Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Hei. Vil være anonym for å unngå å bli gjenkjent. 😳 Jeg har nettopp fått meg kjæreste etter mange år alene. Jeg har to ganske store barn og ønsker ikke flere med det første. Ikke kjæresten min heller. Nå har det seg sånn at begge mine barn har blitt til mens jeg har brukt p-piller. Jeg er glemsk av natur og vimser endel og jeg tåler svært dårlig hormonbaserte prevansjonsmidler. Er det bivirkninger, så får jeg dem. Jeg går alltid opp i vekt, blir kvisete, sur, vondt i bryster, pmshumør, får elveblest, blir grinete osv osv. Er helt grusomt. Har prøvd p-piller, p-sprøyte, minipille før. Kondom er jo selvfølgelig helt trygg, men det er stress og jeg syns det ødelegger stemningen veldig, og det er så lett å droppe det i øyeblikket fordi det er så kav. Har vurdert p-stav, siden det virker mildere enn piller, men så er det jo stress hvis jeg reagerer veldig på dette også, for jeg kan liksom ikke brått slutte på det, må inn til legen og fjerne osv. Erfaringer med stav? Så er det kobberspiral... Noen som anbefaler dette? Er det vondt å sette inn eller ha inni? Bivirkninger av dette? Hva med pessar/p-ring og slike greier? Syns det virker så stress. Jo mindre jeg kan slippe å tenke på det jo bedre. Også lurte jeg litt på en sånn fertilitetsmonitor? Hvor sikkert er egentlig dette? For jeg regner med man kan bruke den omvendt liksom.. Ikke bare time når man skal ha sex for å Få barn.. Erfaringer her? Tusen takk hvis du tar deg tid til å svare. Anonymkode: e4646...4eb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Hvis du er sikker på at du ikke skal ta flere barn, så kan man jo sterilisere seg😊 Anonymkode: cc9a1...a1d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Hormonspiral er vel det som inneholder minst hormoner, og bare slipper hormonene lokalt så det er minst sjanse for bivirkninger. Kobberspiral fungerer for mange, men ikke for alle, det er vanlig å få økt blødning ved mens av den så du må nesten se an din syklus og tenke over hvordan det vil være med økt blødning. Sånne monitorer som du snakker om finnes i flere varianter, også til prevansjonsbruk. De er greie om det ikke er helt krise å bli gravid, for som alle metoder som innebærer sikre perioder er det en feilmargin der som kan resultere i svangerskap. Selv om man har ganske regelmessig syklus kan kroppen plutselig slippe et egg utenom den vanlige syklusen og da hjelper det lite at monitoren sier rød dag om du hadde sex i dagene før det skjedde. Anonymkode: c0f4e...144
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 Takk for svar, tar gjerne i mot flere svar. -Hi- Anonymkode: e4646...4eb
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #5 Skrevet 4. september 2019 Sølibat 🤣 evt ladycomp Anonymkode: fe8d4...6f4
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 Kobberspiral fører ofte til svært kraftige og langvarige blødninger, dette er en vanlig bivirkning. Anbefaler spiral. Den beskytter mot utvikling av kreftceller og har få bivirkninger. Det er også kommet en ny på markede nå som (i følge min gynekolog) har like lite hormoner under hele perioden som de tilsvarende skiller ut etter ca 5 år innsatt. Har ikke erfaring med den siden jeg satte inn den gamle typen siden jeg har god erfaring med den. Anonymkode: 93488...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå