Gå til innhold

Hvor lenge smerter nedentil etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk barn for drøye 2 uker siden.

Revnet ikke, ble ikke klippet og måtte ikke sy.

Er mitt 3. barn uten at det har noe betydning, men jeg husker ikke hvor lenge jeg hadde smerter med de andre.

Har jo tenkt litt på om jeg kan ha uvi, men tenker jo også at jeg må gi det litt tid.

Hvor lenge hadde dere smerter? Er ikke snakk om store smerter, men litt.

Anonymkode: 5091a...2ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2.5 år, men revnet og operert.

Anonymkode: 30774...f07

Skrevet

Har fire barn og kan ikke huske å ha smerter mer enn samme dag, så litt øm i noen dager og litt svie da jeg tisset (pga stingene), og jeg revnet så mye med ene at jeg ble sydd av tre ulike personer. Dersom du har smerter etter to uker bør du få det undersøkt. 

Anonymkode: 6f510...1c8

Skrevet

Ville fått det undersøkt. 

Hadde sterke smerter etter første, i flere uker. Fikk bare beskjed om at det var normalt å ha det vondt, jeg hadde jo tross alt født et barn måtte jeg vite (jm fikk meg til å føle meg som en hypokonder) - Og hva viste vel jeg, som ikke hadde gjort dette før 🤷‍♀️ Viser seg, etter 5år at jeg hadde stor innvendig skade de aldri sjekket, og nå må jeg få stomi for å fungere. Smertene kom nok av revnet muskelatur, som kunne vært reparert om de hadde lyttet til meg. (... er bare bittelitt bitter... 😉

Etter nr 2, som var helt uten skader takket være erfaring og god hjelp fra jm, var jeg på lekeplassen med eldste dagen etter. Knapt nok smerter (litt "mørbanket" bare). Helt smertefri etter et par dager. 

Så, ikke fordi du nødvendigvis har samme skade som meg, men lurt å få det sjekket opp. 

Anonymkode: f0ee9...b34

Skrevet

Jeg hadde lit vondt etter første fødsel, selv om ungen ble tatt ved vakum og jeg hadde totalruptur. Føltes ut som jeg hadde blåveis en ukestid etterpå bar, men ikke noe mer. Hadde sikkert blåveis der også. Andre gang hadde jeg en helt normalt fødsel, da var jeg øm i lang tid etterpå. Var på legevakta og fikk sjekket meg, men det var egentlig pga at jeg blødde. Etter første fødsel blødde jeg kun i fire dager, så når det nesten varte i to uker andre gang så fikk jeg hetta. Siden jeg kun skulle bo i byen ett år bytta jeg ikke fastlege, så legen min var for langt unna og legevakta ble løsningen for en sjekk. Legen var ny turnuslege så han tok en skikkelig sjekk kun pga st han ville ha erfaringen og jeg sa greit.(har en tendens til å bli prøvekanin for alle leger. Klarte å treffe på den ene legen på sykehuset som ikke hadde brukt ultralyd etter skolen, så han spurte om han fikk lov å prøve seg frem etter han hadde konstantert at alt var fint. Lurer på om det står skrevet i panna mi at jeg er en prøvekanin, men jeg var super heldig som fikk en bunke med fine bilder hjem den dagen. Klarte å få en jordmorstudent og en eller annen lege som skulle lære noe under første fødsel også, de fikk lært mye... hehe) 

Anonymkode: 4fb06...727

Skrevet

Jeg hadde vondt frem til stingene løsnet, ca 12-14 dager. Kunne ikke sitte uten at det strammet. Den første uka var underlivet en eneste stor kjøttkake, men når hevelsen gikk ned ble det bedre😊

Anonymkode: 13b09...4fa

Skrevet

Litt smerter, det gikk nok noen uker. Kanskje maks 3-4 ?

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

Fikk barn for drøye 2 uker siden.

Revnet ikke, ble ikke klippet og måtte ikke sy.

Er mitt 3. barn uten at det har noe betydning, men jeg husker ikke hvor lenge jeg hadde smerter med de andre.

Har jo tenkt litt på om jeg kan ha uvi, men tenker jo også at jeg må gi det litt tid.

Hvor lenge hadde dere smerter? Er ikke snakk om store smerter, men litt.

Anonymkode: 5091a...2ac

jeg hadde vondt ca 10 dager, ble revna, og sydd 7 sting

Anonymkode: 9cb86...cb5

Skrevet

Normal fødsel. Hadde vondt i ca 1 mnd. 

Anonymkode: 55ea0...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...