Gå til innhold

Narkose og røyk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet å røyke for fire måneder siden, men har hatt to tilbakefallet siden slutt, en i juni, og en Denner uka. 

Jeg skal opereres (liten operasjon) neste uke, og da anestesilegen ringte meg for å fylle ut et skjema, så så jeg at jeg ikke røyka. For det gjør jeg jo ikke.

Men bør jeg opplyse om den sistes uke utskeielser, i form av 2-3 røyk hver dag ?

Noen som vet?

Anonymkode: f9b20...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre å opplyse om det enn å ikke gjøre det.

Anonymkode: 310e6...59f

Skrevet

Det er bare for å informere deg om at dersom du røyker må du ikke gjøre det den dagen du skal i narkose 😊

Anonymkode: 5782b...740

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare for å informere deg om at dersom du røyker må du ikke gjøre det den dagen du skal i narkose 😊

Anonymkode: 5782b...740

Det er også med tanke på komplikasjoner i forhold til intubering, ventilering, sårtilheling, blodpropprissiko, administrering av tromboseprofylakse etter operasjonen osv osv. Røyking medfører en betydelig økt rissiko for komplikasjoner ved kirurgi. 

Anonymkode: 61393...13f

Skrevet

Bare å la være å røyke fra nå og frem til operasjon,- og selvsagt etter operasjon, så har du sluttet, og slipper økt risiko ved operasjon. 

Anonymkode: dfcaf...691

Skrevet

Og ikke minst - sår gror bedre om man ikke røyker. Stå på, hi!

Anonymkode: 45a14...c92

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sluttet å røyke for fire måneder siden, men har hatt to tilbakefallet siden slutt, en i juni, og en Denner uka. 

Jeg skal opereres (liten operasjon) neste uke, og da anestesilegen ringte meg for å fylle ut et skjema, så så jeg at jeg ikke røyka. For det gjør jeg jo ikke.

Men bør jeg opplyse om den sistes uke utskeielser, i form av 2-3 røyk hver dag ?

Noen som vet?

Anonymkode: f9b20...c49

Hvis du røyker 2-3 hver dag siste uka så har du ikke slutta,- du har begynt igjen.. 

Anonymkode: d8f25...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...