Gå til innhold

Hvordan sier jeg ifra om trygdesvindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om en som svindler til seg sykepenger. Vedkommende har flyttet til utlandet for over 6 måneder siden. Men h*n for altså penger fra den norske stat for vanlig sykemelding. Flyr tilbake hit når perioden er over og har registrert bo adresse hos en venn her i Norge. Vi har sett oss lei på dette lureriet her nå. Og ønsker å gjøre noe med saken.

Anonymkode: 8a805...977

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mistanke om trygdesvindel og ønsker å tipse NAV, kan du ringe oss på telefonnummer 55 55 33 33. Du vil da bli satt over til en saksbehandler som jobber med dette området.
nav.no/trygdesvindel 

Anonymkode: c9a62...d9e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du mistanke om trygdesvindel og ønsker å tipse NAV, kan du ringe oss på telefonnummer 55 55 33 33. Du vil da bli satt over til en saksbehandler som jobber med dette området.
nav.no/trygdesvindel 

Går det an å gjøre det anonymt? 

Skrevet

For en 7-8 år siden så jeg en annonse lagt ut der noen etterlyste et eller annet lite naust i Nord-Norge til leie for noen hundrelapper, for, skrev vedkommende, vedkommende var trygdet, bodde i utlandet, men ville ha en fast adresse i Norge.

Jeg tok utskrift av den, leverte den hos mitt lokale NAV-kontor. Der satte de pris på det og, er jeg ganske sikker på, ordnet den saken. Uten at jeg aner noe om hvordan det gikk.

Det er bare til å kontakte ditt lokale NAV-kontor. De bryr seg ikke om hvem DU er, de bryr seg om hvem den som du mistenker for å svindle systemet er. Så sjekker de det. Finner de ut av at det er tilfelle så sier de ikke, "N.N. kontaktet oss og...", da sier de at, "etter nærmere undersøkelser som følge av mistanke om svindel har det vist seg at du bor i utlandet... herved krever vi tilbakebetalt...", osv.

Du er trygg. Bare si i fra!

Anonymkode: 4d5ea...e98

Skrevet

Det står på siden der at du kan velge å være anonym. Bra du sier ifra. 

Skrevet

er du sjalu siden du må si fra ?

Anonymkode: 18e38...cd6

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjalu? HI er vel forbannet fordi noen svindler til seg fellesskapets penger, de vanlige mennesker bidrar til gjennom skatten vi betaler. 

Anonymkode: d4da7...0f2

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg kom og stjal noe fra deg så hadde du syntes det var helt ok? Og hvis en du kjenner så meg stjele så ville du hevde at din venn var sjalu på meg som stjal fra deg?

Ja, logikk har aldri stått på din læreplan, har det vel...?

Anonymkode: 21983...b15

Skrevet

Flott at du melder fra, HI! :)

Anonymkode: 21983...b15

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mennesker som svindler nav er siste sort. De setter mennesker som virkelig trenger hjelp i et dårlig lys, og svekker bidragsviljen til hardtarbeidende mennesker. 

Anonymkode: 5ef51...bc0

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne måtte jo komme. 

Å bedrive trygdesvindel er det absolutte lavmål, de som gjør det, stjeler av fellesskapets penger. Det er bare så utrolig simpelt. 

HI: så bra at du tar tak! 

Anonymkode: 65be5...c06

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det snakk om noen som ødelegger både for fellesskapet og for de sykeste og svakeste. Det er ingenting å være sjalu på.

Anonymkode: c3fb3...906

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er  virkelig en egen rase

Anonymkode: 041c4...133

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sjalu på hva? Muligheten for å komme i fengsel? Miste rettigheter? Måtte tilbakebetale alt man har fått, med renter eller opparbeide eg gjeld til staten for evig tid? Ja, det er jaggu noe å være misunnelig på...

Skrevet
På 3.9.2019 den 15.39, Anonym bruker skrev:

For en 7-8 år siden så jeg en annonse lagt ut der noen etterlyste et eller annet lite naust i Nord-Norge til leie for noen hundrelapper, for, skrev vedkommende, vedkommende var trygdet, bodde i utlandet, men ville ha en fast adresse i Norge.

Jeg tok utskrift av den, leverte den hos mitt lokale NAV-kontor. Der satte de pris på det og, er jeg ganske sikker på, ordnet den saken. Uten at jeg aner noe om hvordan det gikk.

Det er bare til å kontakte ditt lokale NAV-kontor. De bryr seg ikke om hvem DU er, de bryr seg om hvem den som du mistenker for å svindle systemet er. Så sjekker de det. Finner de ut av at det er tilfelle så sier de ikke, "N.N. kontaktet oss og...", da sier de at, "etter nærmere undersøkelser som følge av mistanke om svindel har det vist seg at du bor i utlandet... herved krever vi tilbakebetalt...", osv.

Du er trygg. Bare si i fra!

Anonymkode: 4d5ea...e98

Til dere som lurer nei jeg er ikke sjalu! Sjalu på hva? Her er det snakk om mislighold av sykemelding ikke at vedkommende er uføretrygdet. Det som virkelig plager meg at vedkommende har selv både planlagt dette, lurt staten og så skrevet om det offentlig i diverse fb grupper.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til dere som lurer nei jeg er ikke sjalu! Sjalu på hva? Her er det snakk om mislighold av sykemelding ikke at vedkommende er uføretrygdet. Det som virkelig plager meg at vedkommende har selv både planlagt dette, lurt staten og så skrevet om det offentlig i diverse fb grupper.

Meld fra til arbeidsgiver, så kan de bestride sykemeldingen

Anonymkode: 041c4...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...