Gå til innhold

Tilrettelegging Ia bedrift/omskolering..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fysisk krevende jobb, og har slitt med endel smerter de siste to årene. Skal nå til utredning. Jobbmessig har det fungert greit, siden jeg har fått jobbe på en avdeling med færre tunge løft. Nå får jeg ikke være der lenger, og får ikke tilrettelegging siden jeg ikke har en diagnose.

Har fått beskjed om at jeg må over til en avdeling med mange tunge løft, og være der til jeg blir sykemeldt. Dette har jo absolutt ikke lyst til, men har ikke så mye jeg skal ha sagt. Vurderer derfor å omskolere meg. Men, har man mulighet til å få noe støtte i en slik situasjon? Har familie og er avhengig av litt inntekt. Noen som har vert i en lignende situasjon?

Anonymkode: 66d31...421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter ikke omskolering lenger, og det er blitt veldig mye strengere enn det var. Har du utdannelse fra før?

Anonymkode: 2c68b...54f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter ikke omskolering lenger, og det er blitt veldig mye strengere enn det var. Har du utdannelse fra før?

Ja, har utdannelse, men må videreutdanne meg for å få en lettere jobb. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, har utdannelse, men må videreutdanne meg for å få en lettere jobb. 

Siden du allerede har en utdannelse så må du nok ta opp studielån vil jeg tro

Skrevet

Hva hindrer deg i å søke andre jobber? 

Anonymkode: 60888...87e

Skrevet

Det går an å få støtte til en videreutdanning, men veien dit er ganske lang. Først må du bli sykemeldt, når det er klart at du ikke kan komme tilbake der du var er det over på aap. På aap skal det snus litt steiner, og om nav da er enig i at videreutdanning er beste veien å gå for å få deg i arbeid igjen kan du få det dekket mens du går på aap.

Men du får ikke dekket noe så lenge du står i jobb i dag, du må liksom utfor kanten før de kan hjelpe deg å plukke deg opp igjen. Føre var hjelp får man ikke i dette landet.

Anonymkode: 7ce29...ad2

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva hindrer deg i å søke andre jobber? 

For den utdannelsen jeg har ikke gir meg mulighet til en jobb uten tunge løft.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går an å få støtte til en videreutdanning, men veien dit er ganske lang. Først må du bli sykemeldt, når det er klart at du ikke kan komme tilbake der du var er det over på aap. På aap skal det snus litt steiner, og om nav da er enig i at videreutdanning er beste veien å gå for å få deg i arbeid igjen kan du få det dekket mens du går på aap.

Men du får ikke dekket noe så lenge du står i jobb i dag, du må liksom utfor kanten før de kan hjelpe deg å plukke deg opp igjen. Føre var hjelp får man ikke i dette landet.

Anonymkode: 7ce29...ad2

Ok, får bare prøve å holde ut en stund til da.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, får bare prøve å holde ut en stund til da.

Du vil heller vente til det er så ille at du kanskje havner på AAP, enn å ta opp studielån?

Skrevet

Kan du ikle søke jobber tilsvarende den du har i dag?

Anonymkode: f3f45...194

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil heller vente til det er så ille at du kanskje havner på AAP, enn å ta opp studielån?

Mange som er villig til å ofre helsa for å unngå å selv ta tak i egen situasjon 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For den utdannelsen jeg har ikke gir meg mulighet til en jobb uten tunge løft.

Hvorfor er du så sikker på det? Snakk med en karriereveileder.

Anonymkode: a7a24...b05

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så sikker på det? Snakk med en karriereveileder.

Anonymkode: a7a24...b05

Fordi jeg har undersøkt en god del om akkurat det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...