Gå til innhold

Ang. allergitest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det at jeg tar allergitabletter ødelegge for resultatet på en allergitest?

Jeg reagerer på et eller annet og skal til legen om et par uker, fikk ikke time før. Men er så dårlig, så uten en allergitablett hver andre eller tredje dag fungerer jeg ikke. Det gjør meg ikke bra, men det gjør slik at jeg klarer å sove og komme gjennom dagen.

Anonymkode: aea51...480

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reagerer på et eller annet og skal til legen om et par uker, fikk ikke time før. Men er så dårlig, så uten en allergitablett hver andre eller tredje dag fungerer jeg ikke. Det gjør meg ikke bra, men det gjør slik at jeg klarer å sove og komme gjennom dagen.

Ja.

Skrevet

Pokker.

Da blir det å bytte over til Paracet siste tiden og håpe på det beste. Går håpe det holder for å klare å jobbe.

Noen som vet hvor lenge jeg må være uten medisin for at det ikke påvirke og om prikktest er raskt å gjøre slik at det er sjans for at det blir utført på første legetime?

Har bare bestilt time og skrevet allergi som tema.

HI

Skrevet

Jeg tror du må være uten i to uker faktisk.

Anonymkode: 605ad...2e4

Skrevet

Er ikke alle legekontorerer/fastleger som utfører prikktest, kun blodprøver. Vi har fått høre at man må være uten allergimedisiner 1 uke før prøvetaking, men det er på blodprøver da vi ikke tar prikktesting. 

Vi tar veldig ofte allergiprøvene (pollen osv) på høsten, for da er folk uten medisiner.

Anonymkode: 46c78...99c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke alle legekontorerer/fastleger som utfører prikktest, kun blodprøver. Vi har fått høre at man må være uten allergimedisiner 1 uke før prøvetaking, men det er på blodprøver da vi ikke tar prikktesting. 

Vi tar veldig ofte allergiprøvene (pollen osv) på høsten, for da er folk uten medisiner.

Anonymkode: 46c78...99c

Takk, jeg rekker en uke + litt til uten medisin. Har uansett ikke tatt full dose de siste ukene, bare en tablett hver andre eller tredje dag. Ville kjenne etter om det ble bedre eller værre....og det har bare blitt værre.

Har pollenallergi, men den vises ikke på blodprøve, så hadde håpet på prikktest. Men det er hva jeg reagerer på utenom pollen jeg vil finne ut nå.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk, jeg rekker en uke + litt til uten medisin. Har uansett ikke tatt full dose de siste ukene, bare en tablett hver andre eller tredje dag. Ville kjenne etter om det ble bedre eller værre....og det har bare blitt værre.

Har pollenallergi, men den vises ikke på blodprøve, så hadde håpet på prikktest. Men det er hva jeg reagerer på utenom pollen jeg vil finne ut nå.

HI

Skrevet

Du bør ta kontakt med de som tar testen, HI, og høre hvilke retningslinjer som gjelder der!

Anonymkode: f6dfa...682

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare vær obs på at prikktester har masse falske positive, slik som det står i linken. Det er ikke så god sammenheng mellom utslag på prikktest og faktisk allergi. Den er bedre på å utelukke allergi :)

Anonymkode: e3e06...f6f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare vær obs på at prikktester har masse falske positive, slik som det står i linken. Det er ikke så god sammenheng mellom utslag på prikktest og faktisk allergi. Den er bedre på å utelukke allergi :)

Det er supert, for jeg har en liten anelse om hva jeg kanskje reagerer på.

Takk for supre svar.

HI

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør ta kontakt med de som tar testen, HI, og høre hvilke retningslinjer som gjelder der!

Jeg vet. Kom bare plutselig til å tenke på dette.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet. Kom bare plutselig til å tenke på dette.

Ring dem i morgen tidlig, så får du nok svar. Men forstår at du lurer på det.

Lykke til, håper du blir litt klokere av testen og at det går greit i tiden før.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ring legekontoret i morra og hør, så få du sikkert svar. Kjedelig hvis prøvene blir spolert fordi du har brukt de, eller at du ikke har brukt de og vært dårlig, og kunne ha brukt de.

Anonymkode: 3527f...c31

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pokker.

Da blir det å bytte over til Paracet siste tiden og håpe på det beste. Går håpe det holder for å klare å jobbe.

Noen som vet hvor lenge jeg må være uten medisin for at det ikke påvirke og om prikktest er raskt å gjøre slik at det er sjans for at det blir utført på første legetime?

Har bare bestilt time og skrevet allergi som tema.

HI

Du burde kontakte legekontoret og høre om de gjør prikktest i det hele tatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...