Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #1 Skrevet 7. september 2019 Jeg har alltid stemt på selve dagen. Synes det er fin lærdom for barna å være med. Husker jeg syntes det var litt stas og høytidelig med valgdag som liten (oppvokst i politikerfamilie). Inår er jeg borte på valgdagen, og forhåndsstemte for første gang (men lokket tenåringene med popcorn og kakao til å se den siste partilederdebatten). Spennende tider! Godt valg, alle sammen! Anonymkode: bee17...31a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #2 Skrevet 7. september 2019 Jeg har forhåndstemt. Grunnen er at jeg ikke bor i Norge, så gjorde det da jeg var hjemmom en tur. Anonymkode: fec7d...042
frk Nilsen Skrevet 7. september 2019 #3 Skrevet 7. september 2019 Stemmer alltid på valgdagen. Har forhåndsstemt en gang, da hadde jeg akkurat flyttet til en ny by og var fortsatt folkeregistrert på hjemstedet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #4 Skrevet 7. september 2019 Stemmer på valgdagen hver gang. Tar også med barna inn i valglokalet og inn i boksen for å stemme. Så får de se hvordan det er. Anonymkode: 509dd...cc5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #5 Skrevet 7. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stemmer på valgdagen hver gang. Tar også med barna inn i valglokalet og inn i boksen for å stemme. Så får de se hvordan det er. Anonymkode: 509dd...cc5 Kan man det? Anonymkode: 8b48e...a59
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #6 Skrevet 7. september 2019 Jeg forhåndsstemte på kjøpesenteret i går. Mer praktisk for meg, da valglokalet på selve dagen ligger langt unna (har ikke bil). Hadde med meg 5-åringen som synes det var veldig spennende, men litt kjedelig å stå i kø. Anonymkode: 2e94a...fea
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #7 Skrevet 7. september 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan man det? Anonymkode: 8b48e...a59 Ja, det kan man. Anonymkode: 2e94a...fea
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #8 Skrevet 7. september 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan man det? Anonymkode: 8b48e...a59 Jeg har vært stemmemottaker flere ganger og utganspunktet er at man egentlig kan, men at en ikke bør om barnet er stort nok til å f.eks si høyt hvilken seddel den voksne velger. Flott at folk tar barna med, men det spiller jo ingen trille om de ser forhåndsstemming eller valgdagstemming. Anonymkode: e8b99...7a7
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #9 Skrevet 7. september 2019 Jeg har forhåndsstemt. For det første har jeg en hektisk arbeidsdag på valgdagen. For det andre kjenner jeg meg selv. Jeg vet det meste av året hva jeg vil stemme. Mot slutten av valgkampen girer alle partiene opp og plutselig kommer det utsagn som gjør meg i tvil. Men de gangene jeg har byttet parti i slutten av valgkampen har jeg alltid angret i etterkant. Om man følger med i løpet av året vet man jo hva de forskjellige i virkeligheten står for. Valgkamp er som reklamer på tv. Så jeg er ikke så interessert i de siste ukene av valgkampen. Da er det greit å forhåndsstemme. Anonymkode: 76532...84b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #10 Skrevet 7. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært stemmemottaker flere ganger og utganspunktet er at man egentlig kan, men at en ikke bør om barnet er stort nok til å f.eks si høyt hvilken seddel den voksne velger. Flott at folk tar barna med, men det spiller jo ingen trille om de ser forhåndsstemming eller valgdagstemming. Anonymkode: e8b99...7a7 Så bra, jeg trodde ikke det var lov å ha med noen inn i det hele tatt. Mitt barn er stort nok til å si høyt hva jeg stemmer, men hvis jeg ikke bryr meg om at folk får vite det, kan jeg ta ham med da? Anonymkode: 8b48e...a59
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #11 Skrevet 7. september 2019 Jeg stemmer på valgdagen. Har med ungene. Litt "høytid" over det hele 🙂 Anonymkode: 8b0f3...63a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #12 Skrevet 7. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så bra, jeg trodde ikke det var lov å ha med noen inn i det hele tatt. Mitt barn er stort nok til å si høyt hva jeg stemmer, men hvis jeg ikke bryr meg om at folk får vite det, kan jeg ta ham med da? Anonymkode: 8b48e...a59 Stemmen skal være hemmelig til den er avgitt. Derfor ville jeg sagt at han burde vente utenfor. Anonymkode: e8b99...7a7
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #13 Skrevet 7. september 2019 Jeg har forhåndsstemt. Blir bare stress på valgdagen. Anonymkode: 2e013...f88
