Gå til innhold

Dere med hund, er dere redde nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler folk er så sinnsykt hysteriske. Folk skriver på fb at de ikke vil gå tur mer, bare lufter hundene i hagen. En hadde sågar kjøpt tisselaken for å ha innendørs, for å unngå å ta hunden ut. 

Jeg blir helt svett. Vi går tur som vi pleier og er mye i skog og mark. 

Har tilogmed hunden løs i marka. 

Av en halv million hunder i Norge, er et tyvetalls blitt syke, og folk går bananas! 

Er dere sånn som meg, eller går dere rundt og bekymrer dere? 

Anonymkode: 44c15...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt idiotisk å la hunden springe løs, når det står at man ikke skal la hunder hilse på hverandre før man vet hva som forårsaker dette! 

Anonymkode: c5251...9aa

Skrevet

Jeg blir skikkelig forbannet på folk som deg! At du går tur med hunden din er din vurdering og valg, men ha hunden din i bånd. Det er helt klar anbefaling fra myndighetene at man skal ha hunden i bånd, og det burde alle klare å forholde seg til. Forøvrig bør alle gjøre hva de kan for å forhindre smitte, og det sier jeg fordi min hund døde i forrige uke av sykdommen og det å se hvor syk hunden min var unner jeg ingen andre hundeeiere å oppleve.

Anonymkode: 1bf6e...104

Skrevet

Jeg synes det er trist og ubehagelig, men er ikke veldig redd for at vår hund skal bli syk. Men tar absolutt forhåndsregler; går ikke løs, får ikke snuse fritt som før og hilser ikke på andre hunder. Vi bor et sted det bor MANGE hunder - og stemningen ute er ugjenkjennelig, skjønner ikke helt hvor alle hundene har blitt av, de må jo ut og gjøre fra seg... Gikk forresten forbi (uten hunden) en dame med to hunder som gikk løse, og dèt synes jeg var skikkelig respektløst nå.

Anonymkode: 52915...06d

Skrevet

Mulig jeg uttrykte meg feilaktig. Jeg lar den ikke springe løs blant andre hunder. Men i mark og fjell, alene på tur. 

Ellers tar jeg hele greia med stor ro. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir skikkelig forbannet på folk som deg! At du går tur med hunden din er din vurdering og valg, men ha hunden din i bånd. Det er helt klar anbefaling fra myndighetene at man skal ha hunden i bånd, og det burde alle klare å forholde seg til. Forøvrig bør alle gjøre hva de kan for å forhindre smitte, og det sier jeg fordi min hund døde i forrige uke av sykdommen og det å se hvor syk hunden min var unner jeg ingen andre hundeeiere å oppleve.

Anonymkode: 1bf6e...104

Det var trist å høre at din hund var en av dem som ble rammet. Klem til deg ❤️ 

Gikk den løs blant andre hunder dagene før den ble syk? 

Skrevet

Er det ikke båndtvang? Hva om hunden kommer over andre dyreunger? 

Anonymkode: 02000...f1c

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler folk er så sinnsykt hysteriske. Folk skriver på fb at de ikke vil gå tur mer, bare lufter hundene i hagen. En hadde sågar kjøpt tisselaken for å ha innendørs, for å unngå å ta hunden ut. 

Jeg blir helt svett. Vi går tur som vi pleier og er mye i skog og mark. 

Har tilogmed hunden løs i marka. 

Av en halv million hunder i Norge, er et tyvetalls blitt syke, og folk går bananas! 

Er dere sånn som meg, eller går dere rundt og bekymrer dere? 

Jeg tenker at du er fullstendig idiot, og er tydeligvis ikke redd for å miste hunden din. I mine øyne så er det sunn fornuft å ta de forholdsregler man kan, for å unngå sykdom.

Anonymkode: f6c74...4c9

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke båndtvang? Hva om hunden kommer over andre dyreunger? 

Anonymkode: 02000...f1c

Den generelle båndtvangen opphører 20. august, men den er utvidet veldig mange steder. HI bør absolutt sjekke lokale bestemmelser. 

Ellers: Ja, jeg er bekymret og lar ikke bikkja f.eks. hilse på andre hunder p.t. 

Anonymkode: f8f43...483

Skrevet

Er bekymret ja. Vi går tur, og hunden får snuse, men den får ikke hilse på eller gå bort til andre hunder. Holder oss til det vanlige foret.

Anonymkode: ca854...256

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den generelle båndtvangen opphører 20. august, men den er utvidet veldig mange steder. HI bør absolutt sjekke lokale bestemmelser. 

Ellers: Ja, jeg er bekymret og lar ikke bikkja f.eks. hilse på andre hunder p.t. 

Anonymkode: f8f43...483

Jada. Jeg følger de lokale bestemmelsene vedr. båndtvang. 

Men enn så lenge er ingen tilfeller registrert i min kommune, så jeg gidder ikke bekymre meg før jeg må.

Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men på min kveldstur i dag tråkket jeg nesten i en diger(!) dam hubdediare på fortauet her på feltet. Er dette noe smittsomt spres det jo raskt om folk gjør som vanlig, så det er vel bare sunn fornuft å ta noen forholdsregler akkurat nå? Skal jo ikke holde på sånn i all evighet forhåpentligvis?

Du kaller de fornuftige hysteriske, jeg kaller deg naiv.

Anonymkode: 93d4a...a97

Skrevet

Nei, ikke sånn voldsomt, men vi følger oppfordringene om å ikke holde på andre hunder og sånt.

Anonymkode: d9981...381

Skrevet

Ja jeg er bekymret, men vi går tur . Unngår å hilse og han får ikke snuse i grøfter el drikke vann fra dammer/bekker. (Har selvsagt vann med til han på lengre turer) 

bor på Sørlandet og her er 1 død og flere smittet i løpet av helga. 

Håper de snart finner ut av dette , for det er virkelig grusomt hva hund (og eier) går gjennom😰

Skrevet

Jeg er ikke hysterisk, men er litt bekymret. Vi går tur som vi pleier med hunden vår, ellers hadde han ikke vært å ha i hus. Men han får ikke hilse på andre hunder og vi passer på at han ikke snuser på hundedritt.

Skrevet

Vi følger de vanlige reglene våre på tur. Vi hilser aldri på andre hunder, vi holder sniffing til et minimum (to hannhunder så skal de sniffe på alt tar 10 min turen 60 min!). Eneste forskjellen er at vi ikke lar de drikke av bekker som er stillestående, vann med godt trykk i drikker de av enda. Nå hadde min ene dette for noen år siden, og som matilsynet har påpekt, det er kun i Oslo det har vært en unormal oppblusning av sykdommen.

Anonymkode: d347b...f41

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men enn så lenge er ingen tilfeller registrert i min kommune, så jeg gidder ikke bekymre meg før jeg må.

Helt til din hund blir den første

Anonymkode: 1f947...79c

Skrevet
12 timer siden, skinnfilla skrev:

Ja jeg er bekymret, men vi går tur . Unngår å hilse og han får ikke snuse i grøfter el drikke vann fra dammer/bekker. (Har selvsagt vann med til han på lengre turer) 

bor på Sørlandet og her er 1 død og flere smittet i løpet av helga. 

Håper de snart finner ut av dette , for det er virkelig grusomt hva hund (og eier) går gjennom😰

Som jeg forsto det så var det hundeeierne som ikke fikk gå og snuse der andre hunder har gått.

461845892_snusingigrfter.thumb.jpg.53edd97f72557bfe13be3a87e7a900ca.jpg

Anonymkode: f4530...2d5

Skrevet

Selvfølgelig er vi redde, men ut må vi.  Tar forhåndsregler. 

Anonymkode: f5829...aef

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg forsto det så var det hundeeierne som ikke fikk gå og snuse der andre hunder har gått.

Haha! 😄

Anonymkode: ca854...256

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt til din hund blir den første

Det blir den garantert ikke, den blir nok ikke rammet i det hele tatt.

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir den garantert ikke, den blir nok ikke rammet i det hele tatt.

Det sa nok de andre også 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sa nok de andre også 

Min hund hadde dette for flere år siden. Det her er ikke noe nytt dessverre. Det er kun i Oslo det har vært unaturlig mye, det sier jo både mattilsynet og veterinærinstituttet.

Anonymkode: d347b...f41

Skrevet

Ja det er jo skummelt når så mange hunder brått blir så alvorlig syke. Jeg er ikke bare redd for å miste vår hund, men også redd for hva dette kan være, hvor alvorlig kan det bli, kan andre dyrearter involvert, vil de finne ut hva det skyldes og stoppet videre spredning? Vi er forsiktige i den grad at vi tar forholdsregler ved at vi ikke oppsøker steder hvor hunder samles som hundejorde, utstilling og hundekurs etc nå og vi slipper ikke hunden løs eller bort til andre hunder. Ellers oppfører vi oss som normalt, går tur med hunden og har ikke blitt hysterisk. 

Anonymkode: 02622...68e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...