Gå til innhold

Mannen truet meg med knyttneven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en krangel, og mannen dro den litt vel langt..plutselig under krangelen så tar han opp knyttneven og kommer helt opp i ansiktet mitt med den og skjerer tenner til meg. Han så direkte gal ut i blikket! Jeg ble så redd at jeg skalv som et aspeløv..han sto i kanskje 1 minutt med knyttet neve og ropte meg i ansiktet! Burde det være åpenbart at jeg forlater han? Har aldri opplevd noe lignende før! Jeg ble direkte skremt..

Anonymkode: 6e4cb...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hører du vel kanskje fra nå av da... Vet ikke hva du har gjort...

Anonymkode: 40b84...5e1

Skrevet

I min verden er det en dealbreaker

Anonymkode: c0abe...bad

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min verden er det en dealbreaker

Hva mener du, når du snakker slik? Avtalebryter? 

Skrevet

Du skal ikke måtte være redd din mann. Jeg hadde ikke hatt det godt hvis jeg hadde levd med en person som er i stand til å true meg, da hadde jeg hatt det bedre alene. Det gjelder nok deg også. 

Anonymkode: 2e0f0...a22

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skal ikke måtte være redd din mann. Jeg hadde ikke hatt det godt hvis jeg hadde levd med en person som er i stand til å true meg, da hadde jeg hatt det bedre alene. Det gjelder nok deg også. 

Anonymkode: 2e0f0...a22

Men hun skriver ikke hva hun har gjort, kanskje hun fortjener det... 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du si noe sånt, det er vel ingen som skal bli truet av partneren uansett hva de har sagt gjort. Ingen har fortjent å bli truet.

Anonymkode: 9671e...55d

Skrevet

Latent vold er like skadelig som fysisk, psykisk og materiell vold. 

Anonymkode: efe34...c33

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiot

Anonymkode: 9c29e...415

Skrevet

Hvordan reagerte han etterpå? Jeg hadde nok ikke slappet av med han igjen, hvis det var meg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiot

Jeg er enig. Om man har bodd sammen men en mann i årevis, og det aldri har vært tegn til vold, men at han en gang mister besinnelsen og vifter med knyttneven (uten å slå) da lurer jo også jeg på hva som trigget det. Utroskap for eksempel. Da synes jeg reaksjonen er forståelig. 

Verden er ikke svart hvit. Man må se ting i sammenheng.

Anonymkode: aaafa...454

Skrevet

Var en krangel om middag faktisk..jeg var for treg å lage middag..jeg ble sint og ropte til han. Fikk i retur å bli truet med knyttneven. Han var sur hele resten av dagen..ingen unnskyldning!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Var en krangel om middag faktisk..jeg var for treg å lage middag..jeg ble sint og ropte til han. Fikk i retur å bli truet med knyttneven. Han var sur hele resten av dagen..ingen unnskyldning!

Det er en dealbreaker for meg! En ting er hvis han blir grumpy, men truende knyttneve og skriking over middagen, da er det rett ut! Varsellampene bør lyse nå!

Anonymkode: 5fea4...0f9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig. Om man har bodd sammen men en mann i årevis, og det aldri har vært tegn til vold, men at han en gang mister besinnelsen og vifter med knyttneven (uten å slå) da lurer jo også jeg på hva som trigget det. Utroskap for eksempel. Da synes jeg reaksjonen er forståelig. 

Var ikke utroskap el. Var middagen som jeg sto å laget..han mente jeg brukte for lang tid og var kvass mot meg flere ganger..til slutt ble jeg sint og ropte til han noe sånt som at middagen er ferdig når den er ferdig for h.....! Han begynte da å rope tilbake til meg..kalle meg for en psykopat før han gikk opp i ansiktet på meg med knyttneven.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åååååh, du vil så gjerne provosere litt, du! Og hvis du ikke får restpins på "kanskje du fortjente det"-innleggene, så pirker du på språket i svarene. Er det å sitte og vente på ser fra noen du kanskje har klart å provosere det eneste du har å bruke søndagen til?

HI: Det er veldig, veldig alvorlig atferd. En venninne opplevde noe liknende, med en storvokst mann som truet henne med størrelsen sin når han ble sint. Hun ble rådet til å gå da hun oppsøkte familievernkontoret. 

Anonymkode: ddcad...6a3

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du, når du snakker slik? Avtalebryter? 

Alle vet hva de betyr. Men jeg ser jo at du er kun ute etter å være vanskelig

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alle vet hva de betyr. Men jeg ser jo at du er kun ute etter å være vanskelig

*det

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Latent vold er like skadelig som fysisk, psykisk og materiell vold. 

Anonymkode: efe34...c33

Det er bare tull.

Anonymkode: 0bd54...87c

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo ikke enig med meg

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var ikke utroskap el. Var middagen som jeg sto å laget..han mente jeg brukte for lang tid og var kvass mot meg flere ganger..til slutt ble jeg sint og ropte til han noe sånt som at middagen er ferdig når den er ferdig for h.....! Han begynte da å rope tilbake til meg..kalle meg for en psykopat før han gikk opp i ansiktet på meg med knyttneven.

Det er jo helt syk oppførsel. Hva sier han om det selv?

Skrevet

Han høres ikke god ut.

Anonymkode: da54b...c76

Skrevet

Hvis dette er en mann som ALDRI har gjort noe slikt før og normalt heller ikke har sinnemestringsproblemer, og normalt er respektfull og omsorgsfull, da ville jeg gitt ham én sjanse - han måtte forklart hvorfor han reagerte med vold pga. en middag og han måtte vært med i parterapi. Om dette er helt unormal adferd for ham så ville jeg også ha krevd at han dro til legen og forklarte hva som hadde skjedd og hvordan han reagerte og be om en utredning. Er dette en ny adferd fra ham så kan det være medisinske årsaker til det, f.eks. hjernesvulst...

Om dette er en mann som generelt har problemer med sinne så hadde jeg nok gått.

Å stå og true noen med knyttneven opp i den andres ansikt og kjefte/skrike til den i et minutt, det er alvorlig. Om dette hadde vært en krangel om noe virkelig stort og han løftet knyttneven et par sekund og så senket hånden og armen og besinnet seg, da hadde det vært mindre alvorlig. Men å så slik og true med vold så lenge og så tett, det er alvorlig, Hi.

Det at han heller ikke viser noen tegn til anger, selv innsikt eller å ville unnskylde, det sier mye om hvor han er - og det lover ikke godt mtp. endring, etter min mening.

Var det barn inne da dette skjedde? I så fall ville jeg bedt ham flytte ut inntil dere ev. har vært i parterapi og han har vært hos lege, ev. sinnemestringskurs i tillegg.

Anonymkode: eb04d...9cb

Skrevet

Jeg hadde gitt ham klar beskjed om at han hadde tråkket langt over det som er akseptabelt og at han må skaffe seg hjelp til sinnemestring umiddelbart. Som i ordne seg avtale om hjelp mandag morgen. Det er hans eneste sjanse til fortsatt å kunne bo hjemme, at han aksepterer ansvaret.

Skrevet

Har du kjent han lenge og dere har bodd sammen i mange år, og han aldri tidligere har gjort dette så hadde jeg tatt en alvorlig prat med han. Og aldri godtatt dette igjen. For dette er ikke greit. 

Men er dette et nyere samboeskap, og han plutselig gjør dette så hadde alle varsellampene gått. 

Min eks gjorde dette. Resulterte at han faktisk brukte knyttneven etterhvert og også stadig kom med trusler om vold. 

Anonymkode: fd85f...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...