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #14 Skrevet 7. september 2019 Jeg har forhåndsstemt, har ikke tid på valgdagen i år. Anonymkode: bead7...64d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #15 Skrevet 7. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så bra, jeg trodde ikke det var lov å ha med noen inn i det hele tatt. Mitt barn er stort nok til å si høyt hva jeg stemmer, men hvis jeg ikke bryr meg om at folk får vite det, kan jeg ta ham med da? Anonymkode: 8b48e...a59 Om du/han sier høyt hva du stemmer kan det påvirke folk omkring deg. Er jo ikke lov å drive valgkamp inni lokalet. Så det er vel en ganske klar regel at det MÅ være hemmelig avstemming. Anonymkode: 76532...84b
Himmel og hav Skrevet 7. september 2019 #16 Skrevet 7. september 2019 Jeg stemmer på valgdagen. Liker den litt høytidelige stemningen det gir.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #17 Skrevet 7. september 2019 Hvis barn er store nok til å lese på seddelen er de sikkert store nok til å lære hva man gjør og ikke gjør i valglokalet. Anonymkode: bee17...31a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #18 Skrevet 7. september 2019 Jeg stemmer på valgdagen så sant jeg kan. Liker stemningen, enklere opptelling og etterarbeid for de som driver med det og så har jeg mye kortere vei til valglokalet enn til forhåndsstemmelokalet. Anonymkode: c01ac...d33
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #19 Skrevet 7. september 2019 Stemmer alltid på dagen. I år skal jeg dra med meg eldste også, hun er ikke så gira på å stemme, men det skal hun. Hun skal kun stemme på kirkevalget siden hun ikke er myndig enda. Jeg stemmer igrunn for å bevare familiefreden, siden min far var/er politiker (skjønner ikke helt hva han er eller ikke er for tiden. Jeg vet han ikke er i bystyret lengre, han er for gammel sier han. Men jeg hører støtt og stadig han er i møter med ordførere og med ditt og datt, så skjønner ikke helt hva han driver med. Ikke unormalt de er hjemme hos han når jeg kommer innom heller, før så bodde halve bystyret i gata vår så faren for å blir drept om jeg ikke hadde blitt stemt var stor) Men, til å egentlig ikke være engasjert i politikk så mener jeg det er veldig viktig å faktisk bruke stemmeretten. For det hjelper ikke å klage på ting poltikerene gjør om du ikke stemmer. Anonymkode: 67013...d70
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #20 Skrevet 7. september 2019 Stemmer på valgdagen og har alltid barna med. Viktig å få inn med 'morsmelka' viktigheten av å stemme og delta i demokratiet vi er så heldig å ha. I fjor fikk de legge hver sin (les: begge mine) i stemmeurnen. Det var stas😊 Anonymkode: ceecc...f84
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #21 Skrevet 7. september 2019 7 timer siden, Himmel og hav skrev: Jeg stemmer på valgdagen. Liker den litt høytidelige stemningen det gir. Samme her. Har flyttet i løpet av året, og er ikke helt inne i hva som skjer i denne kommunen, men har tenkt å lese meg opp på en del ting i kveld og i morgen, som jeg ikke er helt sikker på. I dag har jeg imidlertid løyet gang på gang... noe jeg normalt ikke gjør. Var i byen, og der var det mye som skjedde, bl.a. mange partiboder. "Nei, takk, jeg har allerede stemt." Så takket de alle sammen for at jeg hadde stemt, og jeg sa at det må man selvfølgelig gjøre. Jeg hørte nemlig ei dame si at hun allerede hadde stemt, og da slapp hun all videre mas - så jeg adopterte hennes strategi (men hun hadde virkelig forhåndsstemt ). Jeg liker å stemme samme dagen. Det er noe høytidelig over det. I år har jeg for første gang i mitt liv, satt meg litt inn i kirkevalget, så har tenkt å stemme der også. Aldri for sent å begynne Anonymkode: 7d551...049
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #22 Skrevet 7. september 2019 Er da ikke lov å ta med seg noen inn når man stemmer? Datteren min fikk iallfall beskjed om å vente utenfor for noen år tilbake Anonymkode: c40bc...763
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #23 Skrevet 7. september 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Stemmer på valgdagen og har alltid barna med. Viktig å få inn med 'morsmelka' viktigheten av å stemme og delta i demokratiet vi er så heldig å ha. I fjor fikk de legge hver sin (les: begge mine) i stemmeurnen. Det var stas😊 Anonymkode: ceecc...f84 Begge? 2 stemmer? Anonymkode: 04278...cee
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #24 Skrevet 7. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begge? 2 stemmer? Anonymkode: 04278...cee Har du aldri stemt? Anonymkode: 34134...060
Anonym bruker Skrevet 7. september 2019 #25 Skrevet 7. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begge? 2 stemmer? Anonymkode: 04278...cee Ikke meg du svarer, men sansynligvis en stemmeseddel til kommunevalget en en stemme til fylkesvalget... Anonymkode: 76532...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå