Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Han er utrolig flott mann, men han er veldig gjerrig. Er stort sett jeg som betaler for det meste. Han har lånt bilen min flere dager og fylte bensin og da måtte jeg vippse han beløpet han hadde fylt for. Han tjener en del mer enn meg og har generelt bedre økonomi enn meg. Han bruker mye penger på hobbyen sin (som er dyr), men kan finne på å diskutere på 10,- kr i en butikk med prisgaranti hvis varen er 10,- billigere på nett. Pruter også gjerne i butikker. Kjenner jeg blir litt i tvil på om jeg vil satse på en fremtid med han, vil ikke ha en som klager på «alt» jeg kjøper. Andre som har gjerrige menn? Anonymkode: 6e2ef...593
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 Løp!! Blir bare verre. Tenk om dere hadde fått barn og du skulle kjøpt tøy eller utstyr... Anonymkode: 096ad...21a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #3 Skrevet 9. september 2019 Løp! Når han er så gjerrig i starten på forholdet kan man jo bare tenke seg hvordan det blir når han blir skikkelig husvarm Du måtte vippse han for bensin han brukte? Bruk bilen og kjør så fort og langt du kan. Anonymkode: aead1...9e1
the amazing spidermamma Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 Brrr! Gjerrighet er turnoff! Allerede nå er det du som betaler mest, selv om han tjener best? Noen er bare sånn, jeg tror det er vanskelig å endre på det.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #5 Skrevet 9. september 2019 Han lånte bilen din og ville ha betalt for bensinen han brukte? Det er sært. Ville vært veldig skeptisk. Anonymkode: 3a22b...a5e
beef sister Skrevet 9. september 2019 #6 Skrevet 9. september 2019 Gjerrige mennesker er verste sort, men denne er jo attpåtil en snylter? Blir ikke stort verre enn det.
amandine Skrevet 9. september 2019 #7 Skrevet 9. september 2019 Det der hadde jeg ikke orket. Gjerrige folk er bare noe av det kjipeste jeg vet. Du kan jo gi ham en sjanse? Si hvordan du oppfatter det? Hvis han da ikke skjønner hva du snakker om kan du pakke kofferten.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. september 2019 #8 Skrevet 9. september 2019 Det høres ikke ut som noen du vil være sammen med.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #9 Skrevet 9. september 2019 Raushet er en forutsetning for å falle for en mann altså. Tanken at man deler på godene osv. Hadde aldri falt for en gjerrig mann, de blir etter min erfaring bare verre og verre. Når pengene er viktigere enn menneskene går det rett og slett ikke an å dele livet med han. Anonymkode: 29d77...eec
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #10 Skrevet 9. september 2019 En utrolig flott mann er ikke gjerrig. Anonymkode: 8dced...5aa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #11 Skrevet 9. september 2019 Han er ikke bare gjerrig, det som er enda værre er at han er en snylter. At du må betale for bensinen han har brukt, etter at du er så grei å låne han bilen din sier sitt. Anonymkode: beb4c...58f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #12 Skrevet 9. september 2019 Takk for svar! Ja, det er utrolig kjedelig, han er perfekt for meg på alle andre måter. Jeg er ikke vant til det, min eks mann var og er utrolig raus, så blir litt overrasket da jeg må betale alt f.eks på kino Anonymkode: 6e2ef...593
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #13 Skrevet 9. september 2019 5 minutes ago, Anonym bruker said: Takk for svar! Ja, det er utrolig kjedelig, han er perfekt for meg på alle andre måter. Jeg er ikke vant til det, min eks mann var og er utrolig raus, så blir litt overrasket da jeg må betale alt f.eks på kino Anonymkode: 6e2ef...593 Hva med restaurant? Jeg tenker ikke at menn skal spandere på kvinner, men annenhver gang ca er jo bra Anonymkode: 3a22b...a5e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #14 Skrevet 9. september 2019 Kjenner en som er sånn som nettopp er blitt singel. Løp sier jeg bare, sånne folk endrer seg alltid. Og det sier litt om hvor rause de er ellers også, om de oppfører seg sånn. Du kommer garantert til å hate det når forelskelsen er over. Anonymkode: af8b3...5da
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #15 Skrevet 9. september 2019 Men du har jo en munn. Når han ber deg betale alt på kino, så kan du åpne munnen og spørre «Hvorfor skal jeg betale alt? Det gir jo ikke noen mening? Vi deler det selvfølgelig» Anonymkode: 9f81e...c4b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #16 Skrevet 9. september 2019 Høres ut som min eks, og det ble bare verre og verre. Jeg hadde aldri orket, og siden dette er ferskt hadde jeg avsluttet. Anonymkode: 43e64...f9f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #17 Skrevet 9. september 2019 Hvis han ellers er «perfekt» hadde jeg tatt en klein prat med ham. Sagt at jeg liker deg, men det er en ting som jeg opplever vanskelig. Snakk omraushet i et forhold, og at det bør gå begge veier. Ikke føle deg utnyttet økonomisk, men at begge gir og tar. At om han bruker bilen din ville du satt pris på om han viste omtanke ved å levere den tilbake med full tank. Og bare for å vise omtanke, med full spylervæske-tank også. Spør hvordan han tenker om dette. Si at du vanskelig ser for deg at forholdet kan fortsette når dette med økonomi oppleves så skjevt, så du håper at dere kan finne en felles forståelse for hvordan dere ønsker det fremover. Anonymkode: 06121...c47
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #18 Skrevet 9. september 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med restaurant? Jeg tenker ikke at menn skal spandere på kvinner, men annenhver gang ca er jo bra Anonymkode: 3a22b...a5e Vi har nesten ikke vært ute og spist, han syntes det er så dyrt. Vi var ute og spiste da jeg hadde bursdag og da betalte han. Anonymkode: 6e2ef...593
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #19 Skrevet 9. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han ellers er «perfekt» hadde jeg tatt en klein prat med ham. Sagt at jeg liker deg, men det er en ting som jeg opplever vanskelig. Snakk omraushet i et forhold, og at det bør gå begge veier. Ikke føle deg utnyttet økonomisk, men at begge gir og tar. At om han bruker bilen din ville du satt pris på om han viste omtanke ved å levere den tilbake med full tank. Og bare for å vise omtanke, med full spylervæske-tank også. Spør hvordan han tenker om dette. Si at du vanskelig ser for deg at forholdet kan fortsette når dette med økonomi oppleves så skjevt, så du håper at dere kan finne en felles forståelse for hvordan dere ønsker det fremover. Anonymkode: 06121...c47 Hadde ikke giddet. Han skjerper seg en kort periode for å napp og så er han tilbake der han var og i tillegg enda verre. Anonymkode: 5ec67...69e
Himmel og hav Skrevet 9. september 2019 #20 Skrevet 9. september 2019 Det der kommer aldri til å gå over. Så enten må han være så flott på alle andre vis at du tenker at dette er til å leve med, eller så går du. Siden du tydeligvis er av den rause typen, så kan du jo gi han én sjanse til å endre seg, men om han er en voksen mann, så ville jeg ikke gitt han mer enn det.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #21 Skrevet 9. september 2019 5 minutter siden, Himmel og hav skrev: Det der kommer aldri til å gå over. Så enten må han være så flott på alle andre vis at du tenker at dette er til å leve med, eller så går du. Siden du tydeligvis er av den rause typen, så kan du jo gi han én sjanse til å endre seg, men om han er en voksen mann, så ville jeg ikke gitt han mer enn det. Ja, vi er veldig forskjellige der. Jeg deler/spanderer gjerne på mine nærmeste som jeg er glad i uten problemer. Anonymkode: 6e2ef...593
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #22 Skrevet 9. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han er ikke bare gjerrig, det som er enda værre er at han er en snylter. At du må betale for bensinen han har brukt, etter at du er så grei å låne han bilen din sier sitt. Anonymkode: beb4c...58f Enig, akkurat det samme tenkte jeg. Han er ikke bare gjerrig, han utnytter deg. Når du er så grei å låne han bilen din, er det minste han kan gjøre å fylle opp tanken. At han i stedet kan få seg til å be deg betale for hans bensinbruk setter virkelig lista for et eventuelt forhold mellom dere. Han respekterer deg ikke, og vil fortsette å utnytte deg. Anonymkode: c5991...ece
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #23 Skrevet 9. september 2019 Det er ikke bare at han er gjerrig, dette går enda mer på hans evne til å se andre, virkelig bry seg om andre, omtanke og sosial intelligens, etter min mening. Når han mente du skulle betale bensin når han lånte din bil, da kan man godt si at han er en snylter, det er jo opplagt. Men jeg tenker at det også er ikke så rent manipulerende - han sjekker om du godtar å bli utnyttet. Og det gjorde du jo. Så du er sikkert drømmedama... og han vil nok si og gjøre mye for å beholde deg, for han vet allerede at han kan manipulere deg, bare han smører deg litt også. Og da er det ikke mye respekt heller. Jeg hadde ikke fortsatt. Jeg ville også blitt litt skeptisk mtp. på hans personlige økonomi, skulle ikke bli overrasket om dette er en mann med mer gjeld enn hva han egentlig takler, men at han gjør alt for å opprettholde egoistiske interesser og imagen. For når han tjener en god del mer enn deg og likevel må låne bil av deg og ber om å få dekket bensinen han har brukt... da er det noe som skurrer veldig. Anonymkode: 899ff...771
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #24 Skrevet 9. september 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke bare at han er gjerrig, dette går enda mer på hans evne til å se andre, virkelig bry seg om andre, omtanke og sosial intelligens, etter min mening. Når han mente du skulle betale bensin når han lånte din bil, da kan man godt si at han er en snylter, det er jo opplagt. Men jeg tenker at det også er ikke så rent manipulerende - han sjekker om du godtar å bli utnyttet. Og det gjorde du jo. Så du er sikkert drømmedama... og han vil nok si og gjøre mye for å beholde deg, for han vet allerede at han kan manipulere deg, bare han smører deg litt også. Og da er det ikke mye respekt heller. Jeg hadde ikke fortsatt. Jeg ville også blitt litt skeptisk mtp. på hans personlige økonomi, skulle ikke bli overrasket om dette er en mann med mer gjeld enn hva han egentlig takler, men at han gjør alt for å opprettholde egoistiske interesser og imagen. For når han tjener en god del mer enn deg og likevel må låne bil av deg og ber om å få dekket bensinen han har brukt... da er det noe som skurrer veldig. Anonymkode: 899ff...771 Han har veldig lite gjeld og mye på sparekonto. Anonymkode: 6e2ef...593
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #25 Skrevet 9. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har veldig lite gjeld og mye på sparekonto. Anonymkode: 6e2ef...593 Da utgår det at jeg satte spørsmål om gjelden hans, men det andre består. Denne adferden hans blir trolig aldri bedre, trolig langt verre på sikt. Anonymkode: 899ff...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå