Gå til innhold

Blødning etter innsetting spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp satt inn hormonspiral for noen sager siden, og blør litt. Noen dager nesten ingenting, og så kommer det av og til litt mer. 

Hva opplevde dere av varighet og mengde på blødning etter innsetting av hormonspiral? 

Anonymkode: 00484...087

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødde ca 1mnd i strekk. Men lite hele tiden.

Anonymkode: 83dff...eea

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blødde ca 1mnd i strekk. Men lite hele tiden.

Var det friskt blod, men litt mindre enn mensen liksom? 🤔

Skrevet

Flere som kan si noe om dette?

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var det friskt blod, men litt mindre enn mensen liksom? 🤔

Ja, både og. Både friskt og "brunt". Mindre enn mensen, ja.

Skrevet

Jeg satt inn i juni og blør fremdeles... 

Har hatt kanskje to uker uten blødning siden det. Det veksler mellom å være så lite at jeg kun ser litt på papiret når jeg tørker meg og sånn at jeg må bruke tampong. 

Har vurdert å fjerne hele greien igjen, men har fått råd om å være tålmodig. Gir det tre måneder til tror jeg. Det er i alle fall effektiv prevensjon, for jeg har jo ikke sex når det er sånn 🙄

Anonymkode: d04aa...262

Skrevet

Jeg småblødde av og på i 6-7 uker, og mye ved første 1-2 menstruasjoner, og så stoppet det. Etter det har jeg hatt mini-mensblødninger hver måned i et par dager, men ikke mer. 

Anonymkode: c222b...e00

Skrevet

Jeg blødde litt her og der i månedsvis. Kanskje 8 eller 9 måneder. Jeg holdt på å gå fra vettet Men så sluttet det helt, og jeg har ikke hatt blødninger i det hele tatt på 8 år med unntak av en dag eller to rundt spiralbytte etter 5 år. 

Anonymkode: a6c3c...0dd

Skrevet

Synes det var så merkelig, for jeg satte inn på syklusdag 3 og da «stoppet» mensen opp og jeg hadde kun litt farget utflod et par dager. Men nå blør det mer, og er på grensen til at det holder med truseinnlegg når jeg bytter etter 2-3 timer. Høres dette normalt ut for dere andre som har satt inn spiral? 

Skrevet

Min syklus var vært helt ute av kontroll det siste halvåret så når jeg satte inn for 14 dgr siden, vet jeg ikke hvordan det lå an med syklusen:/

Første uken opplevde jeg litt blødning dag 1 og 2 ellers blødningsfritt i 2 dager. Siden har jeg blødd - og blør mye, dog mindre idag enn igår. Idag har jeg noe som kan minne om menstruasjonssmerter. Jeg fikk spiral grunnet mye blødninger og tykk slimhinne så regner med alt skal ut😂 Høres ut som vi har samme erfaring ca ihvertfall ift at blødningen tok seg opp etter noen dager. 

Anonymkode: a9e5e...665

Skrevet

Blødde ca en mnd i strekk, deretter stoppet det helt opp. Har ikke blødd på 7 år med unntak av spiralbytte for 2 år siden.

Anonymkode: c5d92...61f

Skrevet

Blødde hver dag i 9mnd... da tok jeg den ut og begynte på cerazette. Null blødning

Anonymkode: 5571a...1ac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blødde hver dag i 9mnd... da tok jeg den ut og begynte på cerazette. Null blødning

Oi! Mye blod hver dag, eller typ rosa utflod?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi! Mye blod hver dag, eller typ rosa utflod?

Mørk brunt og rosa, måtte ha bind hver dag. Men legen min sa at jeg var en av tusen som fikk den opplevelsen. Det var grusomt, lukt og fukt. 🤢

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blødde ca en mnd i strekk, deretter stoppet det helt opp. Har ikke blødd på 7 år med unntak av spiralbytte for 2 år siden.

Anonymkode: c5d92...61f

Hvordan var blødningen du hadde? Var det som mensblod, bare litt mindre?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mørk brunt og rosa, måtte ha bind hver dag. Men legen min sa at jeg var en av tusen som fikk den opplevelsen. Det var grusomt, lukt og fukt. 🤢

Uff, det hørtes veldig kjedelig ut! 

Skrevet
På 4.9.2019 den 15.34, Anonym bruker skrev:

Min syklus var vært helt ute av kontroll det siste halvåret så når jeg satte inn for 14 dgr siden, vet jeg ikke hvordan det lå an med syklusen:/

Første uken opplevde jeg litt blødning dag 1 og 2 ellers blødningsfritt i 2 dager. Siden har jeg blødd - og blør mye, dog mindre idag enn igår. Idag har jeg noe som kan minne om menstruasjonssmerter. Jeg fikk spiral grunnet mye blødninger og tykk slimhinne så regner med alt skal ut😂 Høres ut som vi har samme erfaring ca ihvertfall ift at blødningen tok seg opp etter noen dager. 

Anonymkode: a9e5e...665

Høres litt likt ut ja.. jeg har også fått noe som ligner på menssmerter som kommer og går. Hatt det et par dager nå.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...