Gå til innhold

Er det vanlig at alt er så vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke gjort noe lengre. Huset ser ikke ut. Papirer blir ikke skrevet under før i siste liten. Post blir ikke åpnet. Jeg går ikke ut døra med mindre jeg virkelig må. Kommer med unnskyldninger for å slippe unna. Unngår å ta telefoner i det lengste. Vil ikke se noen. Det knyter seg i magen hele tiden og jeg sliter sånn med å puste. Jeg gråter hver dag. Jeg klarer ikke å tenke. Jeg vil ikke noe annet enn å bare sove. 

Anonymkode: 7c803...9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Du har angst. 

Jeg har også angst og vet hvor vanskelig det kan være... Jeg gjør som deg: Melder meg ut. Vil ikke ha noe med noen å gjøre, men av vane sjekker jeg FB daglig, og hvis det kommer et rødt varsel om at noe har skjedd (særlig i FAU-sammenheng), knyter det seg i magen min.

Vil ikke ringe noen, vil ikke ta telefonen hvis noen ringer meg, er stressa. 

Anonymkode: 2cdfa...4e6

Skrevet

Jeg har det også slik. Tar telefonen hvis mann barn eller én venninne ringer, ellers sliter jeg med å svare. Huset er ikke så ille, men alt det andre er likt. Har ikke (diagnostisert) angst. Har hatt det slik hele livet. 

Anonymkode: 80737...6ec

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det også slik. Tar telefonen hvis mann barn eller én venninne ringer, ellers sliter jeg med å svare. Huset er ikke så ille, men alt det andre er likt. Har ikke (diagnostisert) angst. Har hatt det slik hele livet. 

Anonymkode: 80737...6ec

man trenger ikke å ha det diagnostisert altså. Symptomene er ganske typiske.

Anonymkode: 2cdfa...4e6

Skrevet

Du høres deprimert ut. Med lettere angst i tillegg. Oppsøk hjelp! 

Anonymkode: fc0de...23c

Skrevet

Det kalles generalisert angst.

Anonymkode: d0d4c...0d9

Skrevet

Ta deg en tur til legen. Det er veldig vanlig å ja det slik du beskriver i perioder. Rundt 1/3 av befolkningen vil oppmeve noe liknende. Det går som tegel over av seg selv, men det går mye fortere over hvis du får hjelp.

Anonymkode: dffb6...840

Skrevet

Jobber du ikke?

kan du være deprimert? Sliter med å komme i rutiner? 

Anonymkode: c4afe...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...