lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Jeg fikk ei jente her forleden, og her er min historie. 2 uker før termin våknet jeg kl 03.30 av at jeg måtte på do (som vanlig på det klokkeslettet). Lykkelig for at jeg faktisk hadde fått 4 timer sammenhengende søvn. Tisset, og var litt overrasket over at jeg tisset litt mer enn jeg pleide å gjøre så sent på natten, men tenkte ikke mer over det. La meg i sengen igjen. 03.32 begynte det å gjøre vondt i magen, og jeg skjønte med en gang at dette nok var rier. 5-7 minutter var det mellom dem. Snakket til mannen og sa at nå er det i gang. Han fnøs litt av det, trodde meg først ikke, men våknet fort da han forstod at det var alvor. Lå og hørte på meg en stund, og foreslo å ringe legevakta. Jeg hadde innsett i flere uker allerede at jeg mest sannsynlig ikke rekker frem til sykehus uansett, så jeg gikk da i dusjen. Har en fødsel bak meg tidligere som gikk fort, og har 2,5-3 timers reiseveg til sykehus. Ringte legevakta når jeg var ferdig i dusjen, hadde da gått ca 1 time fra første ri. Kjente da rett etterpå at riene endret seg fra vondt til verre. Dro ned og ble møtt av jordmor. Hun ringte amk, og fikk til svar at fly var ikke tilgjengelig, og nærmeste ambulanse var 1 time unna. Jordmor undersøkte meg og konstaterte 5-6 cm åpning, og veldig tøyelig og modent. Vannet var også gått. (da har det gått mens jeg var på do) Fikk lystgass, og pustet meg gjennom riene. Hadde nesten konstante rier. Og de var sinnsykt vonde. Jordmor undersøkte meg igjen etter hvert og konstaterte 10 cm åpning, og sa at jeg bare kunne presse når jeg ville det. Jeg fortalte at jeg ville jo det, da jeg jo vet hva som må til for å få ut ungen, men at jeg ikke hadde pressrier. Jeg presset likevel det jeg klarte, og ble litt mer motivert når jordmor sa at nå er det bare 2 rier igjen, så er babyen født. Så kom hun da kl 06.27, knappe 3 timer fra første ri, og scoret full pott med en gang. 3790gr var hun, og 50cm lang. Jeg ble etter hvert undersøkt, og hadde ikke så mye som et skrubbsår. Siden vi var "hjemme" og ikke på sykehuset, så ble etter hvert storesøsken hentet og fikk hilse på lillesøster før vi etter hvert ble transportert til sykehuset med ambulanse.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 Gratulerer med babyen! Anonymkode: 59406...50e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Awwww, husker fra gammelt av, for mange mange mange år siden her inne da alle fulgte hverandre og når noen hadde født kom det alltid fødselshistorien. Ting har forandret seg en del siden jeg først kom inn her 🤔 Anonymkode: 9a42a...fab
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 Åhhh ! Takk for at du deler og gratulerer så mye med familiens nye tilskudd ! Anonymkode: 61a64...dc7
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. august 2019 Forfatter #9 Skrevet 30. august 2019 Tusentakk flotte damer Jeg husker også "gamledager" hvor det var mer liv her inne, og alle delte fødselshistorier. Ting har forandret seg, og det kan vi gjøre noe med hvis vi vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå