Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #1 Skrevet 8. september 2019 Det går mot brudd. Vi eier enebolig, men har endel lån. Vil nok få noe overskudd etter salg av bolig. Kanskje 4-500 000 hver. Da vil jeg sitte igjen med studielån og nedbetalt bil, relativt ny. Jeg må bo i denne kommunen til yngste er ferdig på ungdomsskolen. Hun går i 8. Da må hun ut av bygda for å gå vgs uansett. Det er nokså dyrt å kjøpe noe her vi bor. Vil det være best å bare leie de 2-3 kommende årene, spare, nedbetale også kjøpe i ny kommune. Eller er 2-3 år såpass lenge at jeg burde gå for å eie? Koster ca 9000 for å leie med 2 soverom. Har i dag ca 31 000 utbetalt. Noen med god greie på dette? Anonymkode: 23665...d4c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #2 Skrevet 8. september 2019 Hvis du uansett skal flytte så hadde jeg ventet og heller spart opp litt. Anonymkode: a5d75...b78
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #3 Skrevet 8. september 2019 Ville leid og kjøpt der dere skal bosette dere Anonymkode: 9fda1...e75
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #4 Skrevet 8. september 2019 Jeg har valgt å leie av de samme grunnene som du. Ja, vi bor litt trangt og ikke helt slik vi ønsker, men jeg orker ikke den prosessen med å skape hjemmet helt til mitt eget for så å starte selgeprosessen igjen. Vedlikeholde hus og alt som følger med ett hus, veldig deilig å leie slik at jeg egentlig bare kan bo og nyte noen år. Begge ungene vet det er midlertidig, vi bor rett ved der vi bodde før så de har sluppet nye venner, skoler osv. Alt er igrunn det samme utenom at vi har en annen adresse. Det er mange som mener det er feil at jeg leier og det penger kastet ut av vindu, men om jeg vender litt på det så er det ikke det. Greit, jeg betaler mer i mnd enn jeg kunne gjort med ett lån på ett hus, men alle de små tingene som vedlikehold og oppussing betaler jeg ikke. For hadde jeg kjøpt ett hus jeg hadde hatt råd til her, så hadde det blitt mye slikt jeg måtte gjøre. Alle de tingene ett hus bør ha, som en ikke trenger når en leier måtte jeg kjøpe osv. Feks jeg må ikke ha snømåke/snøfreser, gressklipper, hekksaks, hvitevarer, mye verktøy og listen er lang. Nå er det mye av dette jeg har har eller har lett tilgang til, men jeg vet det er mye jeg måtte ha kjøpt meg som jeg ikke hadde tenkt over før jeg skulle bruke det. Og det som er mest deilig med å leie er at jeg kan gire ned og samle energi til å være med ungene. Istede for å prøve å rekke å klippe plenen, male den veggen som burde vært malt kan vi bare slippe alt og stikke på hytta om vi vil en helg, vi har lite som må gjøres. Jeg hadde nok ikke trivdes like godt med å leie en leilighet om vi ikke hadde hatt en hytte ikke langt unna, familiehytte slik at det ikke er ett pengesluk for meg, der kan jeg ordne i hage, male en vegg, pusse opp og gjøre det jeg vil OM jeg vil. Jeg syns slikt er gøy, men nå kan jeg gjøre deg om jeg har lyst og ikke minst overskudd. Anonymkode: d6850...15b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #5 Skrevet 8. september 2019 Har liksom låst meg litt i det at jeg må eie, men ser det er ikke dumt å tenke litt annerledes👍 Anonymkode: 23665...d4c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #6 Skrevet 8. september 2019 Jeg er som regel for det å eie. Men i.o.m at du har tenkt å flytte om noen år, så er det kanskje like greit å leie, selv om det koster litt. Det kommer selvsagt Ann på hvor du bor, men i mange fylker, så har det vært vanskelig å få solgt boliger den siste tiden, noe man kan risikere om man kjøper, da har man plutselig et problem til, den dagen man vil selge for å flytte videre. Anonymkode: 6c22f...715
Anonym bruker Skrevet 8. september 2019 #7 Skrevet 8. september 2019 I utgangspunktet er det et populært sted å bo. Nært en storby, mange muligheter for naturopplevelser. Men har sett at særlig endel hus har gått ned i pris og det bygges mange nye leilighetskompleks. Anonymkode: 23665...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå