Gå til innhold

Jeg er tvillingmor og er inspirert av den andre tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvillingene mine blir invitert i kreti og pleti men mest av alt blir jeg irritert over at de blir invitert hver for seg. Vi har noen naboer som konsekvent spør om jenten dems kan komme til oss. Det er greit det men de går ikke så bra sammen. Denne nabojenta setter mine tvillinger mot hverandre og er ikke så grei med tvilling 2. Foreldrene er kjempekjekke men de har utfordringer med barnet sitt. Tvillingene våre har funnet andre de kan besøke og ha besøk av, men når det er harmonisk og bra, kommer denne jenta fra nabolaget og ødelegger enten vi har besøk eller ei. Hva gjør vi? 

Anonymkode: c2ca6...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville forsøkt å snakke med jenta, sette grenser når hun er hos dere, sagt at hun må være snill mot begge tvillingene om hun vil fortsette å leke med dem. Og om hun fortsetter å være ufin mot tv2 så tror jeg at jeg hadde sendt henne hjem med beskjed om at hun mer enn gjerne må komme igjen i morgen, men at du da regner med at hun også er snill mot alle andre. Og så ville jeg snakket med foreldrene og fortalt hva som har skjedd og hva du har sagt.

Anonymkode: d9faa...28e

Skrevet

Dere er jo ikke NØDT til å ta imot besøk av frekke og atale barn, enten de er naboer eller ikke.

Anonymkode: 3b539...852

Skrevet

Dette har jo ikke noe med tvillinger å gjøre. 

Dette handler om at det er et frekt barn på besøk, og dere kan sette ned foten. Hvis hun ikke kan oppføre seg, så sier dere fra.

Anonymkode: e6958...738

Skrevet

Jeg har ikke tvillinger, men sønnen min har en kompis som rakker ned på vår yngste (lillesøster). Jeg sier saklig fra om at det ikke er greit å snakke slik om og til andre. Han takler det helt fint. Han er nok litt usikker, og sparker nedover for å hevde seg selv. 

Anonymkode: 73e0a...d78

Skrevet

Ett av nabobarna her kan også være ganske ufordragelig. De fleste andre her slipper henne ikke inn... Hun er velkommen her, for jeg har ikke noe tro på at hun får større sosial kompetanse av å bli utestengt. Eneste er at mannen min eller jeg må være ekstremt "på" hele tiden. Slitsomt, men ser at hun blir veldig glad for å få være her :) Anbefaler en åpen dør og et åpent sinn, som i den andre tråden! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...