Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Hvordan fungerer prosessen? I fjor frontet jeg med en bil som kom over i mitt kjørefelt. Jeg har i ettertid hatt nakkesmerter ofte, noe jeg aldri hadde før ulykken. Det er så ille at jeg ikke er mobil de dagene jeg har smertene. Greier ikke snu hodet bl.a. Det ble opprettet straffesak på han som kjørte på meg, fordi han var uaktsom i trafikken (mobilbruk bl.a). Vet han mistet lappen, men vet ikke noe mer. Nå er jeg til utredning for disse smertene, har sagt hele tiden at det må være pga ulykken, men ingen av legene eller spesialistene nevner erstatning. Kontaktet jeg legen og ber om utredning spesifikt ift erstatning? Kontakter jeg den andre førerens forsikringsselskap? Advokat? Hvor starter jeg? Anonymkode: 992a9...ceb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 For å få erstatning må man vel få en grad av uførhet? Mamma var i en ulykke og ble 40% ufør. Forsikringsselskapet kunne ikke beregne erstatning før graden av uførhet var konstantert. Men det er kanskje uføreforsikring? Jeg ville startet med å ringe forsikringsselskapet, de er gode på å veilede. Kravet ditt rettes vel mot han som kjørte på deg og hans forsikring? Ellers kan du jo kontakte advokat, men de koster jo penger fra første minutt. Anonymkode: 1e0dc...7d2
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Hvis du er NAF medlem tror jeg du kan få advokathjelp der? Anonymkode: 8562b...e6e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: For å få erstatning må man vel få en grad av uførhet? Mamma var i en ulykke og ble 40% ufør. Forsikringsselskapet kunne ikke beregne erstatning før graden av uførhet var konstantert. Men det er kanskje uføreforsikring? Jeg ville startet med å ringe forsikringsselskapet, de er gode på å veilede. Kravet ditt rettes vel mot han som kjørte på deg og hans forsikring? Ellers kan du jo kontakte advokat, men de koster jo penger fra første minutt. Anonymkode: 1e0dc...7d2 Hmm, ikke hørt noe ift krav til ufør, ka skje det er uføreforsikring det ja. Men det kan jeg sjekke opp, fint du nevnte det ja kravet skal visst rettes mot hans forsikringsselskap. De erstattet bilen som ble kondemnert etter ulykken, så alt av erstatning ift ulykken går på hans selskap. enkelte advokater har 30 min gratis veiledning, så kan sjekke ut hva de mener. Men hadde vært kjekt å vite hva som er riktig vei å gå, hvor man starter. Det vet nok en advokat med erfaring innen området Anonymkode: 992a9...ceb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er NAF medlem tror jeg du kan få advokathjelp der? Anonymkode: 8562b...e6e Det er jeg ikke, men forsikringa mi dekker advokathjelp om det blir en tvist ut av det. Anonymkode: 992a9...ceb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #6 Skrevet 5. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg ikke, men forsikringa mi dekker advokathjelp om det blir en tvist ut av det. Anonymkode: 992a9...ceb Du kan sikkert melde deg inn å så spørre om hjelp? Koster mindre enn advokat. Men du er kanskje dekket av forsikringa da. Jeg tror du må få definert uførhet eller % invaliditet først. Anonymkode: 8562b...e6e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #7 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kan sikkert melde deg inn å så spørre om hjelp? Koster mindre enn advokat. Men du er kanskje dekket av forsikringa da. Jeg tror du må få definert uførhet eller % invaliditet først. Anonymkode: 8562b...e6e Ja det går kanskje an. Men går man til lege og henvises til utredning før man snakker med forsikringsselskapet? Eller tar man kontakt med selskapet så krever de utredning? Noen som har gjort dette? Anonymkode: 992a9...ceb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #8 Skrevet 5. september 2019 Jeg var i trafikkulykke da jeg var 18. Jeg var på kontroller i flere år etterpå. De siste kontrollene var det forsikringsselskapet som bad om, i forhold til uføregrad. Jeg ble da 4% ufør, men er 100% arbeidsfør. Den lave prosentgraden går på at jeg har litt nedsatt førlighet i en fot. Dette hemmer meg ikke i hverdagen, men er noen ting jeg ikke kan gjøre lenger (feks trene slik jeg gjorde før, visse turer, noen yrker jeg ikke kunne utdanne meg til). Jeg fikk utbetalt forsikringspenger via reiseforsikringen, da ulykken skjedde ute av huset. Da slo reiseforsikringen automatisk inn. Pengene fikk jeg utbetalt 4 år etter ulykken. Anonymkode: 37648...c12
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #9 Skrevet 5. september 2019 Du må ha en grad av medisinsk invaliditet for å være kvalifisert til erstatning. Jeg vil tro at de fleste leger har konsentrert seg om å utrede og behandle deg. Erstatning kommer laaaaaangt ut i rekka! Anonymkode: 377f1...31c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #10 Skrevet 5. september 2019 Datteren min ble erklært 30% invalid, men er fullt arbeidsfør. Hun fikk da litt erstatning fordi skaden hun har begrenser henne i f.eks valg av yrke, men velger hun riktig yrke er det ikke noe problem for henne å jobbe fullt. Vil tro det er noe av det samme for deg, det må være en varig skade som gir deg en viss prosent invaliditet. Veldig høy erstatning får bare de som har et reelt inntektstap, de som ikke kan jobbe som før etter en ulykke, men selv de som kan jobbe kan med de riktige forsikringene få noe. Hva du kan få fra motpartens forsikring om du ikke har økonomiske tap vet jeg ikke, men du må sjekke opp dine egne forsikringer også. Vil tro dette kommer etter utredning og evt konklusjon. Forsikringsselskapene henter inn opplysninger fra journalene dine i ettertid. Anonymkode: c9b39...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå