Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Hva tenker du? Anonymkode: 54488...06b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Vi må absolutt tenke alternativt til ikke-fornybar energi. Dette er jo vindmøller. MEN, vi må se an plasseringen av disse!! Forskning viser at vindmøller på land utgjør store konsekvenser for fugleliv. En gjør også store inngrep på naturen de blir plassert i. Det forskes mye på møller til havs, dette har jeg større tro på. Vindmøller til havs kan også være noe vi kan utvikle videre for andre land i verden. Likevel vil nok en oppdatering på allerede eksisterende vannkraft, mulig være det beste i Norge. Anonymkode: 89f6d...0ed
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Forferdelig! Rasere norsk natur foŕ at rikinger i Tyskland m.m. skal bli rikere. Det er vindkraft nok i alle land til at de kan produsere det der kraften skal brukes. Men enkle nordmenn protesterer jo ikke.. Anonymkode: c3ea8...6ee
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 Vindmøller raserer natur og bomiljø med utbyggingen og med støy når de er i drift, det sprer store mengder mikroplast, det dreper fugl og insekter. Det må tenkes mer! Anonymkode: 6702a...439
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 Og det syke er jo at oppgradering av eksisterende vannkraftverk i Norge faktisk kan gi like mye strøm som alle planlagte vindmøller. Men det er det ikke de rike utlendingene som tjener på, vettu.. Og da er ikke Erna og Jonas interessert. Anonymkode: c3ea8...6ee
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Jeg er imot vindmøller. Anonymkode: 0980c...0bb
holahopp Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Vi som skal være så for å redde verden kan jeg ikke skjønne at vi ikke skal utbygge mer slik at resten av Europa kan bli forsynt med ren energi og ikke sine kullkraftverk eller ved oljefyring. Hadde det vært noe i at Norge skal bidra til å redusere utslippene er det nettopp dette vi kan gjøre. Alle land som har forutsetning for å produsere ren energi burde være pålagt å gjøre det de kan for å hjelpe de land som kkke kan det.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 4 minutter siden, holahopp skrev: Vi som skal være så for å redde verden kan jeg ikke skjønne at vi ikke skal utbygge mer slik at resten av Europa kan bli forsynt med ren energi og ikke sine kullkraftverk eller ved oljefyring. Hadde det vært noe i at Norge skal bidra til å redusere utslippene er det nettopp dette vi kan gjøre. Alle land som har forutsetning for å produsere ren energi burde være pålagt å gjøre det de kan for å hjelpe de land som kkke kan det. Å du enkle sjel.. Dette er kun fordi de store gutta skal tjene raske penger. Energisparing er selvfølgelig veien å gå for å redde kloden, ikke rasere det lille som er igjen av natur. Anonymkode: c3ea8...6ee
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 Er det noen som har en saklig link til nøktern kunnskap om dette? Jeg har ikke hatt tid til å sette meg skikkelig inn i det, men føler jeg bør. Anonymkode: 594e2...7c8
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #11 Skrevet 3. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som har en saklig link til nøktern kunnskap om dette? Jeg har ikke hatt tid til å sette meg skikkelig inn i det, men føler jeg bør. Anonymkode: 594e2...7c8 Fant denne selv, hvis andre er interessert i å lese. Har inntrykk av at debatten ofte blir styrt av følelser (noe som for så vidt er naturlig). Kan være greit med litt fakta også. https://www.tu.no/artikler/faktisk-no-syv-sporsmal-og-svar-om-vindmoller/469463 Anonymkode: 594e2...7c8
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #12 Skrevet 3. september 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som har en saklig link til nøktern kunnskap om dette? Jeg har ikke hatt tid til å sette meg skikkelig inn i det, men føler jeg bør. Anonymkode: 594e2...7c8 Prøv denne: https://explained.statkraft.no/ Anonymkode: 76868...3c3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #13 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi må absolutt tenke alternativt til ikke-fornybar energi. Dette er jo vindmøller. MEN, vi må se an plasseringen av disse!! Forskning viser at vindmøller på land utgjør store konsekvenser for fugleliv. En gjør også store inngrep på naturen de blir plassert i. Det forskes mye på møller til havs, dette har jeg større tro på. Vindmøller til havs kan også være noe vi kan utvikle videre for andre land i verden. Likevel vil nok en oppdatering på allerede eksisterende vannkraft, mulig være det beste i Norge. Anonymkode: 89f6d...0ed Kom mer enn gjerne med linker til denne forskningen du snakker så varmt om. Anonymkode: 76868...3c3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kom mer enn gjerne med linker til denne forskningen du snakker så varmt om. Anonymkode: 76868...3c3 De som er bekymret for fuglene bør i alle fall ikke ha katter. Eller vindu. Neida, det var flåsete. Selvfølgelig verre om det går utover sårbare sjøfuglbestander. Anonymkode: 594e2...7c8
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #15 Skrevet 3. september 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: De som er bekymret for fuglene bør i alle fall ikke ha katter. Eller vindu. Neida, det var flåsete. Selvfølgelig verre om det går utover sårbare sjøfuglbestander. Anonymkode: 594e2...7c8 Somdu sier indirekte selv, dette er en fullstendig ubrukelig statistikk. Vi må verne om sjøfuglene våre. Anonymkode: e232a...602
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #16 Skrevet 3. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Somdu sier indirekte selv, dette er en fullstendig ubrukelig statistikk. Vi må verne om sjøfuglene våre. Anonymkode: e232a...602 Jeg er ikke enig i at den er ubrukelig, men den må settes i kontekst. Anonymkode: 594e2...7c8
holahopp Skrevet 3. september 2019 #17 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å du enkle sjel.. Dette er kun fordi de store gutta skal tjene raske penger. Energisparing er selvfølgelig veien å gå for å redde kloden, ikke rasere det lille som er igjen av natur. Anonymkode: c3ea8...6ee Enkle sjel ja...rett på personangrep med engang man ikke er enig. Lavmål!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #18 Skrevet 3. september 2019 Norge produserer nok strøm av vannkraft. Vindmøller gagner ingen andre enn strømeksportører. Jeg mener at vannet som går til strømproduksjon burde behandles som oljen, det er også en naturressurs og derfor eies av hele Norges befolkning, ikke kommersielle aktører. Nordmenn har ingen gevinst av store strømkabler over til Danmark og Europa. Strømmen selges billig til utlandet og om vinteren når vi fryser og bruker mye strøm må den kjøpes tilbake. Dyrere og med CO2-avgifter fordi det er skittent strøm fra kullkraftverk. Anonymkode: f8423...397
holahopp Skrevet 3. september 2019 #19 Skrevet 3. september 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Norge produserer nok strøm av vannkraft. Vindmøller gagner ingen andre enn strømeksportører. Jeg mener at vannet som går til strømproduksjon burde behandles som oljen, det er også en naturressurs og derfor eies av hele Norges befolkning, ikke kommersielle aktører. Nordmenn har ingen gevinst av store strømkabler over til Danmark og Europa. Strømmen selges billig til utlandet og om vinteren når vi fryser og bruker mye strøm må den kjøpes tilbake. Dyrere og med CO2-avgifter fordi det er skittent strøm fra kullkraftverk. Anonymkode: f8423...397 Men hva skal vi gjøre hvis magasinene er fulle og hvis vi ikke slipper vann igjennom så blir det oversvømmelse? Vi kan bygge høyere murer slik at vi kan lagre vann. Hvis alle i Norge bruker den strømmen de skal og det fremdeles er mer strøm i nettet - skal vi bare bruke mer strøm for å bruke den opp? Men bør vi ikke eksportere strøm slik vi gjør som oljen om det er kommersielle eller staten er irrelevant egentlig. Er det ikke bedre at Europa får ren energi istedenfor å ha skitten strøm fra kullkraftverk?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #20 Skrevet 3. september 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Norge produserer nok strøm av vannkraft. Vindmøller gagner ingen andre enn strømeksportører. Jeg mener at vannet som går til strømproduksjon burde behandles som oljen, det er også en naturressurs og derfor eies av hele Norges befolkning, ikke kommersielle aktører. Nordmenn har ingen gevinst av store strømkabler over til Danmark og Europa. Strømmen selges billig til utlandet og om vinteren når vi fryser og bruker mye strøm må den kjøpes tilbake. Dyrere og med CO2-avgifter fordi det er skittent strøm fra kullkraftverk. Anonymkode: f8423...397 OMG! For noe sprøyt fra ende til annen. Vær så snill å sett deg inn i ting før du uttaler deg. Les linken jeg la ut over til å begynne med. Anonymkode: 76868...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå