Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Jeg koser meg sånn med kaffe. Hver morgen står jeg opp og gleder meg til cappuccino, så en kopp vanlig kaffe før jeg leverer barna. Før måtte jeg vente med kopp nr to, fordi jeg hadde en innforstått greie med meg selv om at to kopper kaffe var maks i løpet av en dag. Så kom baby og jeg har unnet meg tre kopper. Gjerne en latte utpå formiddagen. Lager selv, gammel barista med bra maskin 😉 Og nå har jeg begynt å drikke enda en kopp. Fire hver dag. Min samboer drikker maks en halv. Føler meg usunn og at jeg må ta meg sammen. Aner ikke hvorfor disse reglene har satt seg. Er fire kopper kaffe usunt, og på hvilken måte? I forhold til fertilitet osv anbefaler man jo kraftig reduksjon, så noe gjør det jo med kroppen. Ta meg sammen å gå tilbake til to-koppers-regelen som regjerte i årevis? Høres skrullete ut. Deilig med anonymforum, enkelte greier er for tragisk å ta opp med den nærstående omverden. Anonymkode: c337a...f11
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 https://www.nrk.no/livsstil/sa-mye-kaffe-kan-du-drikke-1.12152262 Drikk din kaffe med god samvittighet Anonymkode: c58b2...9da
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Fire kopper kaffe om dagen er da ikke så ille, vet om folk som drikker to kanner og enda mere til Eneste er vel at man skal være klar over at det er en del kalorier i noen typer kaffe, det er det ikke alle som tenker over. Men er du normalvektig og drikker kaffe uten alt det usunne i så spiller det ingen rolle. Anonymkode: d3023...8e6
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 Jeg drikker 5-6 kopper om dagen😊 men det er svart traktekaffe da. Er vel sunnere for kolesterolet å drikke traktekaffe. Anonymkode: 5fa70...a8b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 Drikker minst 5 kopper Om dagen jeg ! Jeg gleder meg også til kaffe hver morgen Anonymkode: 86861...fbc
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Fire kopper kaffe i løpet av en dag er da under det som er mulig for å eksistere... Jeg passerer nok literen i løpet av en vanlig dag, såpass må jeg ha for å fungere. Anonymkode: 49ff1...9f7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Noen kan reagere på syren i kaffe og få plager pga. det, men tåler du det er vel fire innenfor. Anonymkode: d8525...be3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 Kaffe er ok. 5-6 kopper latte osv er nok ikke det beste valget. Men jeg drikker 3 mocha hver dag selv, sp dette er ingen leksjon 🤣 det er bare ikke bra med alle de tomme kaloriene/sukkeret. Men jeg liker ikke svart kaffe. Anonymkode: 43537...b6f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 Jeg drikker nok 0.75-1.5 L om dagen, null stress.. Anonymkode: 1b913...377
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 Takk!!!! Da koser jeg meg med min tredje kopp snart. Drikker forresten helt bevisst kaffemaskinkaffe med en del H-melk, ammer på 15. måneden og veier alt for lite:-) Anonymkode: c337a...f11
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #11 Skrevet 4. september 2019 Jeg drikker 3 kopper før klokken 08.00, så blir det to på jobb før lunsj, to etter og en etter middag. Det blir jo 8-9 kopper det. Og det er bare sort kaffe, ikke noe latte eller slikt. Drukket kaffe fra jeg var 14, så drukket denne mengden eller mer i over 20 år. Aldri merket at det har skadet på noen måte. Ble litt mindre da jeg var hjemme i permisjon da. Ble ofte pisslunket eller kald før jeg rakk å drikke den, så jeg halverte det nok da. Anonymkode: 6942d...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå