Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Jeg fatter ikke hva folk tenker med. Selv med alt det som skjer med hunder i hele landet og selv om både veterinærer sier at man ikke skal gå tur med hunder, så gjør folk det. Går tur hver dag og ser folk går med hunder. Jeg skjønner det ikke.😫 Anonymkode: 80790...621
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg fatter ikke hva folk tenker med. Selv med alt det som skjer med hunder i hele landet og selv om både veterinærer sier at man ikke skal gå tur med hunder, så gjør folk det. Går tur hver dag og ser folk går med hunder. Jeg skjønner det ikke.😫 Anonymkode: 80790...621 Hvor mange hunder finnes det i Norge, og hvor mange av dem er syke/døde pga smittsom sykdom? Dessuten har veterinærer gått ut og sagt at hundesykdommen mest sannsynlig ikke er veldig smittsom. Anonymkode: bb0ed...c2e
KellyTaylor Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 Man kan da gå tur med hund men IKKE la de komme i kontakt med andre hunder og ha kontroll på hva de får i seg.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 Oj, hvor begynner man her, da....eeeeh, man ....MÅ.... faktisk lufte hunden sin? Du burde kanske prøve å lese litt nærmere? Advarslene er ikke mot å gå utafor huset med bikkja, men mot å la dem omgås andre hunder, snuse overdrevent, etc. Anonymkode: 0837d...858
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Oj, hvor begynner man her, da....eeeeh, man ....MÅ.... faktisk lufte hunden sin? Du burde kanske prøve å lese litt nærmere? Advarslene er ikke mot å gå utafor huset med bikkja, men mot å la dem omgås andre hunder, snuse overdrevent, etc. Anonymkode: 0837d...858 Og den skulle ikke være anonym. Men jeg tipper dette ikke er det eneste du har trøbbel med. Anonymkode: 0837d...858
sug lut Skrevet 12. september 2019 #6 Skrevet 12. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og den skulle ikke være anonym. Men jeg tipper dette ikke er det eneste du har trøbbel med. Anonymkode: 0837d...858 Jesus gråt.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #7 Skrevet 12. september 2019 Hunder skal luftes hver dag. Flere ganger om dagen. Naut Anonymkode: fba10...de6
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #8 Skrevet 12. september 2019 I slike situasjoner må man forholde seg til to kilder og det er veterinærinstituttet og mattilsynet. Rådet har aldri vært at man ikke skal gå tur med hunden, rådet er å ha kontroll på hunden med bånd, ikke la hunden snuse der det har vært mye hunder (som f.eks der hunder har gjort fra seg uten at eier har tatt opp etter hunden), ikke la hunden hilse på andre hunder, og ikke ta med hunden på steder der hvor det er store ansamlinger av hunder. Det har ikke kommet noe offisielt råd om ikke å gå tur med hunden. Jeg som har over 3 mål med tomt med gjerde og port har mulighet til å begrense/ikke gå tur med hunden ettersom vi kan både jogge, løpe, herje, leke inne på vår egen tomt, men alle hunder som bor i f.eks blokk må ha lufteturer. Anonymkode: 3b01b...309
DetYrer Skrevet 12. september 2019 #9 Skrevet 12. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: I slike situasjoner må man forholde seg til to kilder og det er veterinærinstituttet og mattilsynet. Rådet har aldri vært at man ikke skal gå tur med hunden, rådet er å ha kontroll på hunden med bånd, ikke la hunden snuse der det har vært mye hunder (som f.eks der hunder har gjort fra seg uten at eier har tatt opp etter hunden), ikke la hunden hilse på andre hunder, og ikke ta med hunden på steder der hvor det er store ansamlinger av hunder. Det har ikke kommet noe offisielt råd om ikke å gå tur med hunden. Jeg som har over 3 mål med tomt med gjerde og port har mulighet til å begrense/ikke gå tur med hunden ettersom vi kan både jogge, løpe, herje, leke inne på vår egen tomt, men alle hunder som bor i f.eks blokk må ha lufteturer. Anonymkode: 3b01b...309 tredemølle ❤️
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #10 Skrevet 12. september 2019 Slapp av. Selvsagt kan man lufte hunden. Man følger rådene til Mattilsynet. Anonymkode: b5f7a...8bb
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #11 Skrevet 12. september 2019 Mener du man skal legge ut en tissematte inne i stua og slutte lufte hunden? Selvfølgelig må hundene ut, de må ha mosjon og de må tisse og bæsje. Akkurat nå er det ikke nødveldig å la de løpe løse på hundejordet, lukte hverandre i rumpa osv, men luftetur i bånd må de selvfølgelig ha. Anonymkode: 723c2...b8c
Gjest KenCreek Skrevet 12. september 2019 #12 Skrevet 12. september 2019 Hærregud HI!! Håper virkelig ikke du har hund, hvis du tror man ikke skal gå tur med den. Dyreplageri, det er det du driver med!!! Ingen, hverken veterinærer eller Mattilsynet har sagt at man ikke skal gå tur med hunden! Skjerp deg, vær litt snillere med hunden din!!!!
Pobie Skrevet 12. september 2019 #13 Skrevet 12. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fatter ikke hva folk tenker med. Selv med alt det som skjer med hunder i hele landet og selv om både veterinærer sier at man ikke skal gå tur med hunder, så gjør folk det. Går tur hver dag og ser folk går med hunder. Jeg skjønner det ikke.😫 Anonymkode: 80790...621 Det er mange som ikke har noe valg pga de bor i leilighet eller ikke har hage hvor de kan slippe ut hunden. Mange hunder er også vanskelig å leve med hvis de ikke får en tur så da må man veie risikoen for å bli syk opp mot å bo i hus med en irriterende/destruktiv/sutrende hund på ubestemt tid.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #14 Skrevet 12. september 2019 Det er en hund! Ta den med ut på lufting. Risikoen er minimal. Anonymkode: 3ccf5...6a1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #15 Skrevet 12. september 2019 Jeg tenker med hodet mitt og min godt utviklede kritiske sans. Så lenge jeg ikke lar henne hilse eller gni seg ned i en grøft, er det neppe noe problem. Man vet jo enda ikke hvorfor hundene blir syke, det kan like gjerne være fra noe mat. Anonymkode: d82a5...ef7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #16 Skrevet 12. september 2019 Ja, vi har lært vår hund å gå på toalettet og tørke seg selv. Helt unødvendig med lufting. Anonymkode: 7ab56...ae1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #17 Skrevet 12. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, vi har lært vår hund å gå på toalettet og tørke seg selv. Helt unødvendig med lufting. Anonymkode: 7ab56...ae1 Den trekker selvfølgelig ned etter seg selv også? Anonymkode: 08ba1...3c9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #18 Skrevet 12. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Den trekker selvfølgelig ned etter seg selv også? Anonymkode: 08ba1...3c9 Å ja, det glemte jeg å nevne. Svært intelligent rase, ligger i sofaen og ser på TV mens aviser leses. Stimuleres heldigvis på helt andre måter, trenger aldri ut mer så jeg puster lettet ut!! Å nei du, svært lite hysterisk - det er over en halv million hunder i Norge så man kan bare regne ut hvor stor sjansen for å dø av denne sykdommen er🙄 Men trist er det selvsagt. Anonymkode: 7ab56...ae1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #19 Skrevet 12. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ja, det glemte jeg å nevne. Svært intelligent rase, ligger i sofaen og ser på TV mens aviser leses. Stimuleres heldigvis på helt andre måter, trenger aldri ut mer så jeg puster lettet ut!! Å nei du, svært lite hysterisk - det er over en halv million hunder i Norge så man kan bare regne ut hvor stor sjansen for å dø av denne sykdommen er🙄 Men trist er det selvsagt. Anonymkode: 7ab56...ae1 He-he... du har ordnet deg godt Jeg er helt enig med deg. Man kan ikke bli hysterisk. Fornuftige forholdsregler skal man selvfølgelig ta, og følge de offentlige rådene, men utover det er det viktig å beholde roen. Kommer langt med sunn fornuft. Jeg har ikke egen hund, men ser at de som bor i området rundt meg, de har en fornuftig tilnærming. De lar ikke hundene hilse på hverandre, reduserer snusingen osv. Har bare hørt en som har begynt å lufte hunden på de pussigste tider hvor han håper å ikke møte andre med hund, men det blir jo ingen forskjell så lenge han hadde unnlatt å la hunden hilse på andre hunder. Anonymkode: 08ba1...3c9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2019 #20 Skrevet 13. september 2019 Man kan jo ikke bli helt hysterisk heller, og husk på at det er ikke alle som bor slik at de kan lufte hunden i hagen. Noen hunder trenger mye mosjon og stimuli og "går på veggen" hvis de ikke får ordentlige turer. Vi tar forholdsregler ved at vi ikke slipper hunden løs, ikke lar den hilse på andre hunder og ikke oppsøker steder med flere hunder som hundekurs. Vi følger også ekstra med så ikke hunden jafser i seg noe ute. Men vi går tur med den. Anonymkode: 062cb...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå