Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Konfirmanten er ikke i slekt men jeg er venn med foreldrene. Bør jeg holde tale eller ikke? Anonymkode: 62af7...9e6
Østerdølen Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 Er vanlig at faddere holder tale til konfirmanten,ja.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Like vanlig at de ikke gjør det. Ikke alltid fadderne er så nære og faktisk fulgt barnets oppvekst så tett. Anonymkode: 7311e...38c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 4 minutter siden, Østerdølen skrev: Er vanlig at faddere holder tale til konfirmanten,ja. Tror det er like vanlig at de ikke holder tale altså. Jeg er fadder til tantebarn og har ikke holdt tale, de har ikke de andre fadderene gjort heller Anonymkode: 65bb1...c4e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 Bare jeg som mor holdt tale i min datters konfirmasjon Anonymkode: ab9d0...a43
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #6 Skrevet 5. september 2019 I vår familie er det bare foreldrene som pleier å holde tale. Jeg vil tro det varierer fra familie til familie hva som er vanlig å gjøre ift taler. Kan du spørre foreldrene hva de tenker/forventer? Anonymkode: 70086...8e5
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #7 Skrevet 5. september 2019 Du kan jo spørre både foreldrene og fadderbarnet selv. Hadde det vært min bror hadde han hatet alt ekstra som ble sagt om han. Var såvidt hver av mine foreldre fikk si noen få ord. Min søster elsket at det var mange taler, hun kunne gjerne hatt flere. Jeg er sånn midt på treet. Hvis det er de samme ordene alle skal si så blir det fort litt kleint. Mor, far, eldre søsken og besteforeldre syns jeg er helt ok, og ellers en slektning til sin har fulgt barnet. Anonymkode: 5f474...b61
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #8 Skrevet 5. september 2019 Hos oss blir det ingen taler, konfirmanten nekter. Anonymkode: 285f8...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå