Gå til innhold

Hvem mobil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem tlf ville du valgt av Iphone 8 eller Samsung S9?? Og hvorfor??

Anonymkode: 96e94...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken mobil .

Hadde forøvrig valgt iPhone 8

Anonymkode: ccd6e...eb0

Skrevet

Hvem? 

Anonymkode: 6f13e...208

Skrevet

Hvem? Mobilen er ikke en person. Når jeg selv skal velge ny snart velger jeg å kjøpe en Samsung.

Anonymkode: 9287b...09c

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken mobil .

Hadde forøvrig valgt iPhone 8

der kom den

Anonymkode: 640ed...bb0

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

der kom den

Og det er helt i orden. Småfeil i rettskrivingen kan fint passere, men bruk av feil spørreord må være lov å påpeke. Enten må en da skrive helt gjennomført på dialekt, eller så får en forholde seg til normal rettskriving. 

HI: Jeg ville valgt Samsung sin, de har et helt fantastisk kamera. 

Anonymkode: 60ea4...92b

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

der kom den

Det heter jo hvilken ... ikke hvem til en ting.

hva heter du?

hvilken bil, bok, mobil etc..

Skrevet

Jeg ville valgt Samsung, vil ikke ha apple fordi jeg er fornøyd med android. Har Huawei nå, og er veldig fornøyd, men pga all usikkerheten og bråket rundt dem ville jeg nok ikke valgt dem om jeg skulle hatt ny mobil i dag. Da er Samsung et greit alternativ.

Jeg er forøverig helt enig i at en så åpenbar skrivefeil må påpekes, det er foreldre som skal hjelpe barn med lekser som skriver her.

Jeg er ikke feilfri selv, så en og annen feil lurer det seg inn, men vi er voksne og må lære av de feilene vi gjør.

Anonymkode: 395ff...ec9

Skrevet

Drammensdialekt. Let it go. 

Anonymkode: 67751...fc3

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Man skriver jo normert bokmål eller nynorsk selv om en snakker dialekt. Jeg som bergenser sier f.eks. "Hen e ongene?", men skriver like fullt "Hvor er barna?". Jeg har også en kollega som sier "oss" i stedet for "vi", eller "øss", men han skriver jo "vi" likevel. Jeg antar at folk fra Drammen er oppegående nok til å lære forskjell på muntlig og skriftlig språk de også, eller er folk der mindre intelligente enn i resten av landet?

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Man skriver jo normert bokmål eller nynorsk selv om en snakker dialekt. Jeg som bergenser sier f.eks. "Hen e ongene?", men skriver like fullt "Hvor er barna?". Jeg har også en kollega som sier "oss" i stedet for "vi", eller "øss", men han skriver jo "vi" likevel. Jeg antar at folk fra Drammen er oppegående nok til å lære forskjell på muntlig og skriftlig språk de også, eller er folk der mindre intelligente enn i resten av landet?

De er tilbakestående alle sammen. 

Skrevet

Har begge deler og er like fornøyd med begge to. 

Anonymkode: e2827...507

Skrevet

Klikket meg inn for å se hvor lenge det gikk før noen gikk i baret og kommenterte. Det gikk jaggu fort! Ingen som skjønner at HI skrev "hvem" med vilje for å få reaksjoner? 🤔

Anonymkode: 52152...680

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Klikket meg inn for å se hvor lenge det gikk før noen gikk i baret og kommenterte. Det gikk jaggu fort! Ingen som skjønner at HI skrev "hvem" med vilje for å få reaksjoner? 🤔

Anonymkode: 52152...680

Du er hi du da, siden du vet det helt sikkert

Anonymkode: 6e56d...ec8

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skriv ordentlig. Lær deg norsk før du prøver deg på et forum. 

Anonymkode: ac83d...77f

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

der kom den

Hva kom? 

Anonymkode: ac83d...77f

Skrevet

Hvem, hva , hvorfor , hvem ? 

Anonymkode: ea520...93a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke lov å skrive på dialekt på forumet.

Og som en annen sier - mange som er her skal lære unger å skrive, da må slike kjempefeil lukes bort.

Ville valgt samsung.

Anonymkode: 1263b...822

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lær deg korrekt grammatikk før du skriver noe på et forum. Hvem????

Anonymkode: 920ea...55f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, folk i Drammen er mindre intelligente enn folket i resten av landet. Hilsen ei som har bodd der.

Visste du at de brukte over 120 millioner kroner på å gjøre de firkantede brupilarene runde?

Anonymkode: b4c53...553

Skrevet

Uten tvil iPhone!!!!!!! 

Anonymkode: 411c9...8c0

Skrevet

Å bruke feil spørreord har ingenting med drammensdialekt å gjøre 😂. Det er bare feil grammatikk. Kjenner ingen drammensere (eller andre) som sier «hvem telefon, hvem bil, hvem jakke» osv.

Heldigvis er de fleste av oss oppegående nok til å vite det, selv om det tydeligvis er enkelte som syns det er kjekt å prøve å kamuflere dårlig grammatisk kunnskap som «dialekt» 

(Satser på at å/og er korrekt 😂)

Anonymkode: 944e1...b3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...