Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Jeg sliter med sterk lukt nedentil. Ikke vond lukt men ekstrem sterk "fittelukt" De fleste har en dunst, et snev av lukt, og lukter kanskje mye etter dag på jobb med svette og "innestengt" underliv.... Jeg har prøvd alt, over 2 år nå. Dvs hår/ikke hår. Underlivssåpe/ingen såpe. Dusje hver dag/dusje annenhver (vasker med klut evt). Bomull vs syntetisk, skyllemiddel vs ikke ved vask av undertøy, string vs truse osv. Nå er jeg desperat! Jeg lukter minst når jeg har halv-hel busk, vasker meg med kun vann nedentil, og bruker truser (ikke string) kun av bomull. Så langt har jeg kommet. Jeg var ikke plaget med dette for 3 år siden, så dette er "nytt". Kan man lukte nedentil ifm andre helseplager? Hva da? Har ikke bakt.vaginose, har hatt det en gang før og det er 100% sikkert ikke det. Har ikke sopp, kjønnssykdommer eller andre plager av den art (vært hos gyn osv). Men har ikke nevnt luktproblemet mitt. Etter en dusj lukter jeg ingenting/svaaaaaaakt, men den stramme lukta kommer etter bare 2 minutter med klær på. Lukter stramt! Kan ikke bruke tynne bukser fordi det smitter over på stoffsofa. Bruker ikke trange jeans, bruker vide bukser. Har ikke mye utflod, men denne er en anelse gul (ikke hvit eller grå). Jeg har ikke mensen pga hormonspiral, hatt denne i 4 år så ser ikke sammenheng her. Har ikke hatt sex på 2.5 år, kan det være et rop om sexmangel???? Ja, jeg sa jeg er desperat etter å finne ut av dette 😳 Tips? Ja, jeg nevner dette for gyn når jeg får kvinnet meg opp... Men noen som har samme erfaring og fant en løsning? Anonymkode: ef5d9...e24
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Men er du sikker på at det er reelt? At andre også kan kjenne lukten? Det høres jo spesielt ut at lukten kommer allerede 2 min etter at du er nydusjet og luktfri... Ellers har jeg ingen andre råd enn at du må ta det opp med gynekologen din. Ikke gru deg for det, det er ikke den ting de ikke har hørt om. Anonymkode: 85923...1f4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Lukt etter bare 2 minutter? Høres rart ut. Selv har jeg full busk og vasker bare med vann for å lukte minst mulig, men folk er forskjellige. Ville nok nevnte det for gynekologen din. Det er ikke flaut. Anonymkode: 9d929...09e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Mat og medisiner kan endre lukten på svette og kropp, men om du ikke har noe bskterielt høres dette ut som det sitter i ditt hode? At du skal sette av lukt i sofaen når du er frisk høres ekstremt ut. Har du prøvd melkesyrebakterier? Anonymkode: 36d6e...fef
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Ville prøve melkesyrebakterier. Jeg luktet sterkt etter fødsel. Det var ikke slik bakteriell vaginose luktet, men sterkt. Hjalp veldig med en kur Vivag Anonymkode: 06df1...0da
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Hormonspiralen... Anonymkode: e6f68...2e9
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 Prøv Multi-gyn. Anonymkode: 89714...691
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 Jeg har samme problem.. Hos meg lurer jeg på om det kan være svette.. Har vurdert å kjøpe deo som er beregnet for underlivet. Anonymkode: 7cfa1...783
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #9 Skrevet 2. september 2019 Kan du være helt sikker på at du ikke har bakteriell vaginose? Har du sjekket det? Jeg hadde det uten å vite det. Ble oppdaget på rutineundersøkrlse. Anonymkode: 34023...a91
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #10 Skrevet 2. september 2019 Jeg hadde det omtrent slik, forsvant fullstendig da jeg gikk på en lengre bredspektret antibiotikakur for noe helt annet. Anonymkode: 63ec5...bdb
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #11 Skrevet 2. september 2019 Vasker du trusene dine på 60 grader? Anonymkode: 480ca...ef4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #12 Skrevet 2. september 2019 Det kan vêr svette, urinveisinfeksjon, har du lagt på deg noen kilo så kan det bli ekstra klamt Anonymkode: 3dab1...816
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 Sikker på at andre kan lukte dette? Er det i det hele tatt vanlig at man kjenner andre damer sin "fittelukt"? Jeg kjenner aldri det, men skal sies at luktesansen min er ganske dårlig. Jeg har sånn lukt selv noen ganger. Jeg kan sitte lenge i ro på et møte eller lignende, og når jeg reiser meg kommer den innestengte dunsten, uffameg😂 har virkelig angst for at andre skal oppdage det. Forresten, kan du selv kjenne andre damer sin lukt, HI? Anonymkode: a95a5...d72
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #14 Skrevet 2. september 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ville prøve melkesyrebakterier. Jeg luktet sterkt etter fødsel. Det var ikke slik bakteriell vaginose luktet, men sterkt. Hjalp veldig med en kur Vivag Anonymkode: 06df1...0da Skal absolutt prøves, takk! Og dere andre, der sitter ikke i hodet mitt dessverre 😕 Kommer ut av dusjen, tørker meg, lukter ingen ting. Litt løping frem og tilbake for å hente klær, kle på meg og annet morgenstress så kjenner jeg lukta begynner å komme. Virker som om jeg svetter der nede. Hjelpes... ja det er ikke noe nytt for en gynekolog og ikke flaut, takk for oppmuntring Anonymkode: ef5d9...e24
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #15 Skrevet 2. september 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har samme problem.. Hos meg lurer jeg på om det kan være svette.. Har vurdert å kjøpe deo som er beregnet for underlivet. Anonymkode: 7cfa1...783 Samme følelsen jeg har. Anonymkode: ef5d9...e24
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #16 Skrevet 2. september 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vasker du trusene dine på 60 grader? Anonymkode: 480ca...ef4 Ja Anonymkode: ef5d9...e24
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #17 Skrevet 2. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan vêr svette, urinveisinfeksjon, har du lagt på deg noen kilo så kan det bli ekstra klamt Anonymkode: 3dab1...816 Har lagt på meg, men var veldig tynn før.. gått fra tynn til "normal", lårene tar ikke borti hverandre så er for så vidt "luftig" der nede 🤔 men kan jo være noe der. Vil UVI lukte sånn? Anonymkode: ef5d9...e24
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #18 Skrevet 2. september 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sikker på at andre kan lukte dette? Er det i det hele tatt vanlig at man kjenner andre damer sin "fittelukt"? Jeg kjenner aldri det, men skal sies at luktesansen min er ganske dårlig. Jeg har sånn lukt selv noen ganger. Jeg kan sitte lenge i ro på et møte eller lignende, og når jeg reiser meg kommer den innestengte dunsten, uffameg😂 har virkelig angst for at andre skal oppdage det. Forresten, kan du selv kjenne andre damer sin lukt, HI? Anonymkode: a95a5...d72 Nei, jeg kjenner ikke andre sin lukt, men forhåpentligvis fordi jeg er en av få som må ha det sånn som dette 😳🤣 Uffameg ja😂 tenk deg din angst etter et møte, det er min angst allerede på badet hver morgen 🙈 Jeg er ikke sikker på om noen lukter det. Men tviler på noen hadde sagt noe... 😱 Anonymkode: ef5d9...e24
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #19 Skrevet 2. september 2019 Prøv melkesyrebakterier som flere skriver her😊 Hvis du bruker tamponger, bruk Ellen fra apoteket (de inneholder melkesyrebakterier). Anonymkode: 4eaf2...378
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #20 Skrevet 2. september 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv melkesyrebakterier som flere skriver her😊 Hvis du bruker tamponger, bruk Ellen fra apoteket (de inneholder melkesyrebakterier). Anonymkode: 4eaf2...378 Skal prøve det har ikke mensen, tror jeg nevnte det Anonymkode: ef5d9...e24
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #21 Skrevet 2. september 2019 Lactal👍 og kom deg til gynekolog Anonymkode: 6df8f...b79
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #22 Skrevet 2. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg kjenner ikke andre sin lukt, men forhåpentligvis fordi jeg er en av få som må ha det sånn som dette 😳🤣 Uffameg ja😂 tenk deg din angst etter et møte, det er min angst allerede på badet hver morgen 🙈 Jeg er ikke sikker på om noen lukter det. Men tviler på noen hadde sagt noe... 😱 Anonymkode: ef5d9...e24 Jeg tviler også sterkt på at noen hadde sagt noe. "Hmm, lukter det ikke litt fitte her", liksom 😆👍 Håper at du finner ut av det Anonymkode: a95a5...d72
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #23 Skrevet 2. september 2019 Uiv lukter ja. Anonymkode: 69735...9a3
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #24 Skrevet 2. september 2019 UIF mente jeg Anonymkode: 69735...9a3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #25 Skrevet 3. september 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde det omtrent slik, forsvant fullstendig da jeg gikk på en lengre bredspektret antibiotikakur for noe helt annet. Anonymkode: 63ec5...bdb Jeg også! Medisinen mot lungebetennelse tok lukten! Anonymkode: 1758f...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå