Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 https://www.tv2.no/a/10778681/ Anonymkode: 12502...5f9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 Ja, og leser du her inne kan det virke som om man er en barnemishandler hvis man stiller krav om husarbeid til tenåringene og ikke sørger for at de har ubegrenset med penger tilgjengelig + alt de trenger. De "stakkars små" skal jo ikke trenge å bekymre seg. Anonymkode: 2d95a...e4a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 Enig med rektoren! Godt at noen tør å si det Anonymkode: 52bf2...b85
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #5 Skrevet 9. september 2019 👏👏 Klok rektor som ikke er skuggredd! Nå må foreldre manne og kvinne seg opp, og ta i et tak Anonymkode: cc9ca...780
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #6 Skrevet 9. september 2019 Delvis enig. Blir så enkelt å bare peke på en gruppe. At lærere lesses ned i papirarbeid er ikke elevenes skyld, det er en vending samfunnet har tatt som mange yrkesgrupper sliter med i dag. Selvfølgelig mange som kunne lagt bort telefonen og kuttet ned på PC og iPad for ungene. Samtidig er det mange engasjerte foreldre og mange elever som jobber hardt. Du finner alle typer blant elever og foreldre. Når det er sagt så er faktisk ungdom i dag ikke på noe dårligere vei enn vi var. De er mer hjemme, drikker mindre, mange jobber mye med skolen. Det å skaffe seg f eks en jobb for å lære å ta ansvar (var der jeg startet min læringskurve) er ikke like enkelt som da vi vokste opp. Det er mer og mer vanskelig å få en jobb som ikke krever utdanning og erfaring. Anonymkode: 5a00e...0aa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #7 Skrevet 9. september 2019 Jeg er en mamma som har stilt krav til min datter, gitt henne faste oppgaver hjemme, gitt klar beskjed når hun har en adferd som er uheldig i forhold til venner, krevd at hun gjør leksene på en skikkelig måte mm. Pga grunner jeg ikke ønsker å gå inn på her var jeg tvunget til å gå til rettsak for å minimalisere fars kontakt med barnet (og før noen sier noe så var grunnene meget gode, og resultatet ble 4 samvær i året med tilsyn), og jeg fryktet at min klare linje i forhold til å sette krav kunne slå uheldig ut på hvordan sakkyndige og dommer skulle se på meg som omsorgstaker. Men en av tingene både sakskyndig og dommer fremhevet som veldig positivt med meg som omsorgperson var at jeg til tross for den krevende situasjonen jeg og barnet var i så klarte jeg fortsatt å ta de mindre populære avgjørelsene sett fra barnets sin side, jeg klarte å være den strenge omsorgspersonene når det krevdes og jeg gjorde det på en tydelig og god måte slik at det var veldig klart hva som krevdes, hvorfor og at uansett hvordan barnet reagerte så sto jeg ved barnet som en stødig klippe. Anonymkode: d355a...60d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #8 Skrevet 9. september 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er en mamma som har stilt krav til min datter, gitt henne faste oppgaver hjemme, gitt klar beskjed når hun har en adferd som er uheldig i forhold til venner, krevd at hun gjør leksene på en skikkelig måte mm. Pga grunner jeg ikke ønsker å gå inn på her var jeg tvunget til å gå til rettsak for å minimalisere fars kontakt med barnet (og før noen sier noe så var grunnene meget gode, og resultatet ble 4 samvær i året med tilsyn), og jeg fryktet at min klare linje i forhold til å sette krav kunne slå uheldig ut på hvordan sakkyndige og dommer skulle se på meg som omsorgstaker. Men en av tingene både sakskyndig og dommer fremhevet som veldig positivt med meg som omsorgperson var at jeg til tross for den krevende situasjonen jeg og barnet var i så klarte jeg fortsatt å ta de mindre populære avgjørelsene sett fra barnets sin side, jeg klarte å være den strenge omsorgspersonene når det krevdes og jeg gjorde det på en tydelig og god måte slik at det var veldig klart hva som krevdes, hvorfor og at uansett hvordan barnet reagerte så sto jeg ved barnet som en stødig klippe. Anonymkode: d355a...60d Bra jobba, du er en flink mor! Anonymkode: 51751...4f1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #9 Skrevet 9. september 2019 Denne rektoren inspirerte meg, har alltid planer om at ungene må bidra mer men så sklir det litt ut.. så i dag har de støvsuget og vasket gulvene! Anonymkode: 4a1f8...7c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå