Gå til innhold

Ny fastlege..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i sted at jeg får ny fastlege siden nåværende begynner i ny stilling..Han begynner ikke før 1 sept 2020,så fra 1 sept i år så blir det vikarlege og det er greit.Men når han som har fått fastlege stillingen begynner om 1 år så er det faren til ei i parallellklassen til min datter..De pleier ikke å leke så mye sammen,men litt innimellom og er på bursdager sammen..Ville dere skiftet fastlege hvis det var dere eller gitt han en sjanse? Ingen av de andre fastlegene jeg kunne tenkt meg der,så da måtte jeg evt ha byttet legekontor og det blir mere tungvint..Har heldigvis 1 år å tenke på 😉

Anonymkode: fba63...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det kommer an på hvorfor du er hos legen, om du har ting som gjør at du må ha time veldig ofte eller om du bare er innom 1 gang i året. Jeg er hos fastlegen ganske ofte, så for meg hadde det blitt kleint.

Anonymkode: 0e5d8...5e2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker det kommer an på hvorfor du er hos legen, om du har ting som gjør at du må ha time veldig ofte eller om du bare er innom 1 gang i året. Jeg er hos fastlegen ganske ofte, så for meg hadde det blitt kleint.

Anonymkode: 0e5d8...5e2

Jeg er der noen ganger i året ja, og har litt forskjellig jeg sliter med.   Og 3 barn som er hos legen innimellom..Men heldigvis får jeg vel si så er ikke ungene bestevenner..

Hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er der noen ganger i året ja, og har litt forskjellig jeg sliter med.   Og 3 barn som er hos legen innimellom..Men heldigvis får jeg vel si så er ikke ungene bestevenner..

Hi

Kunne aldri gått for meg, jeg har valgt fastlege i en annen kommune, nettopp for å unngå denne problemstillingen her. 

Anonymkode: 6b35f...d7c

Skrevet

Legene er gjerne veldig proffersjonelle når det gjelder slike ting, og særlig på små steder er det nesten umulig å ha en lege som ikke er en del av omgangskretsen din...

Min fastlege har en sønn som er like gammel som min, de går ikke på samme skole, men de spiller fotball begge to. Han hilser bare på meg når vi møtes på sidelinja og nevner aldri med et ord at han er legen min. Men han kan godt nevne fotballen når jeg er innom kontoret hans, han balanserer rollene veldig godt egentlig.

Tror ikke det hadde vært noe problem for min del, enda jeg er kronisk syk så jeg er innom legen ganske ofte.

Anonymkode: 94830...8e3

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Som 8e3 skriver så er de profesjonelle.

Jeg har også fått ny fastlege fra 1. september, skal dit til uka, er litt spent, men har hørt mye bra om denne, og det er det viktigste.

Bodde på et lite sted tidligere, var aldri noe problem å møte lege eller annet helsepersonell utenom. Alle var profesjonelle. Og det var heller ikke til å unngå at man var i samme miljø, eller hadde mange felles venner og kanskje havnet i noenlunde samme omgangskrets som noen man gikk til behandling hos, eller hadde som lege. Det var aldri noe problem! :)

Anonymkode: c13d9...da1

Skrevet

Det burde gå bra. Så lenge det ikke direkte blir konflikt mellom barna. Om den ene mobber den andre kunne det bli litt tricky.

En venninne av meg fikk datteren til gynekologen sin i klassen sin. Det var hun ikke helt komfortabel med, men han var veldig profesjonell og det ble aldri et problem.

Anonymkode: 704f3...47b

Skrevet

Hvis det er mulig, ville jeg sikkert byttet. Men helsepersonell er flinke til å forholde seg profesjonelt i slike tilfeller. Jobber selv som spl. I en liten kommune med kun ett legekontor. Er derfor kollega med min egen fastlege og snakkes flere ganger i uken på jobb. 

Slik er det bare på små plasser. Han er snar til å tilby henvisning til gynekolog, da 😉

Anonymkode: 2bb73...9a6

Skrevet

Hadde absolutt ikke vært noe problem for meg.  Men så er jeg da heller aldri hos legen,hverken med meg selv eller mine fem barn. 

Fikk ny fastlege for to år siden, og har ennå ikke sett han. 

Anonymkode: 44b0f...5df

Skrevet

For meg hadde det vært det samme. Har ikke vært hos legen på 5/6 år og ser ikke for meg at jeg i fremtiden skal fly jevnlig hos legen. 

Anonymkode: 91e8f...ac6

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

For meg hadde det vært det samme. Har ikke vært hos legen på 5/6 år og ser ikke for meg at jeg i fremtiden skal fly jevnlig hos legen. 

Det er det vel få som hadde sett for seg før de plutselig havnet i den situasjonen...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er det vel få som hadde sett for seg før de plutselig havnet i den situasjonen...

Den tid den sorg. Kan bare bytte da om det skulle bli et problem 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...