Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Min samboer vasker ikke hendene etter å ha gjort nr 2 på do! Han blir kjempe sur når jeg sier ifra at han må vaske hendene..vi har småbarn som lett kan få e coli har jeg sakt. Men han tåler ikke bli fortalt hva han skal og ikke skal gjøre.. hva kan jeg gjøre??? Anonymkode: 53bff...240
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Dette oppdaget du nå eller? Det er vel neppe nytt? Du får kreve det eller flytte ut? Han endrer seg neppe. Slik dårlig hygiene gjelder neppe bare der? Anonymkode: b0e98...cf0
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Jeg tviler sterkt på at det er noe du kan gjøre, dessverre... Om en mann ikke fulgte helt grunnleggende regler for sunn hygiene så tenker jeg at noe må være galt med ham. Dette er jo noe han skulle ha lært i oppveksten! Og om han har lært det og så velger å la være, da tenker jeg at han må ha noen personlige problemer han trenger hjelp til. Jeg ville krevd at han ble med til lege/helsestasjon/helsesøster som kan lære ham litt om normal hygiene og forebygging av sykdom. Og en tur til fvk er sikkert heller ikke dumt. Anonymkode: 5e305...7e0
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 Jeg ville tatt ham med på helsestasjonen og bedt helsesøster forklare litt grunnleggende om håndhygiene. Ellers lurer jeg alvorlig på hvorfor kvinner flytter sammen med slike griser! Anonymkode: 2b1a9...734
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 Haha!!!! Og det ropes på familievernkontoret med en gang! 😂 Anonymkode: fd9b3...68f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tviler sterkt på at det er noe du kan gjøre, dessverre... Om en mann ikke fulgte helt grunnleggende regler for sunn hygiene så tenker jeg at noe må være galt med ham. Dette er jo noe han skulle ha lært i oppveksten! Og om han har lært det og så velger å la være, da tenker jeg at han må ha noen personlige problemer han trenger hjelp til. Jeg ville krevd at han ble med til lege/helsestasjon/helsesøster som kan lære ham litt om normal hygiene og forebygging av sykdom. Og en tur til fvk er sikkert heller ikke dumt. Anonymkode: 5e305...7e0 Familievernkontoret fordi han ikke vasker henedene, er du seriøs? Snakk om sløsing av ressuerser Anonymkode: 76044...3a3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Du kan ikke forandre en voksen mann. hvis han ikke er interessert i det selv. Du kan bare gi han informasjon om hygiene og sette krav, men om han ikke vil forandre på det, så er det ikke noe du kan gjøre. Så du må finne ut om du kan leve med det eller ei. Anonymkode: 76044...3a3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 Hvordan har du klart å få barn med en fyr som er så uhygienisk? Så mangelfull elementær hygiene hadde vært grunn til brudd for meg. Anonymkode: 29af3...201
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Familievernkontoret fordi han ikke vasker henedene, er du seriøs? Snakk om sløsing av ressuerser Anonymkode: 76044...3a3 Nei, tvert om så er det forebygging av et sannsynlig samlivsbrudd på sikt. Det jeg leser ut fra det Hi beskriver er det jeg skrev over, at det trolig er en mann som sliter med noe, og dette noe gjør at han ikke greier å opprettholde normale hygienetiltak. Det er virkelig ikke normalt av en oppegående voksen mann. Det må være en årsak til det. Så er det hans reaksjon på at Hi ber ham om å vaske hendene etter at han har vært på do - han blir sur og reagerer som et barn når HI gjør ham oppmerksom på at han må gjøre slike elementære ting. Det viser at kommunikasjonen i forholdet heller ikke fungerer. Og om disse to ikke greier å snu sin kommunikasjon så kommer de til å få langt større problemer i forholdet. Skal jeg tippe har de det allerede, men uansett får de det om de ikke får en annen kommunikasjon seg imellom. Slik det er i dag forstår jo ikke mannen at hvis han som far skal kunne lære ungene sine normal hygiene, da kan han ikke si en ting og gjøre noe helt annet selv. Og han gjør heller ikke særlig for kjæresteforholdet når han ikke greier å følge elementær hygiene. Så familiekontoret er for å hindre at disse får langt større problemer enn de har i dag. Håndvaskingen hans, eller mangelen på den... er et problem, men bare en liten del av hvorfor de bør ta tak i problemene i forholdet. Håndvasken blir bare én ting som er lett å henge seg opp i, fordi den er så opplagt og konkret. Anonymkode: 5e305...7e0
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, tvert om så er det forebygging av et sannsynlig samlivsbrudd på sikt. Det jeg leser ut fra det Hi beskriver er det jeg skrev over, at det trolig er en mann som sliter med noe, og dette noe gjør at han ikke greier å opprettholde normale hygienetiltak. Det er virkelig ikke normalt av en oppegående voksen mann. Det må være en årsak til det. Så er det hans reaksjon på at Hi ber ham om å vaske hendene etter at han har vært på do - han blir sur og reagerer som et barn når HI gjør ham oppmerksom på at han må gjøre slike elementære ting. Det viser at kommunikasjonen i forholdet heller ikke fungerer. Og om disse to ikke greier å snu sin kommunikasjon så kommer de til å få langt større problemer i forholdet. Skal jeg tippe har de det allerede, men uansett får de det om de ikke får en annen kommunikasjon seg imellom. Slik det er i dag forstår jo ikke mannen at hvis han som far skal kunne lære ungene sine normal hygiene, da kan han ikke si en ting og gjøre noe helt annet selv. Og han gjør heller ikke særlig for kjæresteforholdet når han ikke greier å følge elementær hygiene. Så familiekontoret er for å hindre at disse får langt større problemer enn de har i dag. Håndvaskingen hans, eller mangelen på den... er et problem, men bare en liten del av hvorfor de bør ta tak i problemene i forholdet. Håndvasken blir bare én ting som er lett å henge seg opp i, fordi den er så opplagt og konkret. Anonymkode: 5e305...7e0 Det er nok mer nomalt enn du tror, og nei det trenger ikke å ligge en dyptliggende psykologisk grunn til det. Anonymkode: 76044...3a3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #11 Skrevet 3. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok mer nomalt enn du tror, og nei det trenger ikke å ligge en dyptliggende psykologisk grunn til det. Anonymkode: 76044...3a3 Det er ikke normalt for oppegående folk nei. Absolutt ikke. Anonymkode: b0e98...cf0
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #12 Skrevet 3. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke normalt for oppegående folk nei. Absolutt ikke. Anonymkode: b0e98...cf0 Det er faktisk slett ikke unormalt. I USA er det så vanlig at du ikke vil tro det. Bodde der noen år, og sluttet aldri å være sjokkert over folk som kom rett ut av båsene på offentlige toaletter og spaserte rett ut døra. Anonymkode: 2b1a9...734
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #13 Skrevet 3. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke normalt for oppegående folk nei. Absolutt ikke. Anonymkode: b0e98...cf0 Du tar veldig feil. Bare følg med på folk på doer med felles vask, så ser du det. Overraskende mange går rett ut uten å vaske seg Anonymkode: 76044...3a3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 Æsj! Han SKAL vaske hendene, det er ikke noe å diskutere. Avføringsbakterier er farlige. Anonymkode: 1398f...326
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #15 Skrevet 3. september 2019 Ta det opp i plenum, i familieselskap. Anonymkode: 3d270...f62
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #16 Skrevet 3. september 2019 Er ikke dette å sette barna sine i fare med vilje? Anonymkode: e614c...18b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #17 Skrevet 3. september 2019 Å det merka du no. Han har grafsa på deg i mange år jo ! Æsj . Anonymkode: 8593b...9e9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #18 Skrevet 3. september 2019 2 hours ago, Anonym bruker said: Du tar veldig feil. Bare følg med på folk på doer med felles vask, så ser du det. Overraskende mange går rett ut uten å vaske seg Anonymkode: 76044...3a3 Hvis de har tisset! Å ikke vaske hender etter bæsjing er helt utrolig ekkelt, og uvanlig vil jeg tro. At folk, særlig menn, ikke vasker hender etter tissing er nok mer vanlig Anonymkode: 87ca1...8d1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #19 Skrevet 3. september 2019 Jeg hadde aldri klart å være sammen med en som er så uhygienisk. Hadde vært kroken på døra for min del. Hvordan har du klart å være sammen med han så lenge? Anonymkode: aefc2...5c1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #20 Skrevet 3. september 2019 Æsj, tenkte litt mer på dette. Han kan jo faktisk ikke lage mat til barna, eller vaske ansiktet deres, hjelpe med tannpuss, dekke på bordet, ta ut av oppvaskmaskin. Og dørhåndtak hos dere 😩 Nei fy faen, dette er faktisk skilsmissegrunn. Anonymkode: 87ca1...8d1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #21 Skrevet 3. september 2019 Han hadde ikke vært verken samboer eller kjæreste med meg særlig lenge. 🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 Man vasker seg, i rekkefølgen vann (varmt) -såpe-vann og tørker grundig etter både tiss og bæsj. Og om man har vært ute. Og etter jobb, skole, barnehage osv. samt før man tar i mat. Anonymkode: 0c1fc...1ef
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #22 Skrevet 3. september 2019 Fytti!!!!å jeg klager på at min samboer ikke legger tannkremen på plass etter tannpuss. Hadde det vært min mann hadde jeg konstant gått å spritet hendene hans.Det er griseri å ikke vaske hendene etter dobesøk!!! Anonymkode: fd441...97f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #23 Skrevet 4. september 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke normalt for oppegående folk nei. Absolutt ikke. Anonymkode: b0e98...cf0 Det burde ikke være det . Men er det nok dessverre . Ser og hører jo selv hvor mange som ikke vasker hendene på offentlig toalett. Anonymkode: 2f8cf...f54
DetYrer Skrevet 4. september 2019 #24 Skrevet 4. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det burde ikke være det . Men er det nok dessverre . Ser og hører jo selv hvor mange som ikke vasker hendene på offentlig toalett. Anonymkode: 2f8cf...f54 Enig. Og det er sjukt ekkelt. Det er vel ikke (god nok) opplæring i det på skolen, kanskje? Tipper mange ungdommer skipper håndvasken og. Vet at svigermor gjør det! Det sier i alle fall mannen min, han tør ikke å dra dit nesten for hun er redd for å få noe på hendene (såpe/krem), og tar på rått kjøtt uten å vaske hendene, er på do uten å vaske hendene, hjelper visst barnebarna uten å vaske hendene. Og 90% av gangene vi er der blir vi dårlige i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå