Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Er det omsorgssvikt å sende barn med feber og stikkpille i barnehagen ? Eller barn som har hosta hele natten og ikke sovet mange timene ? Enn barn som har feber på kvelden, men virker Ok dagen etter ? Er barn så robuste at de ikke tar noe skade av det eller er det ufint ? Leser jo ofte at det skjer Anonymkode: 5fc4e...f37
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Jeg synes det er elendig prioritering av foreldrene. Man vet selv hvor pjusk man blir av å være dårlig. Og så skal man sende barnet sitt inn i kaotisk barnehagedag? Niks! Anonymkode: 769f1...867
Superdolly Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Jeg skal ikke påstå at jeg vet om barnevernet ville kalt det omsorgssvikt, men jeg kaller det dårlig omsorg. I tillegg til at det er hensynsløst mot eget barn er det også hensynsløst mot andre barn og deres familier, fordi man utsetter mange for smitte.
*Miss Marple* Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Det er i hvert fall ikke god omsorg.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 Vet ikke om jeg ville kaldt det omsorgssvikt, i det legger jeg alvorligere ting som rus hos foreldre, at ungene ikke får mat, klær, kos og omsorg, at de blir slått, seksuelt misbrukt og andre grusomme ting. Men det er virkelig ikke god omsorg å levere syke barn i barnehagen altså, å gi et febersykt barn en stikkpille og levere er veldig ufint. Anonymkode: 0b75b...103
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det omsorgssvikt å sende barn med feber og stikkpille i barnehagen ? Eller barn som har hosta hele natten og ikke sovet mange timene ? Enn barn som har feber på kvelden, men virker Ok dagen etter ? Er barn så robuste at de ikke tar noe skade av det eller er det ufint ? Leser jo ofte at det skjer Anonymkode: 5fc4e...f37 Ja, hvis det skjer mer enn et par ganger. Anonymkode: 60ea5...94b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 10 minutter siden, Superdolly skrev: Jeg skal ikke påstå at jeg vet om barnevernet ville kalt det omsorgssvikt, men jeg kaller det dårlig omsorg. I tillegg til at det er hensynsløst mot eget barn er det også hensynsløst mot andre barn og deres familier, fordi man utsetter mange for smitte. Dette. Anonymkode: 60ea5...94b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 Et barn som hoster er ikke nødvendigvis sykt. Barn som er reelt syke og som en følge av det har redusert energinivå og nedsatt allmenntilstand skal selvfølgelig holdes hjemme. Er de smittsomme bør de også være hjemme. Likevel mener jeg at å holde barnet hjemme pga hoste er overdrevet. Hvis barnet ditt sjeldent er syk så kan hosten være tegn på nedsatt allmenntilstand, men vi som har astmabarn ville ikke vært mange dagene på jobb dersom barnet skulle vært hjemme pga hoste. Feber er alltid er godt tegn på at barnet bør være hjemme, også dagen etter. Anonymkode: eb08e...f62
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det omsorgssvikt å sende barn med feber og stikkpille i barnehagen ? Eller barn som har hosta hele natten og ikke sovet mange timene ? Enn barn som har feber på kvelden, men virker Ok dagen etter ? Er barn så robuste at de ikke tar noe skade av det eller er det ufint ? Leser jo ofte at det skjer Anonymkode: 5fc4e...f37 JA! Anonymkode: c6589...216
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #10 Skrevet 1. september 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Et barn som hoster er ikke nødvendigvis sykt. Barn som er reelt syke og som en følge av det har redusert energinivå og nedsatt allmenntilstand skal selvfølgelig holdes hjemme. Er de smittsomme bør de også være hjemme. Likevel mener jeg at å holde barnet hjemme pga hoste er overdrevet. Hvis barnet ditt sjeldent er syk så kan hosten være tegn på nedsatt allmenntilstand, men vi som har astmabarn ville ikke vært mange dagene på jobb dersom barnet skulle vært hjemme pga hoste. Feber er alltid er godt tegn på at barnet bør være hjemme, også dagen etter. Anonymkode: eb08e...f62 Enig i det du skrivet, så lenge hosten ikke har holdt barnet våken på natten. Jeg mener det hi beskriver er omsorgssvikt. Ikke alene grunn nok til å dra inn barnevernet, men absolutt svikt i omsorg. Anonymkode: 48d08...01d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #11 Skrevet 1. september 2019 Tenker at ja hvis du med viten og vilje har levert et sykt barn i bhg, så er det dårlig omsorg... Men er ungen litt ekstra slapp en morgen men ikke feber, så syns jeg det er innenfor å levere i bhg.., Med beskjed om at Per er litt slapp i dag, ring hvis det forverrer seg. At en unge er forkjøla skjer jo og det er forskjell på å hoste hele natta og å være litt snørrete. Hvis mine skolebarn skulle vært hjemme hver gang de hoster og har snørrete neser, føler seg litt gruffen om morgenen .., Ja da hadde jeg måtte holdt dem hjemme hele høsten og undervist hjemme. Men igjen ... Sende en unge som har vært oppe hele natten med stygg/surklete hoste eller febersyke barn maskert med Paracet i bhg.. Er bare feil. Anonymkode: 367f2...449
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #12 Skrevet 1. september 2019 Jeg jobber bhg og vi har regler hengende i garderoben for slikt. Barn som har feber skal selvsagt være hjemme og de skal ha en feberfri dag hjemme når de har blitt friske. Dette for å hindre smitte. Anonymkode: cb61f...352
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #13 Skrevet 1. september 2019 Nei ,det er det ikke... Anonymkode: 56e59...d8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå