Gå til innhold

Prisen for den første tann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tannfeen leter febrilsk i lommer i denne stund, førsteklassingen har mistet sin første tann. Stas! I min leting tenker jeg på hvor mye jeg bør skrape frem for å være god nok? Hva er tannfeens betaling for tennene i 2019? Interessant å se om det er lokale forskjeller 🙂

Anonymkode: bd41c...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I 1. klasse er det viktigst at det er mange mynter, etterhvert er det totalen som teller🙂 Summen hos oss varierer, men  for de fleste tenner ca 30 kr. For 1. tann fikk de litt mer. 

Anonymkode: 19d6e...b0d

Skrevet (endret)

De får 20 kr her. Vet ikke som er vanlig, men ingen klager her i alle fall.

Endret av Polly-Esther
Skrevet

Hun kunne ikke brudd seg mindre om summen. Husker den ikke fra gang til gang. 

Men tannfeen her legger igjen tannfe glitter på benken og myntene. Glitterlim. Har også smørt litt på en hånd eller noe og troa på magi har aldri vært større. 

Skrevet

Her gir vi 30 kr. Stas med en 20kroning og en tier😊 Hun ble mere glad for lappen fra tannfeen, der det sto at det var fint at jenta vår passet på tannen for henne. Jenta vår ville ikke gi fra seg tanna si, forståelig nok. 

Hun måtte trekke to jeksler, var en  brutal hendelse. Da ble det mere i glasset 🙈🤣 Tror det var ca en 100 lapp og en gave hun valgte ut. 

Anonymkode: f308e...4b0

Skrevet

Unnskyld for at jeg kupper tråden, men kan jeg spørre om hvordan dere oppbevarer tennene ? 

Skrevet

500-lapp😝

Anonymkode: acc1b...5bf

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld for at jeg kupper tråden, men kan jeg spørre om hvordan dere oppbevarer tennene ? 

Legger de i glass til tannfeen, så går de selvfølgelig i søpla. Ikke noe er mer ekkelt enn tenner som ikke sitter fast i munn. 

Anonymkode: 19d6e...b0d

Skrevet

Hadde tenkt å gi 20-30 kr per tann, men sønnen min ville ikke ha besøk av tannfeen, for han ville beholde tennene sine selv. Synes det er litt synd at han går glipp av den opplevelsen, for jeg syntes det var kjempegøy selv. Kunne vel sagt at tannfeen kan la tennene ligge, men hva er det han får betalt for da? 😛

Anonymkode: 917aa...897

Skrevet

Her har takstene gått opp siden forrige kull, og første tann gikk for 50 kr i mynter :)

Skrevet

Her var ungen livredd tannfeen som skulle komme om natta inne på rommet hans. Ble så jeg sa at jeg tok kontakt med tannfeen så fink beholde tanna også få pengene i en konvolutt som jeg la innpå rommet🤪 men ved første tann til eldstemann, hadde jeg ordet alt. Men pappaen hadde vært på byen og kom plutselig på tannfeen så han tømte lommene🙈 så glasset var fult og det ble 100kr. Den summen ble ikke glemt. Så her har det innimellom blitt kostbart da tennen ofte faller ut 2 og 2🙈😂

Anonymkode: 594bd...85a

Skrevet

Her begynte de å miste tenner da de var 4 år. Da var det antallet mynter som var stas, ikke verdien av dem. Så alt fra 5 kronestykker til tredve kroner har mine fått. Kommer litt an på om tannfeen har husket å ta ut penger ;)

Anonymkode: e1e8d...dce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...