Gå til innhold

Brystsmerter, smerter i venstre arm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en lege utelukke hjerteinfarkt ved å sjekke blodtrykket? Og ved å si at hjerteproblemer hadde vært konstante, ikke kommet og gått. Hva kommer og går daglig som gir en smerte i bryst/arm, da? 

Anonymkode: 20341...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å få tatt EKG.

Anonymkode: 2aa49...51c

Skrevet

Det bør vel tas ekg, mener jeg. Det kan jo være flere problemer med hjertet, og blodtrykk viser absolutt ikke alt, bare en liten bit.

Jeg vet om noen som hadde smerter bare innimellom en periode før de fikk infarkt.

Ellers er det mye som kan gi smerter, f.eks. nervepåvirkning i nakken eller utover mot og i armen.

Jeg kan få slike smerter i venstre arm, men hos meg vet jeg at det som regel kommer fra nakken min (gammel nakkeskade), eller at det kommer av noen muskler i skulderen som innimellom blir veldig stive.

Anonymkode: a6518...0be

Skrevet

Refluk og  halsbrann kan gi forferdelige brystsmerter

Anonymkode: 192c9...9d3

Skrevet

EKG!!

Jeg fikk vanvittige brystsmerter kombinert med magesmerter og smerter i rygg. Måtte ta taxi til legevakten da ambulansen ikke hadde kapasitet til småting, og fikk beskjed om at det var refluks.. To uker etter fikk jeg det igjen, men da også opp i halsen.. da kjørte mannen min meg til akutten, og jaggu var det ikke et hjerteinfarkt..? Det var det garantert første gangen og, sa de på sykehuset. Ikke til å spøke med... 

Går nå på medisiner og jeg må mest sannsynlig opereres...

Anonymkode: 8f103...906

Skrevet

Blodtrykkmåling alene forteller ikke noe om hvorvidt det er infarkt eller ikke. Det må EKG til, og selv det forteller ikke alt alene. Troponinmåling sier mye, og evt angiografi. 

Har du nyoppståtte brystsmerter er det innafor å ringe 113, hilsen ei som jobber der 😉

Anonymkode: c5ca4...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...