Gå til innhold

Bursdag - hvordan løse dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn blir snart 7år. Vi har fått en «vennefamilie» som har et barn på 6år. De to leker ganske bra sammen. I sommer ble vi invitert i bursdag. Mitt barn var usikker, men jeg fikk ungen med og vi hadde det veldig hyggelig. 

Nå har altså mitt barn bursdag, men har ikke lyst til å invitere det andre barnet og dets familie. Moren til det andre barnet har flere ganger spurt når selskapet blir og forventer åpenbart å bli invitert. Vi kjenner ikke hverandre såå godt og hun er ganske krevende. Jeg er usikker på hvordan jeg skal løse det. Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 93980...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på.

Kommer det mange andre går det vel bra å invitere dem med så lenge dere har plass.

Om dere bare inviterer den nærmeste familie går det an å si at dere bare har en liten markering med den nærmeste familie og så foreslå et annet tidspunkt hvor dere kan gjøre noe i lag. Tur sammen en lørdag eller noe slikt. Da blir det ikke en blank avvisning.

Anonymkode: 70e46...2a9

Skrevet

Hva med å invitere barnet sammen i barneselskapet sammen med klassen? Dersom mora ønsker å bli med så takker du ja og sier det hadde vært fint med litt ekstra voksenhjelp! 

Anonymkode: 2269e...b0c

Skrevet

Jeg hadde helt klart invitert, det er sikkert snakk om 2 timer. Det må da være overkommelig? 

Anonymkode: a97f4...3e8

Skrevet

Skal dere ha selskap akkurat på bursdagen ? 

Hvis ikke, kan dere jo invitere denne familien på selveste dagen? På en hverdag trenger de ikke være der så lenge. 

Anonymkode: b30f4...2a5

Skrevet

Vi har hatt både fire og fem bursdagsfeiringer for å få invitert alle. Dere kan jo ha en liten feiring kun sammen med denne familien. 

Anonymkode: 7244a...382

Skrevet

Om du ikke vil invitere disse menneskene samtidig som din egen familie så kan du vel invitere dem når dere skal ha barneselskap. Be barnet i barneselskapet og si til mor at om hun ønsker kan hun være med å hjelpe til.

Om hun da er så frekk at hun etterspør familieselskap sier du at du bare har tenkt å ha nærmeste familie den dagen og da er ikke de inkludert.

Anonymkode: 10dca...b84

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde helt klart invitert, det er sikkert snakk om 2 timer. Det må da være overkommelig? 

Anonymkode: a97f4...3e8

Ville du invitert et vennepar og deres barn med i et familiebesøk? Det hadde vært helt unaturlig for meg i hvert fall. Og våre besøk varer i 4-5 timer. Bare barnet i en barnebursdag er ok, men da kan fort barnet føle seg litt utenfor hvis de andre er klassekamerater til bursdagsbarnet og dette barnet ikke kjenner dem. Jeg ville invitert bare venneparet og barnet dagen etter besøket til kakerester. 

Anonymkode: 0324f...018

Skrevet

Hva er grunnen til at barnet ditt ikke vil ha dette barnet da? Siden du skriver at de leker godt sammen, å når barnet ditt var i bursdag så hadde var de veldig hyggelig? Hvis de ikke er noe grunn så er det litt frekt synes jeg 😉

Anonymkode: 7163b...6cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...