Gå til innhold

Droppe 4 mnd helsekontroll av baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har slitt mye med sykdom siste ukene og er for tiden alene med en baby og liten storebror halvannet år pga barnefar jobber offshore. Jeg måtte avlyse 4 mnd kontroll på helsestasjonen forrige uke pga sykdom. Jeg hadde rett og slett ingen energi til å dra inn. Fikk utsatt til denne uken. Altså en uke på etterskudd og disse ukene er jo viktig å få til på presise uler mht riktige utviklingstrinn osv. Men nå ser det ikke ut som jeg klarer å finne overskudd til noen kontroll denne uken heller pga virus. Såvidt jeg får dagene til å gå rundt her PG har liten mulighet til å få hjelp av familie/venner her jeg bor. Dette skulle jeg jo egentlig ha fått pratet med en hs om, men har altså virkelig ikke ork nå. Neste uke ville jeg klart det. Da er også barnefar tilbake og jeg får masse hjelp. Så det mest praktiske ville vært å utsatt til neste uke. Men da er det samtidig bare 2 uker til 5 mnd kontrollen. Så kjenner egentlig jeg bare har lyst å avlyse hele denne 4 mnd kontrollen. Det er ingen vaksiner før 5 mnd kontrollen og denne kontrollen er såvidt jeg vet etter å ha snakket med andre, bare snakk om hvordan det går.

Eneste jeg jeg er redd for er at hs skal reagere på dette og stille spørsmål til hvorvidt jeg fikser å være en god mor nå når jeg ikke en gang klarer å komme meg til en vanlig helsekontroll av babyen min. 

Noen som vet om helsestasjonen/helsesykepleier reagerer veldig på sånt som dette? Burde jeg bare knipe tenna sammen og gå? 

Huff dette ble et langt og kronglete innlegg for kanskje en filleting:-O

Anonymkode: 18800...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg hvordan de er på din hs, men her ringte jeg bare og snakket med de - null problem. De er veldig forståelsesfulle. 

Det var noe av samme greia, to barn, virus, stress... Forklarte alt til hun i luken, hoppet over en kontroll, og snakket med helsesøster etterpå og bare sa det som det var ☺️ Så lenge det ikke er snakk om vaksine så er det jo ikke så krise. 

Anonymkode: beb15...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring hs og forklar problemet.

Spør hva h*n tenker om å utsette/hoppe over kontrollen.

Og har du ting du gjerne vil snakke om kan du spørre på telefonen også.

Alle kan bli syk, og det er mye å stå alene med to små barn. Du er nok ikke den første som har hatt denne problemstilling.

Anonymkode: e1f0b...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar❤️ Det gikk veldig fint å utsette enda uke og jeg følte ikke hs var ekstra mistenksom på den forsinka kontrollen i går;) Hadde kanskje fryktet grundig intervju stemning og ekstra undersøkelser...men jeg er visst bare en smule paranoid;-D

Det skyldes nok at jeg har en venninne som var mye syk pga autoimmun sykdom. Hun var åpen med helsestasjonen sin om dette og det endte med ubehagelig overvåkning og press om å få hjelp via familievernkontoret osv. Hun mistenkte også at bv ble informert. Og dette har nok skremt meg litt..

Anonymkode: 18800...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...