crj Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Jeg har et barn med flere diagnoser. Tenkte og endelig, etter flere år, å søke på grunnstønad.. Barnet mitt har mye ekstra utgifter grunnet sine diagnoser, som går i stadig ekstra innkjøp av klær og sko.. når jeg har regnet ut nå, så er beløpet på 3450kr gjennomsnittlig på en mnd. da har jeg kun tatt med "hovedtinga". Hva er "vanlig" utgifter å bruke på et barn/ungdom i mnd, i klær sko? altså ikke dyre klær eller sko. men bare gjennomsnittlige priser. Kan gjerne detaljere forbruket om det trengs, men føler det ikke er så nødvendig...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 Sifo anslår at man trenger ca 1000 kr pr mnd, men veldig mange mener jeg er ekstremt kjip som krever at datteren min klarer seg med det. Anonymkode: 83394...7fc
crj Skrevet 5. september 2019 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sifo anslår at man trenger ca 1000 kr pr mnd, men veldig mange mener jeg er ekstremt kjip som krever at datteren min klarer seg med det. Anonymkode: 83394...7fc Det hørtes litt lite ut.. MEN ikke nødvendigvis, om datteren din klarer å holde klær og sko vedlike og ikke sliter så mye på ting .. Selv bruker jeg sikkert bare 500-1000kr MAKS. buhuuu... liker godt å kle meg fint, stelle meg og sminke meg... men går fremdeles med 10 år gamle gensere pga jeg ikke har råd, når ungene skal ha alt sitt.. haha. bra jeg klarer å holde tøyet mitt godt!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 Veldig vanskelig å beregne. 1000 år måned er jo et gjennomsnitt. Det betyr at noen måneder kjøper du lite nytt, mens andre måneder kjøper du mye. F.eks august og september er det typisk mye som trengs å fornyes til skolestart og høstsesong og plutselig har de vokst mye i løpet av sommeren. Jeg bruker nok rundt 2000 i måneden på min 12 åring og da er det ikke noen dyre merkeklær etc, men hun er veldig aktiv og trenger klær i god kvalitet og hun sliter sko og bukser hardt. Handler på salg så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 32ede...437
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 Tipper jeg bruker rundt 1500 kr på min tenåring i mnd. Blir jo en del til vinterjakke, bukse, vintersko, alle joggesko, ulltøy, hansker osv. Min er forsiktig med klærne, sliter lite. Vi kjøper vanlige klær, ikke dyre merkeklær. Anonymkode: 68308...28c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #6 Skrevet 5. september 2019 Jeg synes også det er vanskelig å beregne, for det første vokser de veldig i rykk og napp så noen år må du kjøper nytt flere ganger fordi de har vokst ifra, mens andre ganger kan de bruke samme størrelse i to år. Så er det jo mye mer penger de månedene de må ha sesongklær, særlig vinterklær er dyrt. Min ungdom kan ikke lenger kjøpe klær i barneavdelingen og det fordyrer klærne temmelig mye. Herreklær koster ganske mye mer enn barneklær. Anonymkode: 3feb3...c4a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #7 Skrevet 5. september 2019 Jeg synes også det er vanskelig å beregne fordi det går måneder uten nye innkjøp, så kommer det kanskje flere på én måned. Våre er 15 og 17 år, og trenger nye fritidssko omtrent 2-3 ganger i året, 1-2 par med nye gymsko og 1-3 par med diverse andre sko (sandaler, pensko ol). Vi prøver å kjøpe på tilbud, men si 700-900 kr pr. par. Altså rundt 4000 kr i året for sko for hver av dem, litt under 400 kr i mnd. Jakker holder gjerne i et par år og kan gå i arv her, men si to nye jakker i året for eldste til omtrent 600 kr stykk, blir 100 kr i mnd. Så blir det vel en 5-7 bukser, gensere og t-shorter, samt en del sokker og undertøy, en og annen ny skjorte ol pr. år. Så totalt rundt 1000 kr i mnd? Anonymkode: fdcb0...dbd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #8 Skrevet 5. september 2019 Jeg syntes det hørtes fryktelig mye ut å bruke flere tusenvis måneden på klær/sko, men når jeg begynte å regne på det så blir det fort penger. Vinterjakke koster fort et par tusen. Vintersko fort 1500. I tillegg kommer utebukse, skiklær, ulltøy, hansker/votter, luer osv. Det går minst 4 par joggesko i året. De koster fort 1000 kr paret. I tillegg må de ha innesko, sandaler, tøysko, Goretex, pensko, treningssko osv. Allværsjakke, regntøy, støvler, penklær, vanlig kle som bukser, gensere, t-skjorter osv blir det også endel penger av... Anonymkode: c3c79...a91
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #9 Skrevet 5. september 2019 Tenker at ungdommen (14 år) får klær for gjennomsnittlig 5-600 kr pr mnd. Vi kjøper mye klær på salg i Sverige hver sommer, og kommer ganske billig unna med det. Går mye der og da, men alt i alt slipper vi billig unna. Litt må hun jo ha ellers i hverdagen også, og hun får det hun trenger. Kan jo hende vi kommer opp i 7-800 totalt, har ikke regnet så nøye på det, men jeg tror ikke vi kommer opp i 12 000,- i året. Anonymkode: fbeca...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå