Gå til innhold

Krangling/ diskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte krangler eller diskutere dere med samboer/ mann? 

Anonymkode: 345bd...449

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri kranglet,sjelden høylytt diskusjon. 

Anonymkode: 2c2a3...c6b

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri kranglet,sjelden høylytt diskusjon. 

Anonymkode: 2c2a3...c6b

Hva er forskjellen på høylytt diskusjon og krangling?

Anonymkode: 0f01c...e4a

Skrevet

Hmm.. Blitt bedre nå. Kanskje 1 gang annenhver mnd hvor vi er skikkelig uenige. Men høylytt krangling er vel 1 gang i året

Anonymkode: 0b353...838

Skrevet

Siste krangel var for 7år siden, da var vi slitne småbarnsforeldre med vårt første barn og jeg i barseldepresjon. 6mnd parterapi hjalp oss. 

Nå, med småbarn nr 2,har vi aldri kranglet. Vi diskuterer, noe som innebærer uenighet hvor vi respektfullt deler synspunkter og kommer evt til kompremiss, men det er Sunt. - det skjer kanskje en gang i mnd 🤷‍♀️ 

Vi har det generelt sett ganske fint, og kommuniserer ganske bra... Sorry? 

Anonymkode: 0309d...1ee

Skrevet

Går år mellom hver gang vi er skikkelig uenig om noe, siste gangen jeg kan huske er vel 3-4 år siden.

Anonymkode: 7e3f3...80d

Skrevet

Da vi hadde tre tette i baby/barnehagealder kranglet vi ofte. Vi var både fysisk og mentalt utslitt begge to.

Nå er heldigvis den perioden over. Alle barna går på barneskolen. Nå krangler vi omtrent aldri. Kan ikke huske sist gang. 

Anonymkode: 79131...9cc

Skrevet

Vært sammen i 22 år, aldri hevet stemmen.. 

Anonymkode: 13e9f...75b

Skrevet

Misunner dere. Her krangler/diskutere vi daglige. Er så slitsomt! Har prøvd familievernkontor og alt. Gikk bedre da men etter en stund sklir det ut igjen! 

Jeg prøver hele tiden å snakke med han på en normal voksen måte men han går bare rett i forsvars modus og slenger ut: du da! Jeg føler jeg krangler med en unge. 

Som for eks hvis han hele tiden hever stemmen og er sur på ungene så kan jeg si at det er ikke greit! Og da forklare jeg han at det er måten han gjor det på er greit men ikke heving og skriking! Da mener han at jeg tar han, at han får kjeft og ikke dem! Jeg har snakket med han om dette mangen ganger at det er ikke at han kjefter på dem og sier det han sier, men stemmebruken! Men han fatter det ikke!! Jeg kjenner jeg blir så gal!!

Skrevet

Er han utslitt? Kanskje han burde gå på sinnemestringskurs? Foreldrekurs? ICDP er bra. 

Anonymkode: 5a654...24b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er han utslitt? Kanskje han burde gå på sinnemestringskurs? Foreldrekurs? ICDP er bra. 

Anonymkode: 5a654...24b

Han har sakt at han eiger ikke lunte lengre og er drittlei av å gjenta seg hele tiden. Men det jeg mener er normalt er at man kan eksplodere en gang og så roe seg ned, men føler han er på deg samme nivået hele tiden og ikke klarer å roe seg ned alltid. Har sakt at hun burde vurdere dette men det vil ikke han for han mener at han ikke trenger det

Skrevet

Sjeldent, men jeg bor med en dust som har driti seg så til de grader ut og skal ordne opp i alt og blablabla... Vel, det går så smått at jeg har begynt å overhøvle han ca 1 gang i uka. Håper han flytter ut snart om han ikke klarer orden opp brennkvikt! 

Anonymkode: e5121...269

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...