Gå til innhold

Hvordan la vær å irritere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett familiemedlem tilba seg å kjøre da vi skulle til nærmeste by til samme sykehus. Jeg bor 10 minutter unna han og vippset de pengene det kostet å kjøre de ekstra 20 minuttene. Resten får vi dekt og skulle samme vei. Jeg tok annen transport hjem. 

Nå er han sur fordi jeg vippset for lite. Sant skal sies at denne mannen skylder meg 40 000 fra før. 

Jeg sa ifra dagen før at han skulle samme vei så det var ikke mange kronene jeg vippset for å dekke opp den delen han måtte kjøre for å hente meg. Og det var greit. Men nå er han sur og har vært det i noen uker. 

Tidligere har jeg fått spørsmål om å fylle opp hele tanken når vi skal samme vei. Ennå det blir dekt. Og vi skal maks en halvtimes tur uten bompenger. 

Jeg må bare lære at jeg må si nei og heller kjøre eller ta kollektivtransport selv. 

Hvordan hadde du reagert? Har han rett? 

Anonymkode: b0f26...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri kjørt med vedkommende igjen.

Anonymkode: f749a...303

Skrevet

Jeg hadde betalt, men også sagt at du heretter ordner transport selv.

Anonymkode: e11a9...069

Skrevet

Jeg betalte jo, for jeg betaler jo det som blir ekstra pågrunn av meg. Men resten får han dekt. Og det var jo greit dagen i forveien. 

Skrevet

Jøss, om han skulle til et sykehus får han vel dekket transport? 

Men han tenker kanskje på at du også sender reiseregning og bruker pengene du får fra pasientreiser til noe gøy, mens han bruker pengene han får til bensin?

Etter at det ble slutt på å sende kvitteringer til pasientreiser får jo alle samme beløp pr kilometer og han synes kanskje det er urettferdig at du ikke bruker pengene du får mens han må bruke pengene han får?

Jeg ville nok uansett kjørt kollektivt for å unngå disse konfrontasjonene. 

Anonymkode: bdc06...e08

Skrevet

Det får han. Og jeg hadde ikke rett på å få den reisen dekt. 

Men ja, klart det blir å reise alene heretter. Det som sitter igjen er alle pengene han skylder samt alle tjenestene jeg har hjelp han med uten å ta betalt, sånn som å hjelpe han rundt da han ikke hadde førerkort. 

Skrevet

Noen mennesker seg bare seg selv, og slike mennesker må man bare sette grenser for ellers blir man utnyttet.

Du sier det er et familiemedlem, og noen ganger er det ikke verdt det å ta konfrontasjonen fordi man ønsker fred i storfamilien, så man yter litt ekstra for fredens skyld. Men slike mennesker har det med å strekke strikken langt, og da må man bare si nei.

For å unngå mye ufred i storfamilien kan man si nei på en hyggelig måte, men nei må man si.

Anonymkode: bdc06...e08

Skrevet

Du har rett. Sier en ifra der så er det uvennskap i flere år. Veldig vanskelig. Men må si nei, på en snill måte. Dilemma. 

Takk for svar alle. 

Skrevet

Hvor mye vipset du da? Det har jo litt å si.

Anonymkode: f5eac...674

Skrevet

begge får reisen dekket, han bruker sin del på å betale for transporten mens du beholder din del selv. Litt urettferdig kanskje?

Anonymkode: ff07a...923

Skrevet

Jeg vippset det det kostet den strekningen han måtte kjøre ekstra for meg. 

Jeg sa ifra til han dagen før og det var helt i orden. Altså, så jeg ifra fordi jeg ellers hadde kunne dratt alene hvis det ikke var nok. Sku jeg betalt mer hadde det heller lønt seg for meg å ta kollektivt. 

Jeg hadde ikke rett på å få reisen dekket den dagen har jeg skrevet. 

Skrevet

Ta det opp med han, om han blir sur og lager dårlig stemning så er det faktisk hans problem. Man må slutte å være snille nikkedukker fordi man vil beholde husfreden.

Hva sier han ang de pengene han skylder deg da? Har han en nedbetalingsplan?

Anonymkode: 763f1...7a7

Skrevet

Jeg skrev til han for noen dager siden og lurte på hvorfor han ikke svarte meg og han hadde ikke hatt tid. Men flere familiemedlemmer hadde fått beskjed at han var sur pågrunn av de kronene han fikk og at jeg ikke ga mer. Jeg lar det nok fare, for alle andre gangene jeg mistet kontakten med han og barna fordi han er sur og da gjerne over flere år pågrunn av slike filleting.. 

Det nevner han ikke. Og spørr jeg så er det at han veit han skylder meg men ikke noe mer. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betalte jo, for jeg betaler jo det som blir ekstra pågrunn av meg. Men resten får han dekt. Og det var jo greit dagen i forveien. 

Jeg hadde vel krevd de 40.000 tilbake og sagt at han kunne trekke fra den siste hundrelappen når han betalte inn siste avdrag til meg! q

Anonymkode: 0412a...91b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...