GĂ„ til innhold

Vi skal lage badđŸ›€đŸ»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips? Rommet er klart, det mangler bare fliser og innredning. Vi tenker boblebad, dusjkabinett, spyletoalett og dobbel vask. Om jeg har mÄlene, kan jeg bare levere det hos i en baderomsbutikk? Kan jeg levere hos flere eller er det ufint ettersom ikke flere fÄr oppdraget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste tips jeg har er Ä velge modeller som har enkelt renhold! En del boblebad sÊrlig har sÄ mange krinker og kroker at det er et lite helvete hver gang. Ser fancy ut, men jeg kjenner flere som nesten ikke bruker sitt boblebad pga det blir for mye styr med rengjÞringen. Enkelte dusjkabinetter har ogsÄ slike problemer. Da hjelper det ikke om de ellers er fantastiske for det blir et evig irritasjonsmoment.

Anonymkode: 0afa0...c4a

Skrevet

Takk for innspill! Tenkte boblebad med bare luftdyser, det hjelper jo litt. Har ikke tenkt pĂ„ at det kan vĂŠre krĂžkkete i dusjkabinettet ogsĂ„đŸ˜Ź

Skrevet

Enkelt renhold, godt fall pÄ rÞr, minst mulig fancy utstyr som sitter fast, nÞytrale farger.

Desuten anbefaler jeg sveiset gulvbelegg og ikke fliser. Det er mye sikkrere for Ä unngÄ vannskader pÄ sikt.

Boblebad kan vĂŠre deilig men er som regel en bakteriebombe.

Anonymkode: e047f...904

Skrevet

Vi driver ogsÄ og skal pusse opp badet. 

Har prÞvd Ä finne fine gulvbelegg, da det jo er tryggere, men det er vanskelig Ä finne noe som er like fint som fliser... 

Men hvis du skal ha dusjkabinett, sÄ reduserer du jo uansett muligheten for vannskade betraktelig, da det ikke dusjes rett pÄ vegg og gulv. 

Skrevet

Ikke fliser. Fuger er heslige. Gulvbelegg et enklere Ä holde rent og minst like pent. 

Skrevet
1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Ikke fliser. Fuger er heslige. Gulvbelegg et enklere Ä holde rent og minst like pent. 

Men hvor finner du fine gulvbelegg??  Eller er det bare jeg som er kresen? 

HÄper det gÄr greit at jeg blander meg i trÄden! 

Skrevet
3 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Men hvor finner du fine gulvbelegg??  Eller er det bare jeg som er kresen? 

HÄper det gÄr greit at jeg blander meg i trÄden! 

Jeg synes Tarkett har mange fine. Vi har Istanbul. 

Skrevet

Vi kommer nok ikke utenom fliser, mannen har talt😝

Skrevet
42 minutter siden, Den perfekte mor, pÄan igjen skrev:

Vi kommer nok ikke utenom fliser, mannen har talt😝

Da mĂ„ han ogsĂ„ fĂ„ tannbĂžrste til vasken.. 😄

Skrevet

Med store 60*60 fliser sÄ er det ikke mye fuger pÄ gulvet. Fuger har aldri vÊrt et problem her iallefall. 

Vi totalrenoverer et stort bad nÄ. Min erfaring er at baderomsbutikkene har liten erfaring med design av baderom. De kom med noen vage forslag men ikke veldig gjennomtenkte. Vi brukte en interiÞrarkitekt og fikk en helt annet lÞsning enn vi, eller noen butikker, kom opp med. I tillegg til lÞsninger sÄ fÄr vi forslag til fliser, mÞbler, farger, armaturer etc. Veldig deilig. Vi bruker 500.000 kr for badet sÄ 20.000 kr fra eller til var det verdt. Vi Þnsker et sÄ dyrt bad skal vÊre gjennomtenkt og ordentlig 

Skrevet
8 minutter siden, Gemini77/ skrev:

Med store 60*60 fliser sÄ er det ikke mye fuger pÄ gulvet. Fuger har aldri vÊrt et problem her iallefall. 

Vi totalrenoverer et stort bad nÄ. Min erfaring er at baderomsbutikkene har liten erfaring med design av baderom. De kom med noen vage forslag men ikke veldig gjennomtenkte. Vi brukte en interiÞrarkitekt og fikk en helt annet lÞsning enn vi, eller noen butikker, kom opp med. I tillegg til lÞsninger sÄ fÄr vi forslag til fliser, mÞbler, farger, armaturer etc. Veldig deilig. Vi bruker 500.000 kr for badet sÄ 20.000 kr fra eller til var det verdt. Vi Þnsker et sÄ dyrt bad skal vÊre gjennomtenkt og ordentlig 

Hva i all verden skal dere med et bad til den summen? Det finnes sÄ mye annet mye morsommere Ä bruke en halv million pÄ.

Vi har to bad. De ble bygget for drÞyt 40 Är siden og har i mellomtiden, for 15 Är siden,  blitt pusset opp for 17.000 og fungerer helt fint.

Dere mÄ jo fÄ bruke pengene deres p hva dere vil, men jeg vil ikke jobbe i over et Är bare for Ä fÄ et flott bad.

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

Hva i all verden skal dere med et bad til den summen? Det finnes sÄ mye annet mye morsommere Ä bruke en halv million pÄ.

Vi har to bad. De ble bygget for drÞyt 40 Är siden og har i mellomtiden, for 15 Är siden,  blitt pusset opp for 17.000 og fungerer helt fint.

Dere mÄ jo fÄ bruke pengene deres p hva dere vil, men jeg vil ikke jobbe i over et Är bare for Ä fÄ et flott bad.

Fordi vi har mÄtte rive mange vegger og pigge opp ned til grunnen fÞr det skal bygges opp igjen. Med andre ord sÄ skal badet bygges helt fra bunnen. I tillegg er det 13 kvm sÄ det blir dyrt. Men det er forhÄpentligvis verdt det. Hadde selvfÞlgelig ikke brukt sÄ mye penger hvis vi ikke hadde rÄd. 

Skrevet
2 minutter siden, Gemini77/ skrev:

Fordi vi har mÄtte rive mange vegger og pigge opp ned til grunnen fÞr det skal bygges opp igjen. Med andre ord sÄ skal badet bygges helt fra bunnen. I tillegg er det 13 kvm sÄ det blir dyrt. Men det er forhÄpentligvis verdt det. Hadde selvfÞlgelig ikke brukt sÄ mye penger hvis vi ikke hadde rÄd. 

Klsrt det er mulig Ä bruke sÄ mye penger. Det er enkelt. Jeg hadde bare ikke giddet. Jeg trenger ikke 13m2 bad. Du mÄ jo fÄ lov til Ä bruke pengene dine sÄn, men det er pÄ ingen mÄte nÞdvendig for Ä leve godt.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klsrt det er mulig Ä bruke sÄ mye penger. Det er enkelt. Jeg hadde bare ikke giddet. Jeg trenger ikke 13m2 bad. Du mÄ jo fÄ lov til Ä bruke pengene dine sÄn, men det er pÄ ingen mÄte nÞdvendig for Ä leve godt.

Men hva du mener om gemini sitt valg er jo ikke relevant i det hele tatt for spÞrsmÄlet til hi

Anonymkode: 32997...dc9

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan man lever godt er vel ikke temaet i denne trÄden? Jeg delte min erfaring pÄ hvem som er flinke til Ä hjelpe med baderom. 

Skrevet

Vi har store fliser pÄ gulvet og dermed lite fuger. Vi har valgt enkle fliser og ikke noe «pyntefliser», jeg synes ofte det blir umoderne veldig raskt.

Det jeg er veldig fornÞyd med er speilskap over vasken. Tre skap og tre tenÄringsjenter fungerer supert, lite dill som blir stÄende ute pÄ vasken. Mye mer renslig. 

Anonymkode: 8264b...5a4

Skrevet

Vil anbefale dypt badekar istede for bobblebad om det ikke er ett must. Som mange andre skriver her sÄ er det en bakteriebombe om det ikke blir vasket skikkelig. Kommer dette til Ä bruke det sÄ mye at det lÞnner seg? Regner med at du har smÄ barn og dermed har dÞgnet for fÄ timer fra fÞr av. Unger trenger ikke bobbler, jo mer fancy utstyr det er jo mer kan gÄ i stykker og dermed koste mye penger etterhvert. Det samme er det med dusjen, jo me fancy, jo mer jobb og jo mer pengesluk kan det bli. Som de sier i rema reklamen: det enkle er ofte best. Joda, du kan vÊre heldig med ting som varer i evig tid, men ofte er det ikke slik nÄr det blir mer teknologi inni bilde, pakkninger som kan morkne, deler som skulle fÄtt vedlikehold Ärlig, mÄnedlig osv.. 

Jeg anbefaler slett innredning. Vi har ikke det og jeg irriterer meg hver gang jeg vasker badet. For det er en kant nederst pÄ alle skapdÞrer og der kommer det alltid mye rart. Hadde det bare vÊrt en uke gammelt stÞv sÄ hadde det vÊrt greit, men pÄ ett bad blir det fuktig, unger griser med vann og dermed er det ikke bare Ä tÞrke rett av. NÄ har sminke en tendens Ä komme der ogsÄ. Det fine puddergreine ungene tar pÄ seg havner der innimellom, da er det ikke like morsomt Ä komme med en vÄt klut og vaske det vekk. Sminke og fuktighet er en dÄrlig kombo har jeg funnet ut. 

Style heller badet med fine honkler, lys, duftpinner, pynteting osv enn veldig fancy fliser og innredning. Da er det mye enklere Ä bytte stil pÄ badet om du blir lei.

Anonymkode: e8292...42d

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil anbefale dypt badekar istede for bobblebad om det ikke er ett must. Som mange andre skriver her sÄ er det en bakteriebombe om det ikke blir vasket skikkelig. Kommer dette til Ä bruke det sÄ mye at det lÞnner seg? Regner med at du har smÄ barn og dermed har dÞgnet for fÄ timer fra fÞr av. Unger trenger ikke bobbler, jo mer fancy utstyr det er jo mer kan gÄ i stykker og dermed koste mye penger etterhvert. Det samme er det med dusjen, jo me fancy, jo mer jobb og jo mer pengesluk kan det bli. Som de sier i rema reklamen: det enkle er ofte best. Joda, du kan vÊre heldig med ting som varer i evig tid, men ofte er det ikke slik nÄr det blir mer teknologi inni bilde, pakkninger som kan morkne, deler som skulle fÄtt vedlikehold Ärlig, mÄnedlig osv.. 

Jeg anbefaler slett innredning. Vi har ikke det og jeg irriterer meg hver gang jeg vasker badet. For det er en kant nederst pÄ alle skapdÞrer og der kommer det alltid mye rart. Hadde det bare vÊrt en uke gammelt stÞv sÄ hadde det vÊrt greit, men pÄ ett bad blir det fuktig, unger griser med vann og dermed er det ikke bare Ä tÞrke rett av. NÄ har sminke en tendens Ä komme der ogsÄ. Det fine puddergreine ungene tar pÄ seg havner der innimellom, da er det ikke like morsomt Ä komme med en vÄt klut og vaske det vekk. Sminke og fuktighet er en dÄrlig kombo har jeg funnet ut. 

Style heller badet med fine honkler, lys, duftpinner, pynteting osv enn veldig fancy fliser og innredning. Da er det mye enklere Ä bytte stil pÄ badet om du blir lei.

Anonymkode: e8292...42d

VÊr sÄ snill, det heter ikke honkler

Anonymkode: fc1bf...d7c

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

VÊr sÄ snill, det heter ikke honkler

.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...