Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Har ei jente på 9 person som spiller fotball. Ser at ho løper så sent i forhold til de fleste andre🙈 hvordan få opp hurtigheten? Anonymkode: ea55f...422
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #2 Skrevet 10. september 2019 Hvor bor dere? I Oslo får man egen trening på det (sjekk ut Tanner Speed). Ellers er intervalltrening og vendinger fint. Anonymkode: b344d...cb0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #3 Skrevet 10. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor bor dere? I Oslo får man egen trening på det (sjekk ut Tanner Speed). Ellers er intervalltrening og vendinger fint. Anonymkode: b344d...cb0 Ei lita bygd på Vestlandet. Anonymkode: ea55f...422
beef sister Skrevet 10. september 2019 #4 Skrevet 10. september 2019 Er det du eller jenta som ønsker å øke løpehastigheten? Har hun påpekt dette selv? Det vil kreve både motivasjon og spesifikk trening. Teknikk, kondisjon og mengdetrening må til.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #5 Skrevet 10. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ei lita bygd på Vestlandet. Anonymkode: ea55f...422 Ok. Sjekk videoene på Tanner Speed, så får du forslag til øvelser. Bare Google og trykk på video. Anonymkode: b344d...cb0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #6 Skrevet 10. september 2019 3 minutter siden, beef sister skrev: Er det du eller jenta som ønsker å øke løpehastigheten? Har hun påpekt dette selv? Det vil kreve både motivasjon og spesifikk trening. Teknikk, kondisjon og mengdetrening må til. Jeg 🙈 Anonymkode: ea55f...422
beef sister Skrevet 10. september 2019 #7 Skrevet 10. september 2019 3 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg 🙈 Anonymkode: ea55f...422 Okay. Hvis du mener at det er nødvendig å trene på løpehastigheten hennes, til tross for at hun ikke har ytret seg om det selv, vil jeg i det minste anbefale deg å gå litt forsiktig frem. Det er synd hvis det dreper treningsgleden og motivasjonen hennes. Selv tenker jeg jo at det viktigste er at hun er deltagende og gjør så godt hun kan, og at hun har en glede av det. Lav løpehastighet behøver ikke å være et stort handikap i livet, med mindre man tenker å aktivt satse på idrett som krever noe løpehastighet (og da er det uansett aldri for sent å trene seg opp!)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #8 Skrevet 10. september 2019 Kondisjon er ofte det viktigste. Veldig mange unger hsr fryktelig dårlig kondisjon, og ballidretter som fotball og håndball gir desverre lite ift å øke kondisjonen. Ingervalltrening er supert som en start. Da får man opp formen fort. Deretter litt lengre løpeturer for å «bygge motor». Så finnes det spesifikke øvelser for å øke frekvens/hurtighet, men man må ha kondisjon først😉 Anonymkode: 34bb2...7ee
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #9 Skrevet 10. september 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kondisjon er ofte det viktigste. Veldig mange unger hsr fryktelig dårlig kondisjon, og ballidretter som fotball og håndball gir desverre lite ift å øke kondisjonen. Ingervalltrening er supert som en start. Da får man opp formen fort. Deretter litt lengre løpeturer for å «bygge motor». Så finnes det spesifikke øvelser for å øke frekvens/hurtighet, men man må ha kondisjon først😉 Anonymkode: 34bb2...7ee Takk for tips 😊👍 Anonymkode: ea55f...422
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #10 Skrevet 10. september 2019 13 minutter siden, beef sister skrev: Okay. Hvis du mener at det er nødvendig å trene på løpehastigheten hennes, til tross for at hun ikke har ytret seg om det selv, vil jeg i det minste anbefale deg å gå litt forsiktig frem. Det er synd hvis det dreper treningsgleden og motivasjonen hennes. Selv tenker jeg jo at det viktigste er at hun er deltagende og gjør så godt hun kan, og at hun har en glede av det. Lav løpehastighet behøver ikke å være et stort handikap i livet, med mindre man tenker å aktivt satse på idrett som krever noe løpehastighet (og da er det uansett aldri for sent å trene seg opp!) Man trenger jo ikke nødvendigvis drepe hverken treningsglade eller motivasjon selv om man foreslår litt ekstra aktivitet i hverdagen. Det kan gjøres som lek og moro og kan være fine aktiviteter barn og voksne kan gjøre sammen. Jeg har feks sagt til mine barn at min form er elendig og st jeg trenger deres «hjelp» og motivasjon til å komme i bedre form (noe som selvsagt er helt sant). Vi har jogget i skogen, løpt opp trapper og bakker, hoppet over steiner og stubber, laget stjerneorientering, vært på sykkelturer, hatt race hjem fra skolen osv. Man kan fint lære ungene st aktivitet er gøy, og gå forran som gode eksempler ved å feks selv bevege seg når ungene trener😀 Anonymkode: 34bb2...7ee
beef sister Skrevet 10. september 2019 #11 Skrevet 10. september 2019 2 minutes ago, Anonym bruker said: Man trenger jo ikke nødvendigvis drepe hverken treningsglade eller motivasjon selv om man foreslår litt ekstra aktivitet i hverdagen. Det kan gjøres som lek og moro og kan være fine aktiviteter barn og voksne kan gjøre sammen. Jeg har feks sagt til mine barn at min form er elendig og st jeg trenger deres «hjelp» og motivasjon til å komme i bedre form (noe som selvsagt er helt sant). Vi har jogget i skogen, løpt opp trapper og bakker, hoppet over steiner og stubber, laget stjerneorientering, vært på sykkelturer, hatt race hjem fra skolen osv. Man kan fint lære ungene st aktivitet er gøy, og gå forran som gode eksempler ved å feks selv bevege seg når ungene trener😀 Anonymkode: 34bb2...7ee Absolutt, det er også derfor jeg ber henne gå forsiktig frem, slik at hun ikke ødelegger motivasjon eller treningsglede. Jeg har da aldri hevdet at man ikke kan lære barn at aktivitet er gøy.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2019 #12 Skrevet 11. september 2019 Spenst er viktig. Anonymkode: fe125...b99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå