Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #1 Skrevet 6. september 2019 Mannen skal kanskje overføres med jobben fra vest til øst i landet. I nærheten av Halden/Moss. Vi må derfor gå i tenkeboksen om vi vi flytte. Hvordan er det å bo i området med små barn? Er det gode skoler, barnehager, områder som er bedre enn andre? Leker barna i gata? Er det lett å komme inn i et miljø eller er det mest lokale mennesker som ikke er åpne for nye? Tatt gjerne imot alle tips og råd! Har fått med meg at været er mye bedre, så det er et pluss 👍😊 Anonymkode: 737bf...ca5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #2 Skrevet 6. september 2019 Moss er en by med stort potensiale, og det virker som de er opptatt av byutvikling nå (korriger meg om jeg tar feil). Min personlige mening er at byen ikke er så fin akkurat nå, men den ligger nydelig til, og kan bli svært bra hvis ting gjøres riktig. Vi bor i Son, som grenser mot Moss. Hvis dere tenker dere mot Moss ville jeg sett på Sjøhagen. Vet mange trives veldig godt der. Jeløya er hyggelig, men trafikken er et mareritt. Både Son og Jeløy er litt sånn «innavla» steder der folk har bodd i generasjoner, er enormt patriotiske og snobbete (uten å egentlig ha stort å skryte av utover at de bor på fine steder) og ikke så åpne. Nå høres jeg sikkert alt for negativ ut. Vet mange trives godt på disse stedene (og de er veldig fine!), men det er min subjektive mening. Ellers er Fredrikstad en veldig koselig by. Halden også. Skjærgården blir bare finere og finere jo lenger sør du kommer. Anonymkode: c5139...e0f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #3 Skrevet 6. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Moss er en by med stort potensiale, og det virker som de er opptatt av byutvikling nå (korriger meg om jeg tar feil). Min personlige mening er at byen ikke er så fin akkurat nå, men den ligger nydelig til, og kan bli svært bra hvis ting gjøres riktig. Vi bor i Son, som grenser mot Moss. Hvis dere tenker dere mot Moss ville jeg sett på Sjøhagen. Vet mange trives veldig godt der. Jeløya er hyggelig, men trafikken er et mareritt. Både Son og Jeløy er litt sånn «innavla» steder der folk har bodd i generasjoner, er enormt patriotiske og snobbete (uten å egentlig ha stort å skryte av utover at de bor på fine steder) og ikke så åpne. Nå høres jeg sikkert alt for negativ ut. Vet mange trives godt på disse stedene (og de er veldig fine!), men det er min subjektive mening. Ellers er Fredrikstad en veldig koselig by. Halden også. Skjærgården blir bare finere og finere jo lenger sør du kommer. Anonymkode: c5139...e0f Takk for fint svar! Litt skummel tanke på å flytte med hele familien. Men med tanke på at den ene i familien har alvorlig astma, så er klimaet mye bedre der enn hvor vi bor. Jeg har også hørt at det begynner å ta seg opp, etter at Mosselukta forsvant. Jeg skal absolutt sjekke ut stedene du har nevnt. Gjør ingenting om det er utenfor sentrum heller. Her er en av oss av bondefamilie og den andre byas, begge med interesse for friluftsliv 😊 Har selv bodd 10 år i Oslo, og må si at marka er et stort savn! Men har ikke lyst å bo i Oslo med fire barn under 6 år. Jeg vil ha et mer fritt miljø for barna. Anonymkode: 737bf...ca5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #4 Skrevet 6. september 2019 Bodde i Fredrikstad i 10 år, veldig fin by og lett å bli kjent med folk. Savner byen utrolig mye! Rikt kulturliv, lett å komme seg ut i marka, flotte byen, ferga som putrer og går (gratis!). Også er det så mye som skjer, spesielt i sommerhalvåret. - Åh, nå fikk jeg lyst å flytte tilbake!! 🙂 Halden har jeg flere kjente i, det er også en utrolig flott by. Sarpsborg er ikke så ille den heller 😉 Moss har jeg vært lite i, så der skal jeg ikke uttale meg. Anonymkode: 66e86...899
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bodde i Fredrikstad i 10 år, veldig fin by og lett å bli kjent med folk. Savner byen utrolig mye! Rikt kulturliv, lett å komme seg ut i marka, flotte byen, ferga som putrer og går (gratis!). Også er det så mye som skjer, spesielt i sommerhalvåret. - Åh, nå fikk jeg lyst å flytte tilbake!! 🙂 Halden har jeg flere kjente i, det er også en utrolig flott by. Sarpsborg er ikke så ille den heller 😉 Moss har jeg vært lite i, så der skal jeg ikke uttale meg. Anonymkode: 66e86...899 Takk for svar 😊 Er det områder i Fredrikstad man ikke bør bosette seg? Andre som er barnevennlige? Anonymkode: 737bf...ca5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 Anbefaler Våler utenfor Moss Vi flyttet dit fra Moss for 3,5 år siden og elsker å bo der! Bodd hele livet i Moss. Våler er en landbrukskommune i stor utvikling og er 20 minutter fra Moss og 45 minutter fra Oslo. Kommer aldri til å flytte derfra! Anonymkode: 536e9...269
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anbefaler Våler utenfor Moss Vi flyttet dit fra Moss for 3,5 år siden og elsker å bo der! Bodd hele livet i Moss. Våler er en landbrukskommune i stor utvikling og er 20 minutter fra Moss og 45 minutter fra Oslo. Kommer aldri til å flytte derfra! Anonymkode: 536e9...269 Takk for tips! Er det gode tilbud til barna også der? Tenker barnehage, skole og fritidsaktiviteter. Anonymkode: 737bf...ca5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #8 Skrevet 6. september 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anbefaler Våler utenfor Moss Vi flyttet dit fra Moss for 3,5 år siden og elsker å bo der! Bodd hele livet i Moss. Våler er en landbrukskommune i stor utvikling og er 20 minutter fra Moss og 45 minutter fra Oslo. Kommer aldri til å flytte derfra! Anonymkode: 536e9...269 Er dette et greit område? Finn kode 151024135 Anonymkode: 737bf...ca5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #9 Skrevet 6. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips! Er det gode tilbud til barna også der? Tenker barnehage, skole og fritidsaktiviteter. Anonymkode: 737bf...ca5 Jepp! Vi er veldig fornøyde. Barnehagene og skolene er veldig flinke (jeg har kun erfaring med Kirkebygden, ikke de andre, men hørt mye bra!) Mye fritidstilbud, håndball, fotball, friidrett, alpint, speider osv Anonymkode: 536e9...269
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #10 Skrevet 6. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp! Vi er veldig fornøyde. Barnehagene og skolene er veldig flinke (jeg har kun erfaring med Kirkebygden, ikke de andre, men hørt mye bra!) Mye fritidstilbud, håndball, fotball, friidrett, alpint, speider osv Anonymkode: 536e9...269 Heheheeee.... flinke? Ikke særlig. Mobbing etc. Anonymkode: e2fe1...cd1
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #11 Skrevet 6. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heheheeee.... flinke? Ikke særlig. Mobbing etc. Anonymkode: e2fe1...cd1 Har ikke opplevd dette i det hele tatt og er ikke et problem på trinnene vi hører til. Så min erfaring er god Anonymkode: 536e9...269
Anonym bruker Skrevet 6. september 2019 #12 Skrevet 6. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Heheheeee.... flinke? Ikke særlig. Mobbing etc. Anonymkode: e2fe1...cd1 Bare litt info: det finnes ikke én skole i hele Norge der samtlige foreldre til enhver tid er fornøyde eller hvis mobbing aldri har skjedd. Anonymkode: 7b5ca...906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå