Gå til innhold

Nå ble jeg ganske forbannet på leietaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en leietaker som kom til min hjemby for 2 år siden og har leid mitt hus siden de ankom. De ønsket seg stor dunk med restavfall. De hadde 120 liter fra før og bestilte den største kontaineren i etterkant, så nå har de 120 liter pluss container. Jeg sendte dem nå faktura pålydende kr 15000 som de nå nekter å betale for. Andre som har liknende erfaring? Kan leietakere bare bestille inn og så er det opptil utleier å betale for at de ikke gidder å sortere?

Anonymkode: 079b7...5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utleier som betaler kommunale avgifter? Men hvordan har leietaker klart å bestille større dunk i ditt navn? Det har han vel ikke fullmakt til?

Hvis han har gjort en egen avtale med renovasjonsselskapet så må renovasjon sende regningen direkte til ham. De kan ikke sende deg faktura for en vare du ikke har bestilt. 

Anonymkode: fe884...49b

Skrevet

Så lenge du har betalt for normal søppelhenting, så kan de jo ikke gjøre det. Det er jo helt ekstremt frekt.

Anonymkode: 9d706...048

Skrevet

120 L er jo helt vanlig søppeldunkstørrelse og skal holde til en familie. Vil de ha større dunk, så er det klart de må punge ut for dette selv. 

Men det jeg ikke skjønner helt, bestilte de større dunk for 2 år siden? Og så er det først nå du krever inn pengene for økte kommunale avgifter? Det burde vært gjort fra første regning. 

Anonymkode: 59f7c...4ab

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en leietaker som kom til min hjemby for 2 år siden og har leid mitt hus siden de ankom. De ønsket seg stor dunk med restavfall. De hadde 120 liter fra før og bestilte den største kontaineren i etterkant, så nå har de 120 liter pluss container. Jeg sendte dem nå faktura pålydende kr 15000 som de nå nekter å betale for. Andre som har liknende erfaring? Kan leietakere bare bestille inn og så er det opptil utleier å betale for at de ikke gidder å sortere?

Anonymkode: 079b7...5a6

Det står i LEIEKONTRAKTEN.

Skrevet

Hvem produserer så mye søppel?😱

Vi har fem barn, og selv da de to minste brukte bleier samtidig var dunken aldri full. Vi har alltid hatt den minste. 

Anonymkode: 8b714...788

Skrevet
1 time siden, DetYrer skrev:

Det står i LEIEKONTRAKTEN.

Jøss, har du sett leiekontakten til hi altså? Det er ikke sikkert de har kontrakt engang

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem produserer så mye søppel?😱

Vi har fem barn, og selv da de to minste brukte bleier samtidig var dunken aldri full. Vi har alltid hatt den minste. 

Anonymkode: 8b714...788

Jeg leier, og deler søppeldunker med huseier. Vi kan sortere plast, mat, rest, papir, småelektrisk og glass-og metall i de forskjellige dunkene. Men selv om papir, plast og rest alle sammen er 240 liter, så er de alltid helt fulle når det skal tømmes, til og med glass-og metall på 140 liter er nesten alltid full. Jeg begriper ikke hva huseierene mine kaster som fyller så voldsomt.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, har du sett leiekontakten til hi altså? Det er ikke sikkert de har kontrakt engang

Nei, det er sant. Bedre formulert: Det SKAL stå i leiekontrakten.

Skrevet
2 timer siden, DetYrer skrev:

Nei, det er sant. Bedre formulert: Det SKAL stå i leiekontrakten.

Hva skal stå i leiekontrakten? At leieboer ikke skal bestille en søppel-container i huseiers navn? Det er da ikke vanlig å gjøre dette!

Anonymkode: a1875...6f9

Skrevet

vi leier ut to leiligheter, og alle slike ting er det jo vi som har fullmakt til å endre. Jeg tenker forliksrådet. 

Skrevet

Vi leier også ut to leiligheter, og ingen av dem har fullmakt til å bestille ny søppeldunk. De kommunale avgiftene betales av oss og vi er eiere. Her må du ta kontakt med kommunen. Og ikke minst leietakerne. Dette er ingenting med leiekontrakt å gjøre.

Anonymkode: 8c73b...367

Skrevet

En søppelcontainer vil jo ikke komme på fakturaen med kommunale avgifter? NPR vi har leid søppelcontainer, har vi fått tilsendt faktura for leie sv containeren, ut i fra størrelse og tid. Pussig at firmaet lar dem gjøre det i noen andres navn. 

Anonymkode: d2727...18c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En søppelcontainer vil jo ikke komme på fakturaen med kommunale avgifter? NPR vi har leid søppelcontainer, har vi fått tilsendt faktura for leie sv containeren, ut i fra størrelse og tid. Pussig at firmaet lar dem gjøre det i noen andres navn. 

I så dall kan du bestride regningen, og be de sende den til de som faktisk har leid containeren. Om ikke det var dere som leide den for dem, og nå sitter med skjegget i postkassa, fordi dere i forkant  ikke har vært klare på hvem som skal ta den regninga. 

Skrevet

Skjønte ikke helt jeg, har de leid en container eller bestilt større abonnement for søppel?

Anonymkode: 9734a...e80

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har enten firmaet gjort en slett jobb eller leietakerne utgitt seg for å være dere (svindel). 

Anonymkode: 45096...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...