Gå til innhold

Plastisk kirurgi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine tanker om dette? Overfladisk og unødvendig eller en privatsak. Jeg kjenner at jeg er delt, dømmer ikke de som har gjort, men samtidig er dette økende utseendetfokuset ille.

Jeg har gått ned mye i vekt og synes nå at nesa er for stor til ansiktet, den er også skjev. Hadde den vært symmetrisk, hadde jeg ikke brydd meg. Jeg har også en del løs hud, strekkmerker og cellulitter, men det plager meg ikke like mye. 

Har nå lyst til å operere nesen, men er redd for at noe skal gå galt. Tør ikke ta det opp med vennene mine, de vil nok si at det er helt unødvendig. Er klar over at ingen andre enn meg bryr seg om størrelsen på nesa mi. Vil derfor gjøre det for meg selv.

Noen som vil dele sine tanker?

Skulle ønske jeg ikke var så overfladisk og ikke brydde meg.

Anonymkode: 4877d...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at god helse er så viktig at jeg ikke hadde vært villig til å pådra meg unødvendige helserisikoer pga. forfengelighet.

Og så tenker jeg at man ikke kan snakke om at unge skal være fornøyd med egen kropp når voksne legger seg under kniven eller foretar andre utseendekorrigeringer mer eller mindre ukritisk.

Nesen er en del av deg, bli glad i deg selv, hele deg. Fokuser på hele deg, ikke en og en ting ved kroppen. Andre ser på deg som en helhet.

Anonymkode: 75bea...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du for stort heng vedr mage, armer og lår kan du søke det offentlige om å fjernet dette. Nesen kan du fikse med filler, slik at den blir rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pæddan skrev:

Har du for stort heng vedr mage, armer og lår kan du søke det offentlige om å fjernet dette. Nesen kan du fikse med filler, slik at den blir rett :)

Jeg tror ikke min nese kan fikses med filler, den har en bul som går mot siden. 

Hi

Anonymkode: 4877d...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt ubegripelig. 

Men det er kanskje fordi jeg er ufør og har vært gjennom mange uker på sykehus, operasjoner osv pga sykdom. Blant annet har jeg vært gjennom en hjerteoperasjon. 

At folk frivillig vil gå gjennom operasjoner for å fikse noe så uviktig som en nese er ufattelig for meg. 

Anonymkode: 01f37...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk må bestemme selv. Bestevenninnen min opererte puppene, fordi de forsvant helt etter amming. Det forstår jeg faktisk godt. Har selv tenkt at jeg vil styre unna, men hvis jeg får rumpehullrynker rundt munnen når jeg blir eldre, tror jeg at jeg tar dem med botox. Ellers er jeg egentlig mest for at vi aksepterer oss selv sånn vi er. Variasjon er vakkert!

Anonymkode: fb749...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det får være opp til folk hva de vil og ikke vil. Jeg har operert øyelokkene mine, det ble ikke gjort pga det kosmetiske. Men hadde jeg hatt penger, så hadde jeg nok kanskje operert de tidligere.

Anonymkode: 4df40...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, jeg jobber med selvtilliten, men samtidig har dette plaget meg lenge og jeg har råd til det. Ikke noe jeg er stolt av...men men...

Hi

Anonymkode: 4877d...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mye på det.

Kommet frem til at nei, jeg vil ikke gjøre det. Ja, mine pupper er litt for store og slappe. Men hvis jeg får ett barn, så er det viktigere at jeg kan amme enn at mine pupper ser perfekte ut. Jeg vet at mye korreksjon av pupper ikke hindrer morsmelkproduksjon, men jeg tar ikke sjangsen. Jeg har fem kilo for mye, kunne tatt fettsugning, ta vekk mine "lovehandles". Men jeg er meg, så en mann må elske hvem jeg er. Jeg er ikke helt der hvor jeg elsker hvem jeg er, men godtar det. ( Har begynt å gå mangr og lange turer så håper at de siste kiloene forsvinner snart). 

Anonymkode: 9c224...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen har behov for det. Men for det meste er det bare trist. Jeg blir lei meg når jeg ser folk som jeg synes det bedre ut enn meg selv ikke liker seg selv særlig og tror at en operasjon hjelper. For noen "hjelper" det, men for mange gjør det ikke det. Ofte stikker det dypere enn en operasjon kan fikse.

Anonymkode: 164f1...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...