Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Har en leietaker som kom til min hjemby for 2 år siden og har leid mitt hus siden de ankom. De ønsket seg stor dunk med restavfall. De hadde 120 liter fra før og bestilte den største kontaineren i etterkant, så nå har de 120 liter pluss container. Jeg sendte dem nå faktura pålydende kr 15000 som de nå nekter å betale for. Andre som har liknende erfaring? Kan leietakere bare bestille inn og så er det opptil utleier å betale for at de ikke gidder å sortere? Anonymkode: 079b7...5a6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Det er utleier som betaler kommunale avgifter? Men hvordan har leietaker klart å bestille større dunk i ditt navn? Det har han vel ikke fullmakt til? Hvis han har gjort en egen avtale med renovasjonsselskapet så må renovasjon sende regningen direkte til ham. De kan ikke sende deg faktura for en vare du ikke har bestilt. Anonymkode: fe884...49b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 Så lenge du har betalt for normal søppelhenting, så kan de jo ikke gjøre det. Det er jo helt ekstremt frekt. Anonymkode: 9d706...048
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 120 L er jo helt vanlig søppeldunkstørrelse og skal holde til en familie. Vil de ha større dunk, så er det klart de må punge ut for dette selv. Men det jeg ikke skjønner helt, bestilte de større dunk for 2 år siden? Og så er det først nå du krever inn pengene for økte kommunale avgifter? Det burde vært gjort fra første regning. Anonymkode: 59f7c...4ab
DetYrer Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en leietaker som kom til min hjemby for 2 år siden og har leid mitt hus siden de ankom. De ønsket seg stor dunk med restavfall. De hadde 120 liter fra før og bestilte den største kontaineren i etterkant, så nå har de 120 liter pluss container. Jeg sendte dem nå faktura pålydende kr 15000 som de nå nekter å betale for. Andre som har liknende erfaring? Kan leietakere bare bestille inn og så er det opptil utleier å betale for at de ikke gidder å sortere? Anonymkode: 079b7...5a6 Det står i LEIEKONTRAKTEN.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 Hvem produserer så mye søppel?😱 Vi har fem barn, og selv da de to minste brukte bleier samtidig var dunken aldri full. Vi har alltid hatt den minste. Anonymkode: 8b714...788
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, DetYrer skrev: Det står i LEIEKONTRAKTEN. Jøss, har du sett leiekontakten til hi altså? Det er ikke sikkert de har kontrakt engang Anonymkode: 9d706...048
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem produserer så mye søppel?😱 Vi har fem barn, og selv da de to minste brukte bleier samtidig var dunken aldri full. Vi har alltid hatt den minste. Anonymkode: 8b714...788 Jeg leier, og deler søppeldunker med huseier. Vi kan sortere plast, mat, rest, papir, småelektrisk og glass-og metall i de forskjellige dunkene. Men selv om papir, plast og rest alle sammen er 240 liter, så er de alltid helt fulle når det skal tømmes, til og med glass-og metall på 140 liter er nesten alltid full. Jeg begriper ikke hva huseierene mine kaster som fyller så voldsomt. Anonymkode: 9d706...048
DetYrer Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jøss, har du sett leiekontakten til hi altså? Det er ikke sikkert de har kontrakt engang Anonymkode: 9d706...048 Nei, det er sant. Bedre formulert: Det SKAL stå i leiekontrakten.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 2 timer siden, DetYrer skrev: Nei, det er sant. Bedre formulert: Det SKAL stå i leiekontrakten. Hva skal stå i leiekontrakten? At leieboer ikke skal bestille en søppel-container i huseiers navn? Det er da ikke vanlig å gjøre dette! Anonymkode: a1875...6f9
Eliseflisa Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 vi leier ut to leiligheter, og alle slike ting er det jo vi som har fullmakt til å endre. Jeg tenker forliksrådet.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #12 Skrevet 31. august 2019 Vi leier også ut to leiligheter, og ingen av dem har fullmakt til å bestille ny søppeldunk. De kommunale avgiftene betales av oss og vi er eiere. Her må du ta kontakt med kommunen. Og ikke minst leietakerne. Dette er ingenting med leiekontrakt å gjøre. Anonymkode: 8c73b...367
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #13 Skrevet 31. august 2019 En søppelcontainer vil jo ikke komme på fakturaen med kommunale avgifter? NPR vi har leid søppelcontainer, har vi fått tilsendt faktura for leie sv containeren, ut i fra størrelse og tid. Pussig at firmaet lar dem gjøre det i noen andres navn. Anonymkode: d2727...18c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #14 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En søppelcontainer vil jo ikke komme på fakturaen med kommunale avgifter? NPR vi har leid søppelcontainer, har vi fått tilsendt faktura for leie sv containeren, ut i fra størrelse og tid. Pussig at firmaet lar dem gjøre det i noen andres navn. Anonymkode: d2727...18c I så dall kan du bestride regningen, og be de sende den til de som faktisk har leid containeren. Om ikke det var dere som leide den for dem, og nå sitter med skjegget i postkassa, fordi dere i forkant ikke har vært klare på hvem som skal ta den regninga. Anonymkode: d2727...18c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #15 Skrevet 31. august 2019 Skjønte ikke helt jeg, har de leid en container eller bestilt større abonnement for søppel? Anonymkode: 9734a...e80
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #16 Skrevet 31. august 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: En søppelcontainer vil jo ikke komme på fakturaen med kommunale avgifter? NPR vi har leid søppelcontainer, har vi fått tilsendt faktura for leie sv containeren, ut i fra størrelse og tid. Pussig at firmaet lar dem gjøre det i noen andres navn. Anonymkode: d2727...18c Da har enten firmaet gjort en slett jobb eller leietakerne utgitt seg for å være dere (svindel). Anonymkode: 45096...038
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #17 Skrevet 31. august 2019 Regner med at det er snakk om en container som den til venstre i dette bildet: https://images.app.goo.gl/LMV8jC2Tp8m3sBq5A Anonymkode: 0223f...4f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå