøy time unna og var hos han annenhver helg helt til i fjor. Da ble det også sånn der at han kommer når det passer, men som regel blir det en helg i måneden. Sønnen min har blitt med dit flere ganger, i påsken osv så han får lov å ta med venner dit. Nå som de har blitt 15 har også pappaen som selv kjører motorsykkel kjøpt en lett sykkel til sønnen så han kan komme og øvelseskjøre med han. Så nå er han der minst annenhver helg for å kjøre sykkel Anonymkode: c55c6...e61
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #14 Skrevet 13. september 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt normalt at samværet endres når ungene blir tenåringer når den ene parten bor såpass langt unna. Da må rett og slett samværsforelderen legge seg litt i selen for å gjøre det attraktivt å være sammen, men også komme litt selv. Har to slike tilfeller i nær omgangskrets, ene er svogeren min som har sønnen sin 2 timer unna. Han har måttet si at sønnen styrer samværet etter hva som skjer ellers i livet, han kan komme når han vil og bli så lenge han vil, men pappa skjønner at det kan skje sosiale ting i samværshelgene som gjør at gutten prioriterer å bli hjemme. Så der kommer sønnen når han vil ha litt "fri" fra alt som skjer hjemme, de snakker på telefon flere ganger i uken og far reiser jevnlig til sønnens hjemsted og ser en fotballkamp og tar han med ut og spise etterpå e.l. bare for å få litt tid sammen. Så er det sønnen min i 10.klasse, bestekameraten hans har pappaen sin en drøy time unna og var hos han annenhver helg helt til i fjor. Da ble det også sånn der at han kommer når det passer, men som regel blir det en helg i måneden. Sønnen min har blitt med dit flere ganger, i påsken osv så han får lov å ta med venner dit. Nå som de har blitt 15 har også pappaen som selv kjører motorsykkel kjøpt en lett sykkel til sønnen så han kan komme og øvelseskjøre med han. Så nå er han der minst annenhver helg for å kjøre sykkel Anonymkode: c55c6...e61 Det som er problemet her er at far bryr seg ikke eller gir noe form for lyd ifra seg til jenta når hun ikke er der. Når hun ikke var der denne ene helga, så gikk det en hel mnd før Hun snakket med han igjen. Så blir liksom fortvilet av situasjonen. Han har også fått nye barn med hun han bor med. Anonymkode: 71cbf...9a2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #15 Skrevet 13. september 2019 så utrolig vanskelig. Sitter litt i samme situasjon selv, men gutten min er bare 8 år og vil ikke til far. De ser hverandre ikke så ofte for han bor 4 timer unna med bil. Han vil bare ikke dit, men jeg ønsker jo også at han skal ha tid med far da jeg mener det er veldig viktig. Men det blir vanskeligere og vanskligere å tvinge han...vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 87600...fe2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #16 Skrevet 13. september 2019 19 hours ago, Anonym bruker said: Hvis dattera di ikke vil til far, hva gjør dere da? Hun sier hun kjeder seg og at det er ikke kjekt der. Han bor ett stykke vekke og de viser sterkt at de ikke vil dit. har snakket med far om dette men han sier ikke så mye om dette. Bare at de skal komme inn til han osv. Det er ingenting kriminelt eller noe som foregår bare for å si det slikt. hva ville dere gjort i denne situasjonen. Anonymkode: 71cbf...9a2 dette bestemmer ikke barnet. samvær skal de uansett ha med begge Anonymkode: 9655f...f5c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #17 Skrevet 13. september 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: dette bestemmer ikke barnet. samvær skal de uansett ha med begge Anonymkode: 9655f...f5c Det er helt klart, men når hun begynner å bli så stor, så kan det vêr litt greit med endringer slik at det ikke blir større avstand mellom jenta og far. Anonymkode: 71cbf...9a2
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #18 Skrevet 14. september 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: dette bestemmer ikke barnet. samvær skal de uansett ha med begge Anonymkode: 9655f...f5c Når barnet er tenåringer, så skal de bli hørt. Anonymkode: cae36...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå