Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #1 Skrevet 4. september 2019 Synes min egen generasjon er så upålitelige, og virker som at jo eldre jeg blir, jo teitere blir alle selskaper rundt omkring. Organisasjoner osv. Reklamene, for det meste, er flåsete; barnslige; umodne; useriøse. Alltid! Jeg synes det er skummelt at "den eldre generasjonen" blir, nettopp, eldre - fordi de var mer fornuftige på mange måter. Mange hadde faktisk opplevd ting av viktighet her i livet, og de hadde et perspektiv på ting som de yngre i stor grad mangler. De unge voksne idag har fått alt gratis, og det meste de foretar seg skjer på en liten skjerm de holder i hånda. BRØD OG SIRKUS, FOLKENS! Vi så hva som skjedde med romerne, og dét samfunnet har mange likhetstrekk med dagens "velferdssamfunn". Anonymkode: bb470...3f0
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #2 Skrevet 4. september 2019 Og ellers går det bra? Anonymkode: 59ee6...6b8
Holly Golightly Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes min egen generasjon er så upålitelige, og virker som at jo eldre jeg blir, jo teitere blir alle selskaper rundt omkring. Organisasjoner osv. Reklamene, for det meste, er flåsete; barnslige; umodne; useriøse. Alltid! Jeg synes det er skummelt at "den eldre generasjonen" blir, nettopp, eldre - fordi de var mer fornuftige på mange måter. Mange hadde faktisk opplevd ting av viktighet her i livet, og de hadde et perspektiv på ting som de yngre i stor grad mangler. De unge voksne idag har fått alt gratis, og det meste de foretar seg skjer på en liten skjerm de holder i hånda. BRØD OG SIRKUS, FOLKENS! Vi så hva som skjedde med romerne, og dét samfunnet har mange likhetstrekk med dagens "velferdssamfunn". Anonymkode: bb470...3f0 Jeg tenker av og til motsatt. Har sterkt tro på ungdommen, og gleder meg til kommentarfelt ikke er fylt opp av generasjonen som fullstendig mangler både nettvett og nettikette. Samtidig savner jeg min nøkterne, hardtarbeidende og fantastiske farmor.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 Besteforeldregenerasjonen var fantastisk synes jeg. Også synes jeg faktisk de aller fleste fra 40 og nedover er ganske fornuftige. Men de som nå er 45-65 år.. wow, bare virkelig mer egosentriske folk skal man lete lenge etter. Der er det virkelig bare meg og meg, flotte biler, reise verden rundt og glem både de eldre og barnebarn.. Også er det bare syting, klaging og baksnakking i jobbsammenheng. Anonymkode: f9cf4...3b7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #5 Skrevet 4. september 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Besteforeldregenerasjonen var fantastisk synes jeg. Også synes jeg faktisk de aller fleste fra 40 og nedover er ganske fornuftige. Men de som nå er 45-65 år.. wow, bare virkelig mer egosentriske folk skal man lete lenge etter. Der er det virkelig bare meg og meg, flotte biler, reise verden rundt og glem både de eldre og barnebarn.. Også er det bare syting, klaging og baksnakking i jobbsammenheng. Anonymkode: f9cf4...3b7 De kalles faktisk oljebarna, da mer fra 50-65 år. Og du har støtte i dine antagelser i forskning. Ingen har brukt kloden mer enn dem. Jeg synes også at generasjonen som vokser opp nå, virker mer fornuftig. Selvfølgelig finnes det unntak, som at teknologien har fått mange unge, spesielt gutter, til å sitte mye foran skjermen og at de er i lite aktivitet. Anonymkode: 9104f...d83
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Reklamene, for det meste, er flåsete; barnslige; umodne; useriøse. Alltid! Ja, for i gamledager var heldigvis reklamene alltid skikkelig dype og gjennomtenkte. Anonymkode: 405b1...d1a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #7 Skrevet 4. september 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, for i gamledager var heldigvis reklamene alltid skikkelig dype og gjennomtenkte. Anonymkode: 405b1...d1a Ja, alt var bedre før 😊😊 Anonymkode: 4db22...1d9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 Synes det er fantastisk at paradise hotel generasjonen skal ta over landet... Anonymkode: 34f25...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå