Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Hvis en person som er sykemeldt drar utenlands (uten å ha avklart med nav, lege osv), og nav får nyss om dette, hvilke virkemidler har de for å finne ut av det dersom personen nekter? Og hvilke konsekvenser får det for personen om de klarer å bevise det? Anonymkode: ab23e...00e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 De krever tilbake utbetalte penger, kan nekte videre rett til sykepenger. Anonymkode: 8d658...0f9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 Jeg er borti litt av det samme og har skrevet om dette før. Har meldt fra til nav tidligere denne sommeren om en person men ingenting ble gjort. Vedkommende er i sykemelding har flyttet til utlandet men har en fiktiv adresse her, reiser frem og tilbake for å fornye sykemeldingen sin. Dette er godt dokumentert på sosiale medier og veldig mange har reagert. Vi kommer til å melde dette igjen men altså første gangen ble ingenting gjort. Anonymkode: eff56...777
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er borti litt av det samme og har skrevet om dette før. Har meldt fra til nav tidligere denne sommeren om en person men ingenting ble gjort. Vedkommende er i sykemelding har flyttet til utlandet men har en fiktiv adresse her, reiser frem og tilbake for å fornye sykemeldingen sin. Dette er godt dokumentert på sosiale medier og veldig mange har reagert. Vi kommer til å melde dette igjen men altså første gangen ble ingenting gjort. Anonymkode: eff56...777 Det er nok mye mulig nav er på saken, skjønner du. Anonymkode: f29de...13b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok mye mulig nav er på saken, skjønner du. Anonymkode: f29de...13b Nei tror ikke det. Det ble meldt tidlig i mai og ingenting skjedde vi ønsker å melde nå igjen. Anonymkode: eff56...777
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #6 Skrevet 12. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei tror ikke det. Det ble meldt tidlig i mai og ingenting skjedde vi ønsker å melde nå igjen. Anonymkode: eff56...777 Meld på nytt. Likevel tror jeg nok NAV jobber med saken. Anonymkode: f29de...13b
KellyTaylor Skrevet 12. september 2019 #7 Skrevet 12. september 2019 Nav bruker sine interne virkemidler og er nok på saken. De jobber i det skjulte og spaner nok på vedkommende. Utfallet kan bli retten til sykepenger, tilbakebetaling av beløpet samt event ubetinget eller betinget dom og størrelsen på beløpet er over de grensene som NAV har satt
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #8 Skrevet 12. september 2019 3 timer siden, Pæddan skrev: Nav bruker sine interne virkemidler og er nok på saken. De jobber i det skjulte og spaner nok på vedkommende. Utfallet kan bli retten til sykepenger, tilbakebetaling av beløpet samt event ubetinget eller betinget dom og størrelsen på beløpet er over de grensene som NAV har satt Jo vi melder igjen er kommer nye bevis så her trengs det virkelig ikke en spaner da ang blir lagt på sølvfat til dem. Jeg håper vedkommende blir tatt!! H*n har skrevet i offentlig fora at h*n lurer staten med vilje! Anonymkode: eff56...777
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #9 Skrevet 12. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo vi melder igjen er kommer nye bevis så her trengs det virkelig ikke en spaner da ang blir lagt på sølvfat til dem. Jeg håper vedkommende blir tatt!! H*n har skrevet i offentlig fora at h*n lurer staten med vilje! Anonymkode: eff56...777 Jøss, hvor hjernedød er det mulig å være. Har han arbeidsgiver? Anonymkode: 9b154...08d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #10 Skrevet 12. september 2019 Nav undersøker ting som bankuttak, ip-adresser meldekort er sendt fra, sosiale medier, de kan snakke med naboer, utleiere, borettslagsledere for å høre om vedkommende oppholder seg på adressen, de har mange muligheter til å sjekke ting, men det tar tid, så at en sak er meldt inn i mai og det ikke har skjedd noe som utenforstående kan se, betyr ikke at det ikke skjer noe. Nav kan slå til lang tid i ettertid også, og lage krav om tilbakebetaling for flere år tilbake. Anonymkode: 4c34c...a62
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #11 Skrevet 12. september 2019 De har vel lov å sjekke banktransaksjoner, bruk av pass? Leste om en som ble tatt som hadde lest passet sitt på utenlandstur. Var vel en diskusjon rundt dette og hvordan man kunne ta i bruk teknologiske hjelpemidler for å avsløre svindlere. Skjønner ikke at folk tør. Jeg var sykemeldt for endel år siden og opplevde aldri problemer med å få innvilget en reise. Saksbehandleren min var svært positiv til at reiser er noe som hjelper folk å bli friske. Kanskje ikke hos snylterne men for meg var det et tegn på at jeg var bedre. Anonymkode: be5b0...19f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #12 Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De har vel lov å sjekke banktransaksjoner, bruk av pass? Leste om en som ble tatt som hadde lest passet sitt på utenlandstur. Var vel en diskusjon rundt dette og hvordan man kunne ta i bruk teknologiske hjelpemidler for å avsløre svindlere. Skjønner ikke at folk tør. Jeg var sykemeldt for endel år siden og opplevde aldri problemer med å få innvilget en reise. Saksbehandleren min var svært positiv til at reiser er noe som hjelper folk å bli friske. Kanskje ikke hos snylterne men for meg var det et tegn på at jeg var bedre. Anonymkode: be5b0...19f Nei, de har ikke lov til å sjekke banktransaksjoner, det ville vært brudd på personvernet, men de kan sjekke valutaregisteret. Anonymkode: 9b154...08d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #13 Skrevet 12. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har vel lov å sjekke banktransaksjoner, bruk av pass? Leste om en som ble tatt som hadde lest passet sitt på utenlandstur. Var vel en diskusjon rundt dette og hvordan man kunne ta i bruk teknologiske hjelpemidler for å avsløre svindlere. Skjønner ikke at folk tør. Jeg var sykemeldt for endel år siden og opplevde aldri problemer med å få innvilget en reise. Saksbehandleren min var svært positiv til at reiser er noe som hjelper folk å bli friske. Kanskje ikke hos snylterne men for meg var det et tegn på at jeg var bedre. Anonymkode: be5b0...19f Ja nemlig! Jeg var i Sverige en natt jeg når jeg var sykemeldt i graviditeten har vel aldri vert så stresset 😂. Og i denne saken er det ikke snakk om Sverige men mye lenger unna. Vi melder i alle fall igjen og så håper vi at ting blir gjort. Anonymkode: eff56...777
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #14 Skrevet 12. september 2019 Veldig flott at du tar tak i dette, HI! Slike må jo bare tas! Meld igjen! Anonymkode: 6cce2...59b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #15 Skrevet 12. september 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja nemlig! Jeg var i Sverige en natt jeg når jeg var sykemeldt i graviditeten har vel aldri vert så stresset 😂. Og i denne saken er det ikke snakk om Sverige men mye lenger unna. Vi melder i alle fall igjen og så håper vi at ting blir gjort. Anonymkode: eff56...777 Hvorfor svarer du ikke på om han har arbeidsgiver? Du gjorde ikke det i den forrige tråden heller Anonymkode: 9b154...08d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #16 Skrevet 12. september 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor svarer du ikke på om han har arbeidsgiver? Du gjorde ikke det i den forrige tråden heller Anonymkode: 9b154...08d Irrelevant. Og smart av Hi å ikke gi mer informasjon her. Anonymkode: 6cce2...59b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #17 Skrevet 12. september 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Irrelevant. Og smart av Hi å ikke gi mer informasjon her. Anonymkode: 6cce2...59b Ja, for det var for å prøve å loppe hi for informasjon jeg spurte Anonymkode: 9b154...08d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #18 Skrevet 12. september 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, for det var for å prøve å loppe hi for informasjon jeg spurte Anonymkode: 9b154...08d Du har vel en grunn til å spørre siden du påpeker at Hi ikke svaret på dette sist heller? Men uansett er det helt irrelevant. Dette er en person som helt åpent og gjentatte ganger innrømmer skriftlig å bevisst snylte og bryte loven, og det må meldes. Detaljer utover det er ikke nødvendig. Anonymkode: 6cce2...59b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #19 Skrevet 12. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har vel en grunn til å spørre siden du påpeker at Hi ikke svaret på dette sist heller? Men uansett er det helt irrelevant. Dette er en person som helt åpent og gjentatte ganger innrømmer skriftlig å bevisst snylte og bryte loven, og det må meldes. Detaljer utover det er ikke nødvendig. Anonymkode: 6cce2...59b Sukk.... Anonymkode: 9b154...08d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #20 Skrevet 12. september 2019 Gjelder dette for AAP også? Anonymkode: bfff2...7d7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #21 Skrevet 12. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor svarer du ikke på om han har arbeidsgiver? Du gjorde ikke det i den forrige tråden heller Anonymkode: 9b154...08d Oi beklager så ikke det selvsagt har vedkommende en arbeidsgiver. Selv om vedkommen også offentlig har sagt at h*n skal slutte og at hun kun utnytter de så lenge h*n kan få sykemelding. Anonymkode: eff56...777
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #22 Skrevet 12. september 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjelder dette for AAP også? Anonymkode: bfff2...7d7 Ja. Man må søke og få godkjent utenlandsopphold på forhånd fra Nav. Anonymkode: 6cce2...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå