Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #1 Skrevet 8. september 2019 Hva gjør skolen da? Loddtrekning? Anonymkode: e5ffe...bf8
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #2 Skrevet 8. september 2019 FAU-representantene skal strengt tatt velge av og blant foreldrene. Hvis ingen frivillig melder selvtillit å stille så KAN man velge noen som ikke har meldt seg. Hvor lurt det er kan man jo diskutere.... Anonymkode: d4403...907
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #3 Skrevet 8. september 2019 Her truer de med at da velger de bare noen tilfeldige. Anonymkode: a882f...450
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #4 Skrevet 8. september 2019 Det var loddtrekning i vår klasse sist uke Anonymkode: 5add3...05d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #5 Skrevet 8. september 2019 På skolen våres sa dem at ingen blir tvingt inn. Man bør ha interesse for dette når man sitter i fau Anonymkode: 574d8...2ec
aanonym Skrevet 8. september 2019 #7 Skrevet 8. september 2019 Og ha skal man gjøre da, om man trekker ut noen mot sin vilje og de ikke møter?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #8 Skrevet 8. september 2019 Loddtrekning. Anonymkode: b1a91...6e9
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #9 Skrevet 8. september 2019 Jeg sliter med angst noe veldig få vet om. Jeg hadde ikke møtt opp om jeg ble trekket ut! Men jeg hadde sendt en forklarende melding så fort jeg hadde kommet hjem å forklart situasjonen. Anonymkode: a882f...450
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #10 Skrevet 9. september 2019 Fy søren så flaut å ikke klare å finne folk som er oppegående nok til å skjønne at man bare ikke kan velge å si nei til slike ting. Å engasjere seg i barnas hverdag er noe man forplikter seg til når man velger å få dem. Anonymkode: b5338...118
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #11 Skrevet 9. september 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sliter med angst noe veldig få vet om. Jeg hadde ikke møtt opp om jeg ble trekket ut! Men jeg hadde sendt en forklarende melding så fort jeg hadde kommet hjem å forklart situasjonen. Anonymkode: a882f...450 Her har både jeg og mannen sterk sosial angst. Han har "bare" sosial angst, jeg har i tillegg ptsd, men han er altså i FAU nå. Skjønner at ikke alle har noen som kan backe dem opp, men... Anonymkode: 3274f...3d8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #12 Skrevet 9. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fy søren så flaut å ikke klare å finne folk som er oppegående nok til å skjønne at man bare ikke kan velge å si nei til slike ting. Å engasjere seg i barnas hverdag er noe man forplikter seg til når man velger å få dem. Anonymkode: b5338...118 Livet er ikke alltid så svart/hvitt som du tror. Anonymkode: 3274f...3d8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #13 Skrevet 9. september 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Livet er ikke alltid så svart/hvitt som du tror. Anonymkode: 3274f...3d8 Neida, jeg vet det. Men jeg nekter å tro at alle foreldrene i en klasse har sosial angst. Og for dem som ikke har det er det flaut å stirre i gulvet når det skal velges klassekontakt. Anonymkode: b5338...118
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #14 Skrevet 9. september 2019 Mye sosial angst blandt foreldre.. Og diagnoser.. utmattelsessyndrom og migrene... Spesielt når det kreves noe av dem! Hilsen leder i fau gjennom 4 år som ergrer seg grønn over manglende engasjement! Anonymkode: 7f89c...ad4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #15 Skrevet 9. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neida, jeg vet det. Men jeg nekter å tro at alle foreldrene i en klasse har sosial angst. Og for dem som ikke har det er det flaut å stirre i gulvet når det skal velges klassekontakt. Anonymkode: b5338...118 Jeg er veldig enig med deg. Min sønn går nå i femte klasse og jeg har vært FAU fra første klasse ettersom ingen andre tar på seg vervet. Egentlig ønsket jeg ikke å ta på meg dette vervet ettersom jeg er alenemor med en sønn som har en far som ikke er snill mot han og pga det kreves det mye oppfølging fra meg. I tillegg har jeg en meget krevende jobb, har en autoimmun sykdom som tar mye energi og et hus/hage jeg må ta vare på. Eneste grunnen til at jeg tok på meg vervet er at alle de andre foreldrene ble så opptatt av å studere gulvet når spørsmålet kom opp på første foreldremøte i 1.klasse. Anonymkode: a0174...29d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #16 Skrevet 9. september 2019 Har vært foreldre kontakt på 1 trinn i fjor, var heilt forferdelig for ingen vil stille opp på ting , hjelpe til eller slikt, selv ikke de andre klassene gadd gjøre noe. I tillegg er det press på å lage til ditt og datt. Jeg klarer forstå at folk ikke vil dette!! Jeg har et travelt liv jeg og, men jobb familie og alt som følger med. Og skal i tillegg få tredd ting over hodet i skolesammenheng. Jeg tenker som så, at de som vil ha alt dette sosiale i skolen, kunne meldt seg frivillig og stilt opp på dette selv og, ikke bare si at slik vil vi ha, og slik bør vi gjøre. På ungdomsskolen er klassekontaktene tvinger til å enten få folk( noe som er vanskelig) eller måtte ta alt selv.... Jeg forstår at folk ser ned i bakken og ikke vil dette, gjelder mange og ikke bare dem som sliter med sosial angst!! Drittlei å høre at de sliter med ditt og datt. Har ikke slik sykdom selv, men er sliten i kropp og sjel av alt maset!! Anonymkode: 0bd0f...65d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #17 Skrevet 9. september 2019 Hos ene klassen ble det loddtrekning forrige uke. Hun som ble trukket nektet, så da var det endelig en som meldte seg. Jeg har vært FAU i to år og klassekontakt i to år. Gjør det for å bidra, men er ikke spesielt engasjert. Lei nok av å måtte trekke og dra folk til å bidra i jule- og sommergrupper. Anonymkode: 70a5e...855
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #18 Skrevet 9. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her har både jeg og mannen sterk sosial angst. Han har "bare" sosial angst, jeg har i tillegg ptsd, men han er altså i FAU nå. Skjønner at ikke alle har noen som kan backe dem opp, men... Anonymkode: 3274f...3d8 Dere har valgt å få barn og da kan dere ikke forvente at andre stiller opp når det kreves noe. Livet er ikke bare gøy og morro Anonymkode: 90c73...6dc
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #19 Skrevet 9. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mye sosial angst blandt foreldre.. Og diagnoser.. utmattelsessyndrom og migrene... Spesielt når det kreves noe av dem! Hilsen leder i fau gjennom 4 år som ergrer seg grønn over manglende engasjement! Anonymkode: 7f89c...ad4 Helt enig! Barn skal dem ha. Men å stille opp? Nei, da er dem syke, har angst, er deprimert osv. Skammelig! Anonymkode: 90c73...6dc
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #20 Skrevet 9. september 2019 Ingen meldte seg hos oss. Da tok ene mora ordet og mente det var skammelig at ingen meldte segfrivillig. Ho selv hadde ikke tid.... (Og ho har aldri vært noe i klassen før heller. selv er jeg i fau i en annen klasse. Det ble trekning både med fau og klassekontakter blandt de som i 5.trinn ikke har hatt verv før. Det trengs en del frivillige både i 10.års skolegang med klassekontakter og fau, samt som trenere og oppmenn på diverse lagidretter. Veldig rart at noen aldri gidder. Ikke minst at det er de samme som alltid finner tid. De fleste frivillige her har 3-4 barn, full jobb, trener selv, er med som frivillig i skolen og i tillegg i idrettslaget. Spør man om noen kan kjøre på kamp eller delta på dugnad, gjett hvem som stiller.... Har man sosial angst som forelder bør man virkelig gå til psykolog. Dessuten kan som oftest en i hjemmet stille på noe. Det meste går via Facebook nå og man klarer vel å legge ut en melding der for å organisere noe som klassekontakt? Anonymkode: d82e3...9c5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #21 Skrevet 9. september 2019 Hva er det for nabolag dere bor i? Bare lavstatus-folk? Vi bor i et villaområde. På vår skole står folk i kø for å få være klassekontakt og med i fau. Er jo kjempeinteressant å få være med å påvirke ting som skjer på skolen der barna våre er. Og det er ikke mye jobb i det hele tatt. Møte opp på møte 1 gang i mnd. Anonymkode: 374ef...9e6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #22 Skrevet 9. september 2019 Bare lurer på en ting. Ei venninne sa til meg at det ikke var lov med loddtrekning til slike ting da dette skal være frivillig og ikke noe som kan påtvinges. Noen som vet noe om dette? Anonymkode: 7a8c8...f7e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #23 Skrevet 9. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare lurer på en ting. Ei venninne sa til meg at det ikke var lov med loddtrekning til slike ting da dette skal være frivillig og ikke noe som kan påtvinges. Noen som vet noe om dette? Anonymkode: 7a8c8...f7e Det er riktig, loddtrekning brukes gjerne for å få noen til å ta jobben, men nekter den som blir trukket ut kan de ikke bruke tvang. Er jo ingen vits heller å ha noen i fau som overhodet ikke er interessert, hva får man ut av det? Anonymkode: 46b6a...8f5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #24 Skrevet 9. september 2019 Merkelig at det skal være så vanskelig å få noen til å sitte i FAU. I enhver klasse er det alltid minst fem foreldre som vet mye bedre enn alle andre i hele verden hvordan skolen bør styres og organiseres. Disse bør jo verves til FAU. Anonymkode: 4bf8d...15c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2019 #25 Skrevet 9. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig at det skal være så vanskelig å få noen til å sitte i FAU. I enhver klasse er det alltid minst fem foreldre som vet mye bedre enn alle andre i hele verden hvordan skolen bør styres og organiseres. Disse bør jo verves til FAU. Anonymkode: 4bf8d...15c Det kan de jo ikke, da kan de jo ikke klage lenger Anonymkode: 45f10...2c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå