Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Til en viss grad fullt forståelig at dyr blir sett på som levende vesener som fortjener respekt, kjærlighet og omsorg. MEN, jeg sliter ekstremt med svigermor som behandler hundene som mennesker. Hun ilegger de menneskelige behov, noe som undertrykker hundenes instinkt. Jeg klarer ikke å ta hun seriøst som en velfungerende voksen der hun desperat flyr etter bikkjene og snakker konstant om dem. For oss andre, inkludert svigerfar, er det hunder og ikke mennesker. Hun kaller hundene for onkler til barna våre, kjenner jeg sliter mer og mer.. til det punktet jeg må trekke meg vekk. Hva er det med dette menneskeliggjøringen av dyr??? Anonymkode: 02a8e...308
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Min bror har hund og både han og mamma kaller meg for tante til hunden. Nå skal du være hos farmor, sier han når mamma skal passe den. Så det er litt omvendt av det din svigermor gjør da. Men jeg kan ikke tenke meg noe mer uskyldig, kan ikke skjønne at det er npe å reagere så voldsomt på at du må trekke deg vekk. Anonymkode: c5cfa...ad6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Jeg har problemer med å ta voksne folk seriøst, når de ikke vet om de skal bruke hun eller henne! Anonymkode: b946f...1fd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Haha. Du har forståelse for at de blir sett på som levende vesener. 😂😂😂 Dagens dummeste kommentar. Gratulerer. Ellers har jeg lite til overs for å menneskeliggjøre dyr. Anonymkode: 6ff5c...9d7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Haha. Du har forståelse for at de blir sett på som levende vesener. 😂😂😂 Dagens dummeste kommentar. Gratulerer. Ellers har jeg lite til overs for å menneskeliggjøre dyr. Anonymkode: 6ff5c...9d7 Men bare til en viss grad...det får jo være grenser likssom Anonymkode: c5cfa...ad6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til en viss grad fullt forståelig at dyr blir sett på som levende vesener som fortjener respekt, kjærlighet og omsorg. MEN, jeg sliter ekstremt med svigermor som behandler hundene som mennesker. Hun ilegger de menneskelige behov, noe som undertrykker hundenes instinkt. Jeg klarer ikke å ta hun seriøst som en velfungerende voksen der hun desperat flyr etter bikkjene og snakker konstant om dem. For oss andre, inkludert svigerfar, er det hunder og ikke mennesker. Hun kaller hundene for onkler til barna våre, kjenner jeg sliter mer og mer.. til det punktet jeg må trekke meg vekk. Hva er det med dette menneskeliggjøringen av dyr??? Anonymkode: 02a8e...308 onkler🤣 Har de støttekontakt, da? Mottar penger fra nav? Anonymkode: d4d7b...f76
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 Det er selvsagt mer til historien. Kan ikke komme i bursdag i to timer til sin egen sønn fordi hun ikke får hundevakt (han er allergisk). Snakket ikke til oss på en mnd fordi vi hadde glemt at Sniff hadde bursdag og hun sender da alltid gratulasjoner selv. Svigerfar er med oss alene på ferier fordi ingen er kvalifiserte til å passe på gulla hennes over en gitt periode, and the list goes on. Og ja, jeg sliter med å forholde meg normalt til sånn abnormalitet. Anonymkode: 02a8e...308
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: onkler🤣 Har de støttekontakt, da? Mottar penger fra nav? Anonymkode: d4d7b...f76 Skjønner du? «Kom og kose med onkel», «onkel Snøft trenger litt tid til å orientere seg, snart kan dere klappe onkel»! Send hjelp! Anonymkode: 02a8e...308
Gjest Antarctica Skrevet 1. september 2019 #9 Skrevet 1. september 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er selvsagt mer til historien. Kan ikke komme i bursdag i to timer til sin egen sønn fordi hun ikke får hundevakt (han er allergisk). Snakket ikke til oss på en mnd fordi vi hadde glemt at Sniff hadde bursdag og hun sender da alltid gratulasjoner selv. Svigerfar er med oss alene på ferier fordi ingen er kvalifiserte til å passe på gulla hennes over en gitt periode, and the list goes on. Og ja, jeg sliter med å forholde meg normalt til sånn abnormalitet. Anonymkode: 02a8e...308 Dette er sykelig, ja... 😮😮😮
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #10 Skrevet 1. september 2019 Vi holder ikke på slik du beskriver ved at vi faktisk lar hunden ta en slik rolle, men vi kan også kalle oss ting overfor hunden. Ungene kaller henne f.eks. for lillesøster, og jeg og mannen er "mamsen" og "papsen", min mor kaller seg for "mormor" osv. Og vi tøyser med at hun smiler, blir lei seg osv selv om vi godt vet at hun ikke faktisk føler det slik. Samtidig blir hun behandlet som en hund. Hun får ikke tigge mat, må være på gulvet, blir oppdratt som en hund, blir etterlatt hjemme når vi skal på besøk, levert bort til pass når vi skal på ferie osv. Men hun er jo en del av familien vår, og vi er svært glad i henne. Anonymkode: acca5...d58
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #11 Skrevet 1. september 2019 Jeg kjenner en som omtaler datteren og hunden som søsken. Synes det er litt rart. Anonymkode: 644cf...67b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #12 Skrevet 1. september 2019 At hunden er en del av familien er naturlig. At man blir glad i dyret sitt er jo også nødvendig og naturlig.. men i det du ilegger det menneskelige egenskaper, da svikter det for meg. Jeg ser på svigermor som «enkel», og det vet jeg de fleste andre i familien også gjør. Hun messer om de bikkjene i alle sammenhenger, og folk trekker seg vekk! Svigerfar sa til henne at andre ikke var interessert i å høre om hundene, og da ble hun dødelig fornærma, for andre snakket om sine nærmeste🤦🏻♀️ Mannen min husker henne som normal tidligere, men omtaler sin mor som en psykiatrisk case i dag. Gradvis har hun hvisket ut grensen mellom menneske og dyr og blir oppfattet av de fleste i dag som den gale hundedama! Trist. Anonymkode: 02a8e...308
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #13 Skrevet 1. september 2019 Jeg elsker hunden min, men når folk begynner å kalle hunden for storebror til egne barn, at ens mor er mormor osv, da ramler jeg av. Anonymkode: 6e7e1...3e4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #14 Skrevet 1. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi holder ikke på slik du beskriver ved at vi faktisk lar hunden ta en slik rolle, men vi kan også kalle oss ting overfor hunden. Ungene kaller henne f.eks. for lillesøster, og jeg og mannen er "mamsen" og "papsen", min mor kaller seg for "mormor" osv. Og vi tøyser med at hun smiler, blir lei seg osv selv om vi godt vet at hun ikke faktisk føler det slik. Samtidig blir hun behandlet som en hund. Hun får ikke tigge mat, må være på gulvet, blir oppdratt som en hund, blir etterlatt hjemme når vi skal på besøk, levert bort til pass når vi skal på ferie osv. Men hun er jo en del av familien vår, og vi er svært glad i henne. Anonymkode: acca5...d58 Dere er jo akkurat som det blir beskrevet. «Lillesøster»? Anonymkode: 6e7e1...3e4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #15 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere er jo akkurat som det blir beskrevet. «Lillesøster»? Anonymkode: 6e7e1...3e4 Haha, nei, vi er IKKE så ille som HI beskriver. Hun beskriver en eldre dame hvis hunden er blitt viktigere i livet enn alt annet omtrent. Selv om vi omtaler hunden slik vi gjør og er veldig glad i den, er hun på ingen måte det viktigste i livene våre. Det er helt normalt å gi dyr menneskelige egenskaper og kallenavn, altså. De fleste dyreeiere til hund og katt i vår omgangskrets og familie gjør det samme. Anonymkode: acca5...d58
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #16 Skrevet 1. september 2019 Høres psykisk ut. Mamma er litt lik, selv om det ikke er like ille. Hun bruker hundene som en unnskyldning for å slippe unna særlig sosiale ting. Nei, jeg må hjem og mate hunden er et ganske slitt utsagn fra henne, selv ingen bemerker det. Men hun sliter psykisk, har sosial angst osv, men med hundene føler hun seg trygg. Anonymkode: c26d0...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå