Gå til innhold

Skal jeg le eller gråte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble komplikasjoner rundt sovesteder i heimen i går. Jeg og han sover ikke sammen, av ulike grunner som snorking, romtemperatur mm. Men i går tenkte jeg vi måtte "ofre" oss. 

Men nei, ser du, det gikk ikke. Så i natt måtte jeg sove på sofaen. Må innrømme at jeg ble sur. Synes det var egoistisk av han. 

Av ulike årsaker har jeg lenge tenkt å bryte samboerforhold, men det er mange faktorer som kompliserer det. Det er En virkelig dealbreaker og den er han godt informert om. Nesten så jeg ønsker han går "i fella", da har jeg ikke noe valg. 

Men av rent egoistiske hensyn var det altså uaktuelt å dele rom med meg i går😏. Nå greier jeg ikke å bestemme meg for om jeg skal le (riktignok en sarkastisk/ oppgitt latter) eller bare være sur. Ligger i senga "mi" nå, og er ikke gira på å stå opp. 

Anonymkode: b570a...2ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Må ærlig innrømme at jeg ikke forstår noe av det du skriver. Det vil si, jeg forstår at dere ikke sover på samme rom til vanlig. Men hvorfor måtte du sove på sofaen forstår jeg ikke.. hvorfor sov dere ikke på samme måte som dere vnaligvis gjør?

Anonymkode: 548b0...611

Skrevet

Det var ikke så lett å skjønne hva du mener her..

Anonymkode: 5d460...995

Skrevet

Det var uaktuelt for han å dele rom med meg, slik at alle kunne sove i ei seng. Men har landet på at jeg er bare sur. Han er en idiot. 

Skrevet

Men, du er da ikke bedre selv? Du vil jo ikke sove med ham heller. 

Anonymkode: 4af48...ed1

Skrevet

Har dere overnattingsgjester? Hvis ikke skjønner jeg ikke problemstillingen.

Skrevet

Hva skjer? Dere sover ikke på samme rom på grunn av snorking og romtemperatur?  Til vanlig. Så tenkte du at dere skulle "ofre " dere litt. Men så sov du på sofaen og synes det er egoistisk av han? Forsto jeg det rett? Hva mener du at han skulle ha gjordt? Helt plutselig sluttet å snorke?  Det er dessverre ikke så lett. Blitt enig om romtemperatur?  Ble dere enig? Hvis så, hvorfor ikke?

Anonymkode: 6e1f2...e90

Skrevet

Hva er dealbreakeren?At han ikke vil sove med deg eller at han snorker?Er det en dealbreaker at han ikke vil sove med deg?? Hæ?  Skjønner ingenting av teksten din😂😅😅😅

Kanskje du bør jobbe litt med din egen kommunikasjon, så kanskje det blir bedre i heimen..

Anonymkode: 80a90...1f1

Skrevet

Dere sover vanligvis i hvert deres rom, men kunne ikke det i går?

Hadde du lånt bort ditt rom og din seng til gjester da, også regnet du med at du kunne sove i hans seng på hans rom denne natta, men så fikk du ikke det?

Anonymkode: b49be...6a7

Skrevet

Det eneste logiske var at han lå på "rommet vårt" med meg. Men det var så veldig uaktuelt. "Hans" seng er for smal for 2. Fordi han ikke ville sove med meg, måtte jeg gi bort senga mi og sove på sofaen. Men bare legg det dødt👍 jeg er bare drittlei hele fyren og det meste. Har en dårlig dag, mildt sagt. Nå skal jeg gjøre en omfattende forandring, så vi har nok soverom👍 så slipper jeg problemstillingen😁

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er dealbreakeren?At han ikke vil sove med deg eller at han snorker?Er det en dealbreaker at han ikke vil sove med deg?? Hæ?  Skjønner ingenting av teksten din😂😅😅😅

Kanskje du bør jobbe litt med din egen kommunikasjon, så kanskje det blir bedre i heimen..

Anonymkode: 80a90...1f1

Har vært så tydelig til han som det går an. Ble for kryptisk her fordi jeg var litt for forsiktig med å ikke ville dele for mye. Men vi legger den død. Har ingen å prate med, så hadde vel bare behov for å si noe til noen😏 beklager forvirringen. 

Svaret er uansett at jeg ender mer på gråt enn latter. 

Skrevet

Skjønner ikke en støtt her. Kanskje ikke mannen din heller?

Anonymkode: 6766c...5f4

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste logiske var at han lå på "rommet vårt" med meg. Men det var så veldig uaktuelt. "Hans" seng er for smal for 2. Fordi han ikke ville sove med meg, måtte jeg gi bort senga mi og sove på sofaen. Men bare legg det dødt👍 jeg er bare drittlei hele fyren og det meste. Har en dårlig dag, mildt sagt. Nå skal jeg gjøre en omfattende forandring, så vi har nok soverom👍 så slipper jeg problemstillingen😁

Nå ble jeg enda mindre klok... 

Hvorfor la ikke du deg på "rommet deres" i steden for sofaen, når sengen hans var for smal og han bare ville være der? 🤔 

Anonymkode: c4055...c32

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg enda mindre klok... 

Hvorfor la ikke du deg på "rommet deres" i steden for sofaen, når sengen hans var for smal og han bare ville være der? 🤔 

Anonymkode: c4055...c32

Never mind. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Never mind. 

Formidlingsegenskapene dine er ikke-eksisterende

Anonymkode: 0de0a...139

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner fortsatt ingenting! Hans seng er for liten.. Hvem måtte du gi bort bort til ? 

Det dere burde gjøre... er å ha hvert deres soverom, og gå på besøk til hverandre og ha sex. Dere trenger nærhet. Og dere trenger å snakke sammen. 

Anonymkode: 79934...9bc

Skrevet

This is all a moo point

Anonymkode: 6c199...bbe

Skrevet

Hvis dere har barn, Hi - kom dere i parterapi. Ring fvk mandag og bestill time.

Selv om det du skriver ikke er helt enkelt å forstå mtp. detaljer, så har jeg ingen problemer med å forstå at der du forsøkte å få til en ordning som kunne fungere for alle sånn noenlunde en-to netter, så ville han overhodet ikke diskutere det en gang, fordi han vil ha "sin" (egentlig deres) seng alene. Det viser meg at han er steil, at han ikke har samarbeidsevne, at han ikke er løsningsorientert, og at han er ganske så egoistisk.

Det er heller ikke vanskelig å forstå at dere har veldig ulike behov når det kommer til søvn og det rundt søvn.

I tillegg er det tydelig at dere har flere og større problemer i forholdet, det virker som om han gjør det han vil, at du forsøker å tilpasse, men at du ikke blir sett eller hørt. Og ikke greier dere å kommunisere på en god måte sammen.

Du blir (rettmessig) såret. Men det virker også som om du egentlig har gitt opp, for du orker ikke lenger ta kamper med ham. Og når du føler han kjører sitt løp og ikke ser eller hører deg, da blir du sur. Ingen problemer med å forstå det!

Nå har vi selvfølgelig ikke hans side av saken, men det er heller ikke viktig, for det er helt klart at dere to har så store problemer sammen at dere må gjøre noe med det. Slik jeg leser deg har du "gitt opp", og da er du i ferd med å miste deg selv. Da er det bedre å gjøre noe, Hi. Om det er mulig å endre noe til det positive mellom dere, så forsøk parterapi. Det kan uansett være lurt hvis dere har barn sammen, for selv om dere ikke skulle ende med å fortsette sammen, så vil dere kunne ta med dere noe av det dere lærer i parterapien til et ev. samarbeid om barna senere.

Gjør noe, ikke la ting bare hangle og gå slik som nå, for det er tydelig at det er usunt for deg.

Anonymkode: d37f3...024

Skrevet

Jeg kan godt forstå din frustrasjon . Høres ut som om du har overtatt eksen min. Heldigvis hadde vi ikke barn sammen, så jeg hev han på dør når jeg var kommet dit du er nå. Min eks kunne /ville ikke ligge på samme rom som meg fordi jeg snorket litt innimellom og fordi jeg måtte ligge på kaldt rom med vindu åpent for ikke å våkne med dundrende hodepine. Selv måtte han ligge med ørepropper for han fikk ikke sove , så sant det ikke var musestille i rommet og han måtte ha varmt soverom, så varmt at jeg ikke fikk puste. Dette var i starten av forholdet, på slutten ville ham ikke ligge i samme hus engang og da fant jeg vel ut at det var på tide å kvitte seg med han. 

Anonymkode: e80ad...e9d

Skrevet

Velkommen etter. Jeg har sovet på sofaen et år, så synes ikke du har så mye å klage på som har ditt eget rom og egen seng

Anonymkode: 741be...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...