Gå til innhold

Er det helt urealistisk å få, og klare å betjene et boliglån på 1 500 000 når man har 370 000 i inntekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De snakker om å senke grensen fra 5 til 4,5 ganger inntekt, og fra 10 til 5 % lån som kan godkjennes utenom forskriftene. Det er jo ikke sikkert det går igjennom, men jeg ville nok prøvd å få ln før den tid for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 0ed45...2b7

Ja, stemmer, det leste jeg visst om her om dagen når jeg tenker meg om. Jeg må uansett vente litt med lån, så blir ikke noe før jul.

Hi

Anonymkode: c2bc1...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi betaler mer enn vi må. Renten er god i fht andre banker, så vi vil betale mest mulig ned nå.

Anonymkode: fe6e5...aab

Når dere betaler ekstra, går månedsbeløpet ned eller blir lånetiden kortere? Hvor mye skulle dere betalt?

Hi

Anonymkode: c2bc1...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1,4 mill. totalt i inntekt og 1,9 mill. i huslån. 2,69 % rente. Vi betaler 9 100 kr på huslånet hver måned + 3 700 kr i husleie til borettslaget.

Du har lav inntekt, jobber du fullt eller er det andre ting du kan gjøre for å øke den?

Hvor mye har du i egenkapital?

Husk at renta er på vei opp!

Anonymkode: e6a3c...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 1,4 mill. totalt i inntekt og 1,9 mill. i huslån. 2,69 % rente. Vi betaler 9 100 kr på huslånet hver måned + 3 700 kr i husleie til borettslaget.

Du har lav inntekt, jobber du fullt eller er det andre ting du kan gjøre for å øke den?

Hvor mye har du i egenkapital?

Husk at renta er på vei opp!

Anonymkode: e6a3c...9a4

Nei, jeg kan ikke øke den, er uføretrygdet

Anonymkode: c2bc1...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har veldig lav inntekt. Jobber du 100%?

 

Anonymkode: f0fd1...4ed

Nei, jeg jobber ikke, er uføretrygdet

Anonymkode: c2bc1...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye har du i egenkapital?

Anonymkode: e6a3c...9a4

Veldig lite, holder på å betale ned det siste på gjelden min. Så dette er ikke noe som vil skje med det første, men prøver å tenke fremover, på hva som kan være realistisk for meg, om det er å eie eller om jeg må bli på leiemarkedet.

Anonymkode: c2bc1...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca samme inntekt.

Er alenemor for 2, har lån på 1 750 000 (Det er gjelden jeg har nå, hadde en god egenkapital, så huset kostet egentlig 2,2 - 2.4mill, husker ikke helt, så kanskje derfor jeg fikk lån, ikke helt sikker) og har lån på bil 160 000(Var på 200 000) 

Betaler 7000 i mnd på hus og 1800 på bil. Det er ikke noe problem. Koster like mye og leie. Faktisk billigere enn å leie mange veier.. 

Huset skal være ferdig nedbetalt i 2043 i følge den betalingsplanen jeg har nå.. har eid huset siden 2013. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...