Gå til innhold

Ville dere tenkt over dette? Nabojente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et veldig tettbygd nabolag og har ofte mange barn i hagen. Nylig flyttet det inn en familie i en leilighet rett ved, med to barn. Yngste jenta der har vært noe å lekt med mine jenter. Første gang var for noen uker siden, da det det var grusomt varmt ute. Jenta hadde på seg tykke vintersko. Tenkte den første gangen at det sikkert var fordi de ikke hadde fått pakket ut ting eller noe. Men hun bruker fortsatt bare disse skoene, med bare føtter nedi. En dag tok hun av seg skoene og jeg kunne ikke la være å legge merke til føttene hennes. De var så grusomt møkkete og tåneglene var så lange at de bøyde seg nedover tærne. Samme med fingerneglene. 

Jenta har en svært ukritisk adferd, hun hører ikke på tilsnakk, går inn til oss uten at noen av mine barn er hjemme, åpner gjerne både skap og kjøleskap. Jeg har sett moren bare én gang, og ikke fått noe inntrykk av henne. Faren har jeg også bare såvidt sett. 

Hva ville dere tenkt? Ville dere gjort noe?

Anonymkode: 97b3d...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor i et veldig tettbygd nabolag og har ofte mange barn i hagen. Nylig flyttet det inn en familie i en leilighet rett ved, med to barn. Yngste jenta der har vært noe å lekt med mine jenter. Første gang var for noen uker siden, da det det var grusomt varmt ute. Jenta hadde på seg tykke vintersko. Tenkte den første gangen at det sikkert var fordi de ikke hadde fått pakket ut ting eller noe. Men hun bruker fortsatt bare disse skoene, med bare føtter nedi. En dag tok hun av seg skoene og jeg kunne ikke la være å legge merke til føttene hennes. De var så grusomt møkkete og tåneglene var så lange at de bøyde seg nedover tærne. Samme med fingerneglene. 

Jenta har en svært ukritisk adferd, hun hører ikke på tilsnakk, går inn til oss uten at noen av mine barn er hjemme, åpner gjerne både skap og kjøleskap. Jeg har sett moren bare én gang, og ikke fått noe inntrykk av henne. Faren har jeg også bare såvidt sett. 

Hva ville dere tenkt? Ville dere gjort noe?

Gitt henne tilsnakk i hvert fall.

Anonymkode: 37d0c...d15

Skrevet

Ville sett det an litt, prøvd å bli kjent med foreldrene. Hva med å invitere dem over på kaffe, hele familien?

Anonymkode: ea4b2...02e

Skrevet

Niesen min insisterte på støvler en lang periode... og min egen 3-åring hatet å klippe negler. 

Jeg ville sett det litt an, men absolutt gitt tilsnakk. Ikke greit å gå inn i hus

Anonymkode: 0610a...26f

Skrevet

Ja, jeg sier fra til henne at slik gjør man ikke. Da godtar hun det, men gjør det samme igjen senere. 

Når det gjelder å be foreldrene over på kaffe, så er det veldig unaturlig for meg å gjøre det. Jeg er ikke hjemme når jeg ikke har ungene, og ser de somsagt veldig sjelden. 

Skrevet

Min gikk i cherrox en hel sommer da hun var fire, det var de fineste skoene hun hadde og jeg gadd ofte ikke ta kampen. Skulle vi noe eller gå mye så tvang jeg på henne andre sko, hjemme bare tok hun på de selv. Lange negler er ikke grunn nok til å «ta affære» og hadde noen meldt bekymring på bakgrunn av skittene føtter og hender på sommeren hadde jeg slitt med «cherrox-jenta» hun er et barn utenom det vanlige. (Jeg har tre) ingen blir så møkkete som henne, bustete osv. Hun er en håndfull. 

Jeg hadde fulgt litt med utover og forsøkt bli kjent med foreldrene. 

Anonymkode: e401d...ca9

Skrevet

Man ser gjerne forskjell på en unge som ble dusjet i går og fikk på rene klær i dag tidlig, men som har blitt svarteper etterpå, og en unge som ikke har blitt dusjet på en måned og går i gammelmøkkete klær. 

Unger som ikke blir stelt er liksom "seige", møkka er inngrodd og de lukter vondt. 

Lange negler kan skje den beste innimellom, det alene er ikke omsorgssvikt. Men ha øynene åpne, for de fleste som oppdager at neglene har vokst kjempefort, jeg klippet de jo forrige uke, klipper og steller så fort de ser det 

Anonymkode: ce0b1...9fd

Skrevet

Takk for svar. Ja, det er litt slik at man ser forskjell på gammel og ny møkk. Jeg hadde ikke reagert om det var ny møkk. Jeg har selv tre barn og skjønner selvfølgelig at barn blir møkkete, og jeg forstår at man av forskjellige grunner ikke har fått klippet negler. Men disse har ikke bare vokst en uke altså, det er snakk om ukesvis. Jeg ser selvfølgelig an og gjør ingenting. Vi er også på flyttefot, så jeg vil jo ikke få fulgt med så mye lenger. Bare lurte litt på hva andre hadde tenkt. 

Skrevet

Hvor gammel er hun? Og er søsteren likedan? 

Spørs litt på alder, men har du mulighet til og snakke med henne direkte? Høre hvordan hun har det hjemme?

Anonymkode: 05352...529

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er hun? Og er søsteren likedan? 

Spørs litt på alder, men har du mulighet til og snakke med henne direkte? Høre hvordan hun har det hjemme?

Anonymkode: 05352...529

Hun er 5. Jeg har nesten ikke sett søsteren, så har ikke lagt merke til noe der. 

Ja, hu er til å snakke til, og jeg har prøvd å spørre henne f.eks om det ikke er varmt med de skoene, men hun svarer ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...