Gå til innhold

Menneskeliggjøring av dyr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til en viss grad fullt forståelig at dyr blir sett på som levende vesener som fortjener respekt, kjærlighet og omsorg. MEN, jeg sliter ekstremt med svigermor som behandler hundene som mennesker. Hun ilegger de menneskelige behov, noe som undertrykker hundenes instinkt. 

Jeg klarer ikke å ta hun seriøst som en velfungerende voksen der hun desperat flyr etter bikkjene og snakker konstant om dem. For oss andre, inkludert svigerfar, er det hunder og ikke mennesker. Hun kaller hundene for onkler til barna våre, kjenner jeg sliter mer og mer.. til det punktet jeg må trekke meg vekk.

Hva er det med dette menneskeliggjøringen av dyr???

Anonymkode: 02a8e...308

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror har hund og både han og mamma kaller meg for tante til hunden. Nå skal du være hos farmor, sier  han når mamma skal passe den. Så det er litt omvendt av det din svigermor gjør da. Men jeg kan ikke tenke meg noe mer uskyldig, kan ikke skjønne at det er npe å reagere så voldsomt på at du må trekke deg vekk.

Anonymkode: c5cfa...ad6

Skrevet

Jeg har problemer med å ta voksne folk seriøst, når de ikke vet om de skal bruke hun eller henne!

Anonymkode: b946f...1fd

Skrevet

Haha. Du har forståelse for at de blir sett på som levende vesener. 

😂😂😂

Dagens dummeste kommentar. Gratulerer. 

Ellers har jeg lite til overs for å menneskeliggjøre dyr. 

Anonymkode: 6ff5c...9d7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Haha. Du har forståelse for at de blir sett på som levende vesener. 

😂😂😂

Dagens dummeste kommentar. Gratulerer. 

Ellers har jeg lite til overs for å menneskeliggjøre dyr. 

Anonymkode: 6ff5c...9d7

Men bare til en viss grad...det får jo være grenser likssom

Anonymkode: c5cfa...ad6

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til en viss grad fullt forståelig at dyr blir sett på som levende vesener som fortjener respekt, kjærlighet og omsorg. MEN, jeg sliter ekstremt med svigermor som behandler hundene som mennesker. Hun ilegger de menneskelige behov, noe som undertrykker hundenes instinkt. 

Jeg klarer ikke å ta hun seriøst som en velfungerende voksen der hun desperat flyr etter bikkjene og snakker konstant om dem. For oss andre, inkludert svigerfar, er det hunder og ikke mennesker. Hun kaller hundene for onkler til barna våre, kjenner jeg sliter mer og mer.. til det punktet jeg må trekke meg vekk.

Hva er det med dette menneskeliggjøringen av dyr???

onkler🤣 Har de støttekontakt, da? Mottar penger fra nav?

Anonymkode: d4d7b...f76

Skrevet

Det er selvsagt mer til historien. Kan ikke komme i bursdag i to timer til sin egen sønn fordi hun ikke får hundevakt (han er allergisk). Snakket ikke til oss på en mnd fordi vi hadde glemt at Sniff hadde bursdag og hun sender da alltid gratulasjoner selv. Svigerfar er med oss alene på ferier fordi ingen er kvalifiserte til å passe på gulla hennes over en gitt periode, and the list goes on. 

Og ja, jeg sliter med å forholde meg normalt til sånn abnormalitet. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

onkler🤣 Har de støttekontakt, da? Mottar penger fra nav?

Anonymkode: d4d7b...f76

Skjønner du? «Kom og kose med onkel», «onkel Snøft trenger litt tid til å orientere seg, snart kan dere klappe onkel»! Send hjelp!

Gjest Antarctica
Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvsagt mer til historien. Kan ikke komme i bursdag i to timer til sin egen sønn fordi hun ikke får hundevakt (han er allergisk). Snakket ikke til oss på en mnd fordi vi hadde glemt at Sniff hadde bursdag og hun sender da alltid gratulasjoner selv. Svigerfar er med oss alene på ferier fordi ingen er kvalifiserte til å passe på gulla hennes over en gitt periode, and the list goes on. 

Og ja, jeg sliter med å forholde meg normalt til sånn abnormalitet. 

Dette er sykelig, ja... 😮😮😮

Skrevet

Vi holder ikke på slik du beskriver ved at vi faktisk lar hunden ta en slik rolle, men vi kan også kalle oss ting overfor hunden. Ungene kaller henne f.eks. for lillesøster, og jeg og mannen er "mamsen" og "papsen", min mor kaller seg for "mormor" osv. Og vi tøyser med at hun smiler, blir lei seg osv selv om vi godt vet at hun ikke faktisk føler det slik. Samtidig blir hun behandlet som en hund. Hun får ikke tigge mat, må være på gulvet, blir oppdratt som en hund, blir etterlatt hjemme når vi skal på besøk, levert  bort til pass når vi skal på ferie osv. Men hun er jo en del av familien vår, og vi er svært glad i henne.

Anonymkode: acca5...d58

Skrevet

Jeg kjenner en som omtaler datteren og hunden som søsken. Synes det er litt rart.

Anonymkode: 644cf...67b

Skrevet

At hunden er en del av familien er naturlig. At man blir glad i dyret sitt er jo også nødvendig og naturlig.. men i det du ilegger det menneskelige egenskaper, da svikter det for meg. Jeg ser på svigermor som «enkel», og det vet jeg de fleste andre i familien også gjør. Hun messer om de bikkjene i alle sammenhenger, og folk trekker seg vekk! Svigerfar sa til henne at andre ikke var interessert i å høre om hundene, og da ble hun dødelig fornærma, for andre snakket om sine nærmeste🤦🏻‍♀️

Mannen min husker henne som normal tidligere, men omtaler sin mor som en psykiatrisk case i dag. Gradvis har hun hvisket ut grensen mellom menneske og dyr og blir oppfattet av de fleste i dag som den gale hundedama! Trist.

Skrevet

Jeg elsker hunden min, men når folk begynner å kalle hunden for storebror til egne barn, at ens mor er mormor osv, da ramler jeg av. 

Anonymkode: 6e7e1...3e4

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi holder ikke på slik du beskriver ved at vi faktisk lar hunden ta en slik rolle, men vi kan også kalle oss ting overfor hunden. Ungene kaller henne f.eks. for lillesøster, og jeg og mannen er "mamsen" og "papsen", min mor kaller seg for "mormor" osv. Og vi tøyser med at hun smiler, blir lei seg osv selv om vi godt vet at hun ikke faktisk føler det slik. Samtidig blir hun behandlet som en hund. Hun får ikke tigge mat, må være på gulvet, blir oppdratt som en hund, blir etterlatt hjemme når vi skal på besøk, levert  bort til pass når vi skal på ferie osv. Men hun er jo en del av familien vår, og vi er svært glad i henne.

Dere er jo akkurat som det blir beskrevet. 

«Lillesøster»? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere er jo akkurat som det blir beskrevet. 

«Lillesøster»? 

Haha, nei, vi er IKKE så ille som HI beskriver. Hun beskriver en eldre dame hvis hunden er blitt viktigere i livet enn alt annet omtrent. Selv om vi omtaler hunden slik vi gjør og er veldig glad i den, er hun på ingen måte det viktigste i livene våre. Det er helt normalt å gi dyr menneskelige egenskaper og kallenavn, altså. De fleste dyreeiere til hund og katt i vår omgangskrets og familie gjør det samme. 

Skrevet

Høres psykisk ut. 

Mamma er litt lik, selv om det ikke er like ille. Hun bruker hundene som en unnskyldning for å slippe unna særlig sosiale ting. Nei, jeg må hjem og mate hunden er et ganske slitt utsagn fra henne, selv ingen bemerker det. 

Men hun sliter psykisk, har sosial angst osv, men med hundene føler hun seg trygg. 

Anonymkode: c26d0...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...