Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Ble stukket av 3 veps i forrige uke, en i halsen, en på magen og en på leggen. Ble ganske ør, svimmel, fikk hodepine og ble småtett i halsen (ble stram og kjentes ut som jeg hadde en klump når jeg svelget på den siden av halsen jeg ble stukket). Tettheten i halsen gikk over etter ca en time, men var uvel i 3-4 timer etterpå. Hevelsen etter stikket på halsen gikk fort over, men etter stikket på magen og leggen ble det en diger rund ring. Jeg har klødd som en gal (har smurt meg med eurax noe som har hjulpet litt), det har vært vabler i det røde og nå etter en uke ble stikkområdet helt lilla. Vanlig? Og kan jeg ha hatt en liten allergisk reaksjon på veps? Anonymkode: 0237c...640
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #2 Skrevet 10. september 2019 Jeg synes du skal diskutere dette med en lege. Har hørt om noen som ikke var allergisk mot slike stikk før de fikk flere på en gang - og så fikk svært alvorlige reaksjoner neste gang de ble stukket (stod om liv). De har måttet ha epipenn med seg i sommerhalvåret etter det. Ved stikk i hals burde du uansett ha oppsøkt lege. Noen insekt kan også ha med seg infeksjoner som kan gi senplager, så du bør få det sjekket. Bestill deg en legetime! Anonymkode: abd2e...cc8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #3 Skrevet 10. september 2019 Leste på nett at man burde sjekkes av lege ved stikk i halsregionen, men trodde det mest gjaldt dersom man fikk reaksjon. Men er d noe poeng å dra til legen pga stikket i halsregionen nå? Bør sikkert lufte det med lege at jeg ble så uvel kanskje .. Anonymkode: 0237c...640
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #4 Skrevet 10. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste på nett at man burde sjekkes av lege ved stikk i halsregionen, men trodde det mest gjaldt dersom man fikk reaksjon. Men er d noe poeng å dra til legen pga stikket i halsregionen nå? Bør sikkert lufte det med lege at jeg ble så uvel kanskje .. Anonymkode: 0237c...640 Man skal aldri vente og se om man får slike stikk i hals- og munnregion, da er det rett på legevakt når det skjer. Men jeg tenker lege nå av to grunner. Første for å sjekke at du ikke har en infeksjon der du har fått de store ringene etter de andre to bittene. Og det andre er å diskutere med legen om det kan være noe fare for at du kan få en mer alvorlig allergisk reaksjon ved ev. senere bitt. Ikke for å skremme deg, men det er viktig å vurdere det, for om du nå har lavere terskel for å reagere på slike stikk kan det bli veldig alvorlig ved senere stikk. Så husk også å nevne at du ble så uvel, ja. Du hadde uflaks da, som fikk tre stikk! Anonymkode: abd2e...cc8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #5 Skrevet 10. september 2019 Skal bestille meg time i morgen ☺️ Takk for svar! huff ja, var uheldig! Ble stukket inne i huset også (var på besøk)🙈 det kom helt ut av det blå.. så bra d gikk så bra.. men bør nok sjekke mtp framtidig bitt av veps. takk for svar 🤗 Anonymkode: 0237c...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå