Gå til innhold

Overreagerer jeg her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt psykisk i mange år. Fungerer stortsett i hverdagen. Jeg snakker aldri med mine venner om min psykiske tilstand. Men her om dagen skrev jeg med ei nær venninne. Jeg bare åpnet meg og skrev litt om min tilstand, og skrev til slutt sorry, jeg vil ikke bombardere deg med mine problemer, du har nok med ditt. Hun skrev bare jeg visste at det var noe som plaget deg, du kan åpne deg for meg når du vil. Også skrev hun « jeg har ingen problemer, livet mitt er fint, batteriene mine er fulle alltid» og fortsatte å skrive hvor godt hun har det i livet. 

Jeg ble selvfølgelig glad på hennes vegne, men litt lei meg.. Følte jeg fikk slengt det i fjeset. 

Overreagerer jeg?

Anonymkode: 5d219...0a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror hun har ment at du ikke var til belastning.

Anonymkode: 5513c...164

Skrevet

Tenker det samme som forrige.

Anonymkode: 58d45...b11

Skrevet

Hun mente nok at hun har overskudd til å være en støtte for deg. 

Skrevet

Hun mente det nok på en positiv måte, men det var utrolig klossete skrevet av henne. 😛 

Skrevet

Hun mente nok at hun har overskudd til å være der for deg. 

Anonymkode: 80664...db3

Skrevet

Jeg tolker det som de andre her. Hun vil forsikre deg om at du kan prate med henne uten at det blir en belastning. 

Anonymkode: 76cde...db9

Skrevet

Enig med de andre her. Kunne fint ha funnet på å skrive noe lignende selv. Det er ment for å få deg til å forstå at hun godt kan være der for deg fordi hun har ikke noe å stri med. 

Anonymkode: 84af5...1bd

Skrevet

Ja, jeg synes du overreagerer, men en del av tilstanden din er kanskje å være litt nærtagende? Man kan ofte bli det hvis man er langt nede. Prøv å tenke på andre menneskers ord og handlinger som om de har gode intensjoner. I de aller fleste tilfeller har de det, og spesielt en venninne du har så god tillit til at du velger å åpne deg for henne. Det tyder på at hun er en god venn for deg, og du er sannsynligvis en like god venn for henne, og et menneske hun er glad i, ønsker det beste for og setter pris på. 

Anonymkode: 08ebb...05c

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg synes du overreagerer, men en del av tilstanden din er kanskje å være litt nærtagende? Man kan ofte bli det hvis man er langt nede. Prøv å tenke på andre menneskers ord og handlinger som om de har gode intensjoner. I de aller fleste tilfeller har de det, og spesielt en venninne du har så god tillit til at du velger å åpne deg for henne. Det tyder på at hun er en god venn for deg, og du er sannsynligvis en like god venn for henne, og et menneske hun er glad i, ønsker det beste for og setter pris på. 

Anonymkode: 08ebb...05c

Takk for svar.🌸 Jeg har også tenkt litt at jeg kanskje overreagerer fordi jeg er litt sårbar til tider. Tenker alltid det verste. 

Skrevet

Det var da voldsomt til overreaksjon. 

Hun mener jo bare at hun er der for deg.

Anonymkode: 7f41c...c6f

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det en voldsom overreaksjon å bli litt lei seg?

Anonymkode: 45a9b...077

Skrevet

Vet ikke hva hun skrev da, men jeg vet om folk som hele tiden har et behov for å føle seg bedre enn andre som kunne skrevet noe slikt.

Anonymkode: c8b6b...72c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har din mening og jeg har min. Vet godt at hun mente at hun er der for meg, men bare det hun skrev at hun ikke har problemer, at batteriene hennes er alltid fulle, det synes jeg var kanskje litt unødvendig.

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har din mening og jeg har min. Vet godt at hun mente at hun er der for meg, men bare det hun skrev at hun ikke har problemer, at batteriene hennes er alltid fulle, det synes jeg var kanskje litt unødvendig.

Jeg tolker «batteriene er alltid fulle» til at hun har alltid mobilen klar hvis det skulle være noe. 

Anonymkode: c10ef...b68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...