Gå til innhold

Bukplastikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med sydde magemuskler.

Hvordan var de første dagene?

Fullstendig sengeliggende?

Når var du oppe og gikk litt?

Når kunne du gå en tur? Kjøre på butikken?

Når var du tilbake på jobb?

Anonymkode: c4b86...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok bukplastikk for ca 14 dager siden (holder antall dager litt igjen for anonymiteten). Men svarer trer neste evne. 

De første dagene: sengeliggende, strrke smertestillende i tre dager etterpå. Synes det gikk fint. Koste meg med Netflix og små måltider. 

Fullstendig sengeliggende i to-tre dager. Var selvfølgelig oppe å gjorde småting, stelte meg osv. Men den første uken var aktivitetsnivået lavt. Ble og blir fortsatt raskt sliten. Var forsåvidt oppe å gikk litt fra dag en. Blir ikke helt invalid. 

Jeg kan gå en liten tur nå fra ca to uker. Kjørte bil på dag åtte og var på butikken dag ni. Men går veldig sakte og litt fremoverbøyd så ser syk ut. Måtte ha hjelp med meg på butikken for å løfte varene osv. 

Planlegg med ett par uker hjemme er min anbefaling. Det er slitsomt og tar på kroppen. Planlegg med hjelp til ALT den første uken, gjør minst mulig selv om du føler deg tilgjengelig. 

Anonymkode: 5a84f...38c

Skrevet

Takk for nyttig info 😊

Sånt er selvsagt individuelt, men det er nyttig med litt erfaringer, og spesielt såpass ferske. 

Anonymkode: c4b86...320

Skrevet

Var oppe og gikk samme dag. Kjørte bil etter 2 dager (mest fordi jeg måtte). Var hjemme fra jobb i 4 uker, men det var fordi jeg sto oppi et dødsfall samtidig med at barnet mitt ble slått ned på åpen gate, så det ble litt mye å håndtere på en og samme gang.

Lagde middag på dag 3. Vaska og rydda i ståhøyde. Henta minsten i bhg etter 8 dager. Tok aldri noe annen smertestillende enn paracet og ibux så smertene var greie.

Anonymkode: aa2c2...34b

• 3 uker senere...
Skrevet

Dytter opp da jeg lurer på det samme 

Anonymkode: a8baa...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...