Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 I morges spurte hun meg når hun kom til å bli jente. Jeg svarte jo selvfølgelig at hun allerede er det, og at hun er favorittjenta mi i hele verden. Men så svarte hun "Nei. Jeg har jo (du vet)". Igjen svarte jeg at det ikke betydde noe som helst, og hun fortsatt var favorittjenta mi. Jeg gruer meg til når hun blir eldre og muligheten for at hun kanskje tyr til noe drastisk.. Plis! Er det noen i samme situasjon som har råd? Anonymkode: 3bc5b...0c5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Psykolog. Anonymkode: 8d277...4cb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Psykolog. Anonymkode: 8d277...4cb Jeg er redd for at hun kommer til å tro at det er noe galt med henne hvis vi går til psykolog. - HI Anonymkode: 3bc5b...0c5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 Eneste mulighet for å utsette pubertet og få kjønnsbekreftende operasjon er psykolog dessverre Anonymkode: 48c8a...d13
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eneste mulighet for å utsette pubertet og få kjønnsbekreftende operasjon er psykolog dessverre Anonymkode: 48c8a...d13 Eller heldigvis. Det å gjøre en så enorm endring i egen identitet og kropp er ikke noe man skal kunne gjøre uten grundig utredning. Men enig i at det er viktig å komme i gang tidlig. Hi, barnet ditt trenger hjelp. Ikke gjør psykolog til noe problematisk. Bestill først en time til din/barnets lege, så tar du det derfra, ber om hjelp og henvisning videre til de som kan hjelpe dere videre. Anonymkode: 3ad86...621
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Hver eneste celle i kroppen sier at "hun" er gutt. Anonymkode: 6d0bd...883
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Hvor gammel er hun? Er hun gammel nok til å forstå konsekvensene av det valget? Er hun gammel nok til å ta et valg som gjør at hun aldri kan få egne biologiske barn? Er hun gammel nok til å forstå at valget om aldri å kunne få egne barn er noe hun kan angre på om 5-10-15 år? Skjønner hun at selv om hun endrer det fysiske ytre til å se ut som jente vil hun måtte gå på medisiner resten av livet siden hun fremdeles genetisk vil være gutt? Anonymkode: a5ad9...652
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 Alder? Om du har et barn som er født i feil kropp så er det en prosess de må gjennom med lege, psykolog osv. Trenger ikke lage mer problemer ut av det enn nødvendig, men en kroppslig "feil" kan rettes på bare av leger og da må det utredning, samtaler osv til. Du sier du er redd hun skal tro det er noe galt med henne, men fakta er jo at det er det, hun er født i en guttekropp. Da trenger hun medisinsk hjelp, akkurat som barn med div andre tilstander og diagnoser. De trenger på ingen måte miste selvtilliten for det altså. Anonymkode: 8fae5...ffd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 Er du ikke jente så blir du ikke jente heller. Du kan kle deg ut, bevares, men du kan ikke BLI et annet kjønn enn du er født i. Anonymkode: 52e89...914
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du ikke jente så blir du ikke jente heller. Du kan kle deg ut, bevares, men du kan ikke BLI et annet kjønn enn du er født i. Anonymkode: 52e89...914 Så uvitende er det ikke lov til å være Anonymkode: c21cd...fca
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #11 Skrevet 3. september 2019 Det er en avdeling eller team på Rikshospitalet som jobber med transgender og kjønnsskifte. Teamet består av både psykologer, leger og kirurger, det er et ordentlig opplegg over lang tid som utreder og ivaretar både det psykiske og fysiske med samtaler, hormonbehandling osv. Kanskje du kan kontakte dem og få råd? Anonymkode: 1049d...04a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #12 Skrevet 3. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du ikke jente så blir du ikke jente heller. Du kan kle deg ut, bevares, men du kan ikke BLI et annet kjønn enn du er født i. Anonymkode: 52e89...914 Selvfølgelig kan du det, men ikke uten leger, psykologer og hele den pakka med på laget... https://www.youtube.com/watch?v=a3zq6tIRjfY Anonymkode: 8fae5...ffd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #13 Skrevet 3. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du ikke jente så blir du ikke jente heller. Du kan kle deg ut, bevares, men du kan ikke BLI et annet kjønn enn du er født i. Anonymkode: 52e89...914 Du kan definere det hvordan du vil, men for de menneskene som er i denne situasjonen så er det veldig viktig å kunne få hjelp til endre det fysiske og hormonelle slik at kroppen passer best mulig med det kjønnet de opplever seg som. Anonymkode: 1049d...04a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 Ignorer dette uvitende mennesker overfor. Jeg ville kontaktet BUP. Ikke bare fordi din datters del, men for din egen. Det kan være greit for deg å kunne snakke med noen kyndig. Anonymkode: 334e1...4cb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #15 Skrevet 3. september 2019 Du må ta henne med til fastlegen og få en henvisning til Rikshospitalet. Der kan de foreta full utredning. Lykke til! Nevøen min ble født i jentekropp. Lettelsen hans når alt gikk gjennom var enorm. Men veien frem var lang og tøff. (Akkurat slik den bør være. Man må jo være hundre prosent sikker på at man ikke gjør noe feil.) Anonymkode: 0f7e4...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